Hoe lang alle flesjes na enkele flesjes

Discussie in 'Prematuur' gestart door Whitepearl, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Mijn dochtertje drinkt sinds gisteren af en toe een flesje leeg daarvoor dronk ze niet meer dan 10 cc nu dus 45 cc

Hoe snel ging het bij jullie als ze opeens gingen drinken ze krijgt nu nog om en om dan fles dan sonde dan fles dan sonde.

Ze had haar fles ook echt met een klein kwartiertje leeg en deed er niet echt veel moeite voor.

Wil haar natuurlijk snel thuis dus vraag me af hoe snel of langzaam het nu kan gaan.

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Het is vaak zo dat zodra ze meer dan de helft van hun eigen flesjes gaan drinken dat het plotseling heel snel gaat. Dit vertelden ze ons in het ziekenhuis en dit is ook onze ervaring! Hopelijk ook de jullie binnenkort!

3. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ik kon het eerst ook niet geloven.. Hij dronk ook zo weinig elke keer . 30 cc gemiddeld , en van de 1 op de andere dag dronk hij ineens alles leeg !

Wat wel hielp is dat je de signalen goed oppakt.. bij ons gaf hij ook echt aan als hij honger had. En dan belde we gelijk de verpleegkundige om het flesje klaar te maken. Zodat hij nog wakker was.
    Kwam vaak voor dat ze te lang duurde om het flesje te maken en toen was hij alweer in slaap gevallen

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Onze uk dronk zijn flesjes niet leeg maar mocht na 1.5 week met de sonde naar huis. Het was een project dat zorgde dat hij mee naar huis mocht.
    Wanneer er wat met de sonde was konden we dag en nacht de kinderthuiszorg bellen. Hij heeft de sonde nog 1.5 week gehad.ik was gestopt met proberen borstvoeding te geven dus viel er veel stress weg en hij dronk alles op! Deed er toen wel het maximale over (half uur).

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook met sonde naar huis. We moesten vaak maar 10-20 cc bijvoeden via de sonde. Ik had sterk het gevoel dat die sonde haar juist belemmerde om alles goed te drinken. Op een avond ik geloof dat ze 4 dagen thuis was sneuvelde de sonde en heb ik in overleg met de kinderarts de sonde niet terug laten plaatsen.
    Vanaf dat moment dronk ze alle flesjes leeg.
    Wij ontdekten dat steeds meer ziekenhuizen je laten gaan ondanks sonde als dat het enige is wat het kindje nog daar houdt.
    Na de stoute schoenen aangetrokken te hebben mochten we haar na een week mee.
    De kinderarts wilde haar gewicht nog niets meer omhoog voordat ze ging.

6. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hier hielp het enorm om op verzoek te gaan voeden, ipv op schema zoals ziekenhuizen dat doen. Onze dochter werd elke 3 uur gevoed, maar sliep bijna altijd nog wanneer het weer tijd was. We moesten haar dan wakker maken: een onmogelijke opgave (nu nog steeds met 5 maanden oud, haha). Daardoor dronk ze vaak niet super goed. De flesje gingen er gelukkig bijna altijd wel in, maar enkele keren de sonde hoeven te gebruiken. Maar we wilde graag dat ze aan de borst dronk, en dat lukte haar maar 1-2 keer per dag. Toevallig net de keren op die dag dat ze rond voedingstijden zelf al wakker was geworden...

Toen de sonde er eenmaal uit was dronk ze ook wat beter. Die sonde zat duidelijk in de weg bij het slikken. Een paar dagen later dus op verzoek gaan voeden. De verpleging vond het doodeng. Maar wij stonden erop. Ons meisje was flink op gewicht, dronk al haar flessen inmiddels leeg, en alle draadjes en slangetjes waren allang verwijderd. We hadden er vertrouwen in. En prompt dronk ze niet alleen alle voedingen uit de borst, ze dronk ook nog eens keer op keer het 3-dubbele van wat ze normaal wegwerkte!!! :$ Bij haar moet je dus gewoon wachten totdat ze zelf aangeeft honger te hebben, dan draait ze haar hand niet om voor dat voeden ;)

7. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging het ook enorm snel ineens! Wij hadden op vrijdag nog een gesprek met de kinderarts die aangaf dat het nog wel zo'n twee weken zou duren. En op zondag kregen we te horen dat we afspraken konden gaan maken om ze mee naar huis te nemen, wat uiteindelijk op woensdag was. We moesten behoorlijk schakelen toen... We hadden rekening gehouden met de uitgerekende datum maar uiteindelijk zijn ze met 36 weken al mee naar huis gegaan, zonder sonde.

Wat misschien wel van invloed is geweest, is dat ik op zaterdag een flinke dip had en huilend in het ziekenhuis aankwam. In mijn eentje, mijn man kwam later. Onze zoon was toen wakker en toen hebben we heerlijk geknuffeld. Even genieten, zonder dat er van alles moest(verschonen, wassen, voeden, sonde, borstvoeding etc etc). Die tijd hadden we eigenlijk nog niet gehad. Zoonlief viel heerlijk in slaap en ik werd er onmiddellijk rustig van. De verpleging heeft achteraf gezegd dat het wel eens geholpen kon hebben in dat hij (en zijn tweelingzus) ineens alle flesjes gingen drinken. Geen idee of dat echt zo is, maar wij waren hartstikke blij dat ze al naar huis mochten, precies toen ze 1 maand oud waren!

8. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hier ook die ervaring! We hebben haar helemaal plat geknuffeld in de kraamweek. Ik was 24/7 bij haar op een privekamer, en manlief van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat erbij. Officieel mocht ze eigenlijk maar 30min uit de couveuse per keer voor verzorging en voeding en even buidelen. Maar al gauw werd dat standaard een uur, of zelfs meer. De verpleging had maar even pech gehad hoor. Wij zagen dat het onze dochter veel goed deed en lieten haar dan ook gewoon lekker slapen bovenop ons. Uiteindelijk heeft ze zo dus eigenlijk maar de helft van de tijd in de couveuse gelegen, de andere helft lag ze gewoon bij ons.

Deel Deze Pagina