Hoi, Quinten is nu bijna 4 weken. 'S nachts slaapt hij prima. Hij komt ongeveer om de 4 uur. Maar overdag is het een beetje een zooitje. Hij heeft nog niet echt een ritme. Vooral niet als we ergens heen zijn geweest. Ik voed hem, laat hem een kwartiertje in de box en dan gaat hij naar bed. Ik baker hem in als hij naar bed gaat. Overdag gaat hij dan brullen. Ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Nu ga ik elke 5 minuten naar boven en stel hem gerust, zing nog een liedje, laat hem even op mijn pink zuigen. Maar ik heb het idee dat hij steeds langer en harder gaat huilen. Hoe pakken jullie dit aan? Groetjes Jessica
Laten huilen heb ik een paar keer gedaan. Enige resultaat: een rotgevoel van mij. Als ze zo jong zijn en huilen, dan troost ik. Dan maar lekker bij mama op de arm. Zeker als ze huilen omdat de dag wat druk was. Ik liet max. 10 minuten huilen. Als het dan afzakte, liet ik doorhuilen. Als het nog steeds hetzelfde was, haalde ik Jarissa eruit. Nu ken ik haar zo goed dat ik haar er altijd uithaal als ze huilt. Of ze moet dan boeren of ze heeft honger of ze wil spelen. Dus laat ik haar dan lekker boeren, krijgt ze de fles of gaat ze de box in.
Vigo is bijna 5 weken oud. Hij huilt overdag ook veel. Ik haal hem dan uit bed en neem hem lekker bij mij op de arm, even lekker knuffelen en zachtjes met hem praten. Hij valt dan bij mij op de arm in slaap en als hij diep genoeg slaapt leg ik hem terug in bed of in de wandelwagen.
ik heb Britt toen ze zo klein was nooit laten huilen. Volgens mij kun je ze als ze zo klein zijn nog niet verwennen en hebben ze je nodig als ze huilen. En bovendien voelde ik mij daar zelf ook het beste bij....en je geeft je kindje een vertrouwd gevoel.
IK heb Quinn ook nooit laten huilen. Ik heb hem ook de eerste 3 maanden zelf zijn ritme laten bepalen. Naar bed als hij symptomen van moeheid vertoonde, maar niet omdat ik had bedacht dat dat een goed schema zou zijn. Voor mij en Quinn heeft dat heel goed gewerkt.
Weet je wat het is die kleintjes raken er zo snel aan gewend, als je elke keer om het minst geringst naar hem toe gaat dan weten ze op een gegeven moment dat als ze gaan gillen dat je toch wel komt en dan gaan ze net zo lang door tot je komt.. Wij hebben het bewust bij Kyano geprobeerd om hem min 10 tot 15 min te laten brullen en dan pas naar boven, nou moet ik zeggen dat je op een gegeven moment wel hoort of hij alleen maar aandacht vraagt of dat hij bijvoorbeeld honger heeft dat zijn allemaal verschillende huiltjes.. Maar het is niet zo dat ik mijn ventje altijd laat huilen hoor en het heeft me ook ff moeite gekost om hem te laten huilen...
ik laat Noel een halfuurtje max huilen....als ik dit niet zou doen en meteen oppak (wat ik dus eerst steeds deed) dan stopt ie wel met huilen, valt hij vervolgens in slaap op mijn arm, leg ik hem in bed terug als ie diep genoeg slaapt, wordt ie uiteindelijk toch weer wakker als ie in bed ligt, weer huilen zelfde riedeltje...oftewel helemaal geen slaap...nu proberen met 30 max. doorhuilen langer mag niet (tenzij er een pauze in het huilen zit dan gaat de tijd opnieuw in.....staat allemaal in boekje van ria blom over rust en regelmaat)suc6 ermee..owja er staat ook dat je niet steeds moet gaan kijken als ze huilen (tenminste niet dat hij dat ziet/voelt)...maar weet niet of het werkt hoor ik ga het nu in ieder geval op deze manier proberen op advies van cb
ik had in het begin hetzelfde probleem met daisy. nu heb ik een vast ritme aangebracht en gaat het super.. ik voed haar, knuffel eventjes met haar, dan leg ik haar in de box totdat ze gaat mekkeren, dan weet ik dat ze moe is en dan leg ik haar in bed, speentje erin, muziekje aan.. en dan valt ze meestal gelijk in slaap. voordat ik dit deed krijste ze alles bij elkaar als ze haar bedje in moest.. maar nu gaat het echt super
Hier net als Bar. Yasmine heeft standaard 's avonds haar huiluurtje (voornamelijk door krampjes) maar dan laten we haar meestal wat langer liggen, zolang het geen krijsen is iig, en gaan eerst zelf eten enzo. Daarna mag ze eruit. Verder pas ik bij echt huilen de 10 minuten regel toe, en dan ook weer niet bij echt krijzen of gillen, dan ga ik gelijk heen.
Wat ik zo raar vind: als een baby huilt van de honger haal je hem eruit om te voeden maar als zo'n kleintje van een paar weken huilt om aandacht laat je hem liggen? Ik vind aandacht ook een behoefte waar je op in speelt. Ik bedoel dit niet als aanval op moeders die hun baby laten huilen hoor. Maar ik verbaas me erover dat sommigen dat onderscheid maken. Wat Chantal zegt, daar denk ik anders over. Als ze zo klein zijn geeft het volgens mij alleen maar een veilig gevoel als mama komt als ze huilen. Ik geloof niet dat zo'n kleintje huilt om z'n zin door te drijven. Maar wederom, geen aanval, puur mijn mening/gevoel. Wat Nikkie zegt herken ik ook: hoe meer onrust, hoe minder slaap. En dat terwijl je baby dan wel moe is. Dat vond ik het allermoeilijkste toen Jarissa nog zo klein was: balans tussen troosten en rust. Wat hier erg goed werkt is lekker op schoot rust vinden. Ik heb Jarissa dan heerlijk bij me, het liefst in een rustige ruimte zoals onze slaapkamer, in een wikkeldoek/dekentje. En zo schakelt zij heel goed om van alleen spelen in de box naar alleen slapen in bed.
Ik heb Joey op die leeftijd helemaal niet laten huilen. Zelfs nu nog heb ik er moeite mee, maar nu moet ik wel, omdat hij nu de situatie uitbuit en probeert met zijn smeekbedes mij zover te krijgen dat ik doe wat hij graag wil... dat deed hij toen hij 4 weken was echt nog niet. Toen hij 4 weken was liet ik hem dus nooit huilen, een baby van die leeftijd huilt niet voor niets... het is wel vermoeiend, dat ben ik met je eens. Joey wilde de hele dag alleen maar bij mij zijn
Zo denk ik er ook over. Als je de kleintjes te lang laat huilen kan dat naar mijn mening verlatingsangst crieeren. Zo'n jonge baby doet het echt nog niet met opzet. Die handelt echt nog puur naar instinct. Ik laat Isabella niet huilen maar ga kijken wat ze wil. Het is altijd wel iets. Volle broek, honger, boertje, pijn/krampjes enz...
Maar er is natuurlijk wél een verschil tussen zin doordrijven en gewenning. In dat eerste geloof ik ook niet dat ze dat zo vroeg al doen, maar in gewenning zeker wel.
Gewenning ben ik met je eens. Maar ik ben het ook eens met bosi: er blijkt altijd wel wat te zijn. Soms is het alleen even puzzelen wat er is. Voor mij werkt het goed als je de dingen in een vaste volgorde aanbiedt. Huilt ze dan, dan is er wat. Daar voel ik me het prettigst bij. En Jarissa volgens mij ook want ze huilt nu nauwelijks. Max 10 minuten per dag en de meeste dagen redt ze dat niet eens.
Het is ook niet zo dat ik Kyano heel lang laat huilen en tuurlijk pak ik hem ook gewoon op als hij zo'n aandacht huiltje heeft maar ik bedoel alleen maar dat op een gegeven moment hoor je wel wat er is althans dat heb ik ik kan horen aan zijn huiltje of hij bv een poep broek heeft.. Dit heeft even geduurd voor ik dit kon maar ik heb dit een keer gezien bij oprah en heb dit dus nu in de praktijk gebracht en het werkt heel goed.. En ja de ene keer laat ik hem ff huilen ( niet lang ) maar goed dat is ook niet slecht hoor voor zo'n baby....
Duidelijke aanvulling! En inderdaad, soms heeft je baby het gewoon even nodig om te huilen. Ach, zolang je je moedergevoel volgt, doe je het toch goed? Pas als je uit onverschilligheid je baby zomaar laat huilen, dan ben je verkeerd bezig.
Pendrang dat vind ik ook... Zolang je eigen gevoel zegt dat het goed en zolang je ziet dat die kleine verder gelukkig is en je geniet van elkaar dan doe je het toch goed ( vind ik wel hoor ) ..
Hallo, Stijn heeft tot bijna 1 jaar standaard 15 min. tot 30 min. gehuild voor het slapen gaan. Voor hem was het een verwerking van alles. Haalde ik hem uit bed, dan stopte hij inderdaad met huilen, werd weer helemaal wakker en als ik hem dan weer op bed legde, dan begon het weer van voor af aan. Zou ik hem dus iedere keer uit bed halen voor als hij huilde, dan zou hij helemaal niet meer slapen. Ja, van uitputting........ Ik heb het moeten leren. Maar na een paar weken herken je alles. Je weet waarom hij huilt normaal (verwerking en in slaap vallen). Als hij een poepbroek had of gewoon geen slaap....... dan hoor ik dat gelijk. Ik denk dat je vooral naar je kind moet kijken. Huilen komt niet overeen met je oermoedergevoel, maar het hoort erbij. Het betekent meer dan alleen verdriet! En zoals ik hier boven al heb gelezen: je kan ze niet verwennen, maar ze zijn echt wel pienter genoeg om vlot te weten dat als ze huilen, mama komt! Nu is dat nog niet zo erg, maar ze worden groter! En mijn ervaring is nu al dat afleren lastiger is dan aanleren! Stijn is nu 14 maanden.