Hoe lang afwachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liana84, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piesofkeekje

piesofkeekje Niet meer actief

Dankjewel, ergste verdiet al gehad van het weekeind, nu wil ik het afronden en weer verder!

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @piesofkeekje: wat ontzettend verdrietig zeg! Lijkt me nog moeilijker. Eerst wel een hartje en later niet meer. Hoe is bij jou het besluit tot curettage gekomen? Ik heb het ergste verdriet ook al achter de rug, wil nu ook graag weer verder. Heel veel sterkte maandag en met het verwerken ervan!

3. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    om 12.30 weer bij de verloskundige geweest. Nog steeds niet goed natuurlijk. Vruchtzak is bijna leeg. Ze vroeg me wat ik wilde. Ik zei in elk geval niet af te willen wachten omdat ik het niet trek dat er iets in mijn buik zit dat er niet hoort en daarnaast begin ik ook over 1,5 week bij mijn nieuwe baan voor de zomerperiode. Dan is afwachten ook nog eens heel lastig. Ze begreep het en heeft direct een verwijsbrief geschreven voor de gyn. Moest naar de assistente toe en die heeft in mijn bijzijn meteen het ziekenhuis gebeld en gezegd dat ik zo snel mogelijk terecht wil. Kan ik gelukkig morgen al terecht. Vk had gezegd dat de gyn de situatie dan ook gaat beoordelen en gaat kijken wat het beste is. Het hangt ook een beetje van de gyn af of deze meer voorstander is van medicatie of van een curettage. Vk zei dat medicatie als nadeel heeft dat er geregeld wat achterblijft en dat je dan alsnog gecuretteerd moet worden. Maar curettage zitten ook weer nadelen aan. Zal het allemaal wel horen morgen. Ben al blij dat ik zo snel terecht kan, dan kan ik tenminste verder.

4. piesofkeekje

Rot zeg Liana, tja we weten dat dit kan gebeuren maar toch is het iedere keer weer een klap!
    Ik heb in 2002 ook een MA gehad bij 10 weken, kreeg toen dag erna gelijk curettage, geen optie tot afwachten, wilde ik trouwens ook niet.
    Nu heb ik me een beetje ingelezen over de tabletten die je kunt inbrengen en verschillende meiden zeggen dat ze dit niet aanraden omdat ze alsnog gecurreteerd werden naderhand omdat niet alles weg was.
    Nu heb ik ook bijna vakantie en wil er voor die tijd vanaf zijn. De gyn moest eerst overleggen of de curettage wel mocht omdat het zo klein was, ze dacht dat ik toch eerst nog weer moest afwachten maar gelukkig mocht het. Denk dat ik ander toch de tabletten had gekozen.
    Vind het ook helemaal niet erg dat ze het wegzuigen en dat ik het niet bewust verlies, hoef dat proces niet, het leeft niet, had nooit kunnen leven en mag uit mijn lijf nu. Kon op de echo's ook geen baby erin zien nog, misschien dat dat scheel, het is nog zo klein!
    Succes morgen bij de gyn, het heeft mij rust gegeven dat we nu een plan hebben.

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt dat je je verhaal hier wilt delen. Tijden veranderen wel zeg. Dat je toen geen keus had, maar goed dat je toen zelf ook achter curettage stond.
    Ik hoor inderdaad ook vaak dat na het opwekken met pillen nog vaak een curettage nodig is. Dan heb ik dat misschien maar liever gelijk.

Ik sta er wel een beetje hetzelfde in als jij: het is heel naar, maar als het niet meer leeft, dan mag het ook mn lijf uit. Het is inderdaad nog zo klein, weet ook niet of ik dat proces van het zien enzo wel hoef. Misschien haalt dat ook wel onnodig emoties naar boven. Vorige week was ik echt een wrak een paar dagen, maar nu kan ik het wat meer relativeren en ik ben bang dat als ik het allemaal zie enzo, dat dat dan weer terug komt.

Wel fijn dat je toch nog gecuretteerd mag worden, is zeker fijn zo met de vakantie voor de boeg!

Het stelt mij ook gerust dat ik morgen naar de gyn kan en dat er dan een plan komt. Dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik dit achter me laten en weer verder.

6. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Je herkent het vruchtje niet altijd hoor, ik kon tenminste niet duidelijk iets ontdekken gelukkig.
    Heel veel succes en sterkte morgen. Hoe rot dan ook, nadat het vruchtje weg is kun je pas echt gaan verwerken en afsluiten..

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

He bah wat jammer :( had zo gehoopt dat er wel een beebje was.
    Heel veel sterkte en hopelijk snel een blakbaby voor jullie.

8. Sie

Sie Nieuw lid

12 jul 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Liana Bedankt! Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het wachten me zwaar valt. Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de vk. Als er dan nog niks gebeurd is gaat ze nog even kijken ergens vind ik dit heel fijn omdat ik dan nog even naar mn kindje kan kijken maar tot dinsdag duurt nog wel even en er kan veel gebeuren.
    Misschien moet ik dan ook nadenken over de andere opties.
    Waar heb jij nou voor gekozen dan?

9. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Joyce: ik ga gecuretteerd worden, dus dan zie ik het vruchtje sowieso niet, gok ik? Gebeurt onder algehele narcose.
    Voor mij werkt dat inderdaad ook zo: als het eruit is, dan kan ik verder en verwerken.

@AnnaCF: Jaaa balen:(, inderdaad hopelijk snel een plakbeeb! Bedankt voor je medeleven!

@Sie: ik heb gekozen voor curettage. Ik wil niet afwachten, vind het al zwaar genoeg. Wil het eruit hebben zodat ik verder kan. Het is altijd goed om na te denken over andere opties en die te bespreken met je vk of de gyn. Heel veel sterkte met je keuze en als je ervoor kiest om af te blijven wachten, dan hoop ik dat je niet te lang hoeft te wachten.

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Vandaag dus bij de gyn geweest. Inwendige echo gehad:$
    Er is nogmaals bevestigd dat het niet goed is. Opties besproken en ik heb gekozen voor curettage. Ik wil het niet meer in mijn lijf hebben, ik wil verwerken en verder kunnen. De gyn begreep dat heel goed en steunde me heel erg in mijn besluit. Moest toen naar het planbureau en kan morgen al gecuretteerd worden! Halve dag in het ziekenhuis geweest voor vragenlijsten en de hele rataplan voor de opname voor morgen. Moet me om 8u in het ziekenhuis melden en om 10 word ik onder algehele narcose gecuretteerd. Vind het ontzettend spannend, maar ben ook wel blij dat het zo snel kan. Dan heb ik het maar achter de rug.

11. piesofkeekje

Wat fijn voor je liana, zo snel! We zijn volgens mij ongeveer even ver, ik heb 12 juni positief getest. Nu 9w2d in principe.
    Ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan, ik weet van mijn vorige keer dat ik er nog heel misselijk in ging en toen ik bij kwam was het helemaal weg, is me 100% meegevallen!

Veel sterkte morgen, liefs pies;)

12. piesofkeekje

Hoeisw het gegaan en hoe voel je je? Sterkte!

13. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt voor je reacties! Curettage is heel vlot gegaan schijnt. Dat kwam de gyn me vertellen toen ik weer terug was op zaal. Reageer blijkbaar sterk op narcose, want ik voelde me nog zo brak en alles dat ze het beter vonden dat ik een nachtje bleef. Daarnaast voelde ik me ineens ook weer ontzettend emotioneel, terwijl ik dacht er wel klaar mee te zijn. Achteraf ook goed dat ik er nog ben, want had vannacht ontzettende krampen. Verpleegkundige is twee keer bij me geweest met pijnstillers. Nu weer een medicijnen cocktail gekregen, zodat ik de pijn voor ben. Kan als het goed is straks gewoon naar huis.

Heb 1 keer eerder narcose gehad en daar reageerde ik toen ook al heel heftig op, want in principe mag je een paar uur na de ingreep gewoon naar huis als je niet misselijk bent en hebt geplast en gegeten.

14. piesofkeekje

Jeetje liana, best pittig toch! Ik heb ook al een paar keer narcose gehad en ben dan vrij snel weer oké dus ga er wel vanuit dat ik maandag weer thuis ben maar we zullen zien. En de krampen had Ik vorige keer niet, hoop dit keer ook niet. Doe rustig aan meis en hoop dat je vandaag weer lekker thuis bent!

15. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Liana hopelijk ben je nu thuis aan het bijkomen, vervelend dat je zo'n last van de narcose en krampen had. Het is gelukkig achter de rug nu, neem je tijd voor het verdere herstel he, ook psychisch.
    piesofkeekje, succes maandag!

16. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik was vanochtend om 11 uur thuis. Maar man, wat voel ik me een emotioneel wrak. Kan alleen maar huilen, terwijl ik dacht dat ik juist opgelucht zou zijn. Dat ben ik ergens natuurlijk ook wel, maar het is nu ook ineens wel heel definitief. Hoop in elk geval dat ik me snel weer beter voel, want dit is waardeloos. Lichamelijk gaat het wel goed. Alleen wat buikpijn. Verlies gelukkig bijna geen bloed (of dat moet nog komen).

Ik wens jou ook heel veel sterkte maandag! Ik hoop dat je snel weer lekker thuis bent!

17. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik was vandaag om 11 uur thuis. Zoals ik eerder al schreef gaat het lichamelijk gezien wel goed. Alleen wat krampen. Emotioneel is het alleen erg zwaar en dat had ik niet verwacht. Nu maar hopen dat dat snel minder wordt.

18. piesofkeekje

Ik had het na de operatie van de bbz ook (het emotionele) maar dat verliep allemaal wat heftiger, volgens mij komt het om wel door de narcose, dat je helemaal ontspant ofzo, nu ben ik toch aan het overleven zegmaar tot het echt voorbij is. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan, jullie horen het! En bedankt joyce!

19. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ook hier nog even veel sterkte voor jou lieve piesofkeekje! Ik hoop dat je snel weer thuis bent morgen.

20. piesofkeekje

Dankje liana, ik laat het weten!

Joyce, overtijd zie ik, spannend! Heb wel behoefte aan goed nieuws ;)

Deel Deze Pagina