Quarantaine kletstopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MinnieMouse94, 6 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Hey dames,

Zitten er hier nog meer in quarantaine? Lijkt me fijn om wat te kunnen kletsen.

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hey!!

Ja en neen, oudste dochter heeft contact gehad met een positief persoon, dus zij zit in quarantaine.. Maar op advies van huisarts/kinderarts, wij ook, want die persoon bleek positief na terugkomst uit Afrika, er wordt nog onderzocht welke variant het is...

Dinsdag eerste test bij dochter negatief, maandag de tweede test en als die negatief is is het gelukkig al voorbij :)

Trouwens onze bijna 5 jarige vond testen niet erg, dokter die test afnam deed het super goed en slim, leidde haar onmiddellijk af.

(Vlaanderen hier dus testen is hier anders)

De scholen waren open dus ze mistte wat onderwijs maar de juf heeft elke dag gebeld :thumup: en zelfs vrijdag haar via telebellen laten meedoen met een oefening.

Succes allemaal!

3. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Hier ook in quarantaine. Man heeft het ergens opgelopen en zit nu bijna op de 7e dag. Zodra hij klachtenvrij is, mag ik gaan testen (hoop woe of do). Is die test negatief, dan mag ik weer gaan werken. Maar.. onze kinderen moet dan nog tot de 16e in quarantaine, aangezien we ze niet willen laten testen (net 2 en net 5). Daar baal ik erg van, net nu de scholen weer zijn begonnen. Geldt ook voor mezelf trouwens, ben leerkracht basisonderwijs en zit nu, na al die weken, dus nog langer thuis :(
    En stel fat ik positisf ben, alsnog, dan wordt de kinderen het thuiszitten nog langer. Dan is de voorjaarsvakantie wel voorbij :rolleyes:

Wat super dat jouw dochter se test zo goed doorstond, @juf1987 ! Wat voor testmanier hebben ze gebruikt?

4. MissBlue

Mijn man zit niet in isolatie.. is niet te doen, helaas. Jouw man wel? Knap dat je kids zich hebben laten testen! (Nog even als reactie op je bericht in het andere topic)

5. MinnieMouse94

@MissBlue Heel vergelijkbaar met hier, al zijn wij een paar dagen verder. Ook hier is man niet in isolatie gegaan. Niet te doen inderdaad. Ik vind het ook echt zo'n zuur moment om in quarantaine te moeten. Als ik op dag 7 (aanstaande maandag) klachtenvrij ben (vrees dat ik dat niet ga redden... En man hoest ook nog steeds... ) en de kinderen willen zich 15 februari weer laten testen, kunnen ze nog heel even naar school, dus daar hoop ik op. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze negatief blijven eigenlijk en idd, dan is de voorjaarsvakantie er alweer. Heel jammer allemaal.
    Ik hoop zo voor je dat je negatief test, hou ons op de hoogte.

6. MinnieMouse94

Wat heerlijk dat jullie er dan zo snel vanaf zouden zijn. Ik duim heel hard mee voor negatief!

7. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    In de neus, dus met een staafje dat plooide in haar neus, dokter liet het haar eerst zien, en toen zei de dokter eerlijk dat ze het helemaal in haar neus zou steken, het heel gek zou voelen maar ze tot 3 moest tellen en het voorbij zou zijn... Bij 3 haalt de dokter het staafje eruit en hangt er een snottebel aan dus dokter zegt kijk eens wat ik heb gevangen, grappig he, dokter hard lachen, dochter lachtte mee en was het vergeten. Ze weet ook dat de dokter maandag nog eens "een snottebel gaat proberen vangen"

8. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ja want anders start hier ook zo'n lange quarantaine, nu is er in ons gezin nog niemand positief, gelukkig...

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  9. MissBlue

Jullie hebben het allebei gehad, begrijp ik? Waarom denk je dat jullie kinderen niet negatief blijven? Ik hoop eigenlijk op een heel kleine kans dat onze kinderen het krijgen. Maar helemaal zeker weten doe je het nooit natuurlijk.

Dankjewel! Ik heb echter sinds vandaag lichte klachten... heb een testafspraak staan voor maandag, aangezien morgen alles gesloten is.
    Fingers crossed!
    Jullie ook succes daar! Zou fijn zijn als de kinderen toch nog even naar school kunnen voor de vakantie!

10. MissBlue

Haha, perfecte grap voor zo'n moment! En goed opgepakt door de dokter!
    Succes alvast voor maandag!

juf1987 vindt dit leuk.
  11. MinnieMouse94

Ja, ik heb het nu momenteel. Nouja, omdat we niets hebben gedaan om te voorkomen dat ze het krijgen eigenlijk. Met het idee dat dat toch kansloos zou zijn. Moet zeggen dat ons kleintje wel sinds afgelopen zondag af en aan een verstopte neus heeft. En juist door de quarantaine denk ik dat dat dan ook door corona wordt veroorzaakt. Ik bedoel, hij is niet met andere mensen in contact geweest behalve ons en bij ons heerst corona dus tja.

Wat rottig. Welke klachten heb je?
    Ik had afgelopen dinsdag keelpijn. Dat is gebleven, maar sinds gisteren ook hoofdpijn, snotneus en vreselijke spierpijn overal. Die spierpijn is echt niet grappig. Verder wel prima te doen allemaal, niets anders dan een gewoon virus verder.

12. MissBlue

Ja, ik snap je. Wij doen verder ook niet echt iets om het te voorkomen. Maar toch heb ik het idee dat de kinderen er minder gevoelig voor zijn (blijkt ook wel uit onderzoeken) en daarom acht ik de kans dat ze het krijgen nog best klein. Of in ieder geval: dat ze er weinig last van krijgen. Maar ik snap je wel hoor, alles wat je nu voelt of merkt, wordt aan corona gelinkt, hier net zo :D

Ik heb sinds gister flinke hoofdpijn, een lichte verkoudheid en een zere keel. Spierpijn nog geen last van, maar kan me voorstellen dat dat niet prettig voelt. Alsof je super flink hebt gesport, maar ondertussen alleen maar bent wezen bankliggen en met moeite de 6000 stappen per dag haalt, ofzo :roflmao:

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Waarom mag jij al direct testen als hij klachten vrij is en bij negatief werken?
    Mag je dan alleen werken of ook helemaal uit quarantaine?

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Wij zitten dus ook in quarantaine, officieel dag 14 vandaag. Ik testte zelf2 weken geleden positief en ben echt ziek geweest en dus nog niet
    klachtenvrij..
    Mijn man was al 5 dagen ziek, maar een negatieve test. En uiteindelijk een positieve natuurlijk.
    Dus als gezin zitten we al heel lang binnen.
    Slechts 1 dochter is positief getest, die mag eruit als ze klachtenvrij is. Maar t is helaas de jongste van 7, dus die heeft er weinig aan.

Ze spelen nu in de tuin... De sneeuw lonkt buiten de poort, maar helaas..

15. MissBlue

Ik zie nu dat mijn bericht niet heel duidelijk is. Ik bedoel dat ik 5 dagen nadat man voor 24 uur klachtenvrij is geweest, mag testen. Dus man is vandaag 24u klachtenvrij, dan mag ik de 11e of 12e testen.
    Ik mag dan weer uit quaraintaine en weer werken, mits die test negatief is uiteraard. Zou ik me niet laten testen na die 5 dagen, dan zit ik in totaal nog 10 extra dagen thuis.
    Edit: maar wel dus allemaal nadat man 24u geen klachten meer heeft, anders schuift alles op. Kan lang duren..

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ach zo:) ja exact hetzelfde hier:)

Dacht, misschien omdat je bijzonder werk doet ofzo(of de regels niet snapte ,wahahaha)

17. MissBlue

Heelllll bijzonder werk :roflmao:
    En de regels lap ik aan mijn laars :roflmao:

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Haha ja:):)

Nou je zult versteld staan over hoeveel mensen de regels niet "snappen"..
    Echt bizar.

Hier de ochtend in de tuin gespeeld..
    Lastig hoor.

19. MinnieMouse94

Klinkt wel echt alsof je positief gaat testen. :|
    Pff, voor jullie duurt het ook al lang. Mentaal nog uit te houden? Maar dan mag je dochter wel weer naar school straks? Dat is wel super!

Hier ligt er in de achtertuin haast niets, door de harde wind. In de voortuin (niet afgeschermd van de straat) een hele bult. Man is dus wel in de voortuin gegaan met de meiden. Kregen lieve appjes in de buurtapp en er liep haast niemand op straat, gelukkig. En als er mensen langs kwamen, gingen ze heel goed aan de kant.

Mn spierpijn is zo goed als weg nu. Snotteren en niet lekker voelen wel nog steeds. Smaak en geur is ook voor 95% weg. Heel raar met eten. :confused:

20. MinnieMouse94

Hoe is het met je klachten @MissBlue? Heb je je kunnen laten testen?

En hoe ging het met jouw dochter @juf1987? Zij moest vandaag weer getest worden toch?

Deel Deze Pagina