Hey, We zijn gisteren terug op controle geweest met Nikolaj. Het piepen is volledig over! Joepi. Het was dus blijkbaar toch nog zo dat zijn verkoudheid maar niet wegging. Hij heeft nu een weekje cortizone (of hoe schrijf je dat) pilleke's gekregen. Hij heeft wel nog een allergie, vermoedelijk stof (maar dat is niet zeker want hij piept dus niet meer, niest ook niet en zijn oogjes zitten niet rood) het kan even goed van buiten komen, de planten, de bomen,.... Maar de dokter zei wel dat Nikolaj wel een beetje reflux zou hebben. Hij geeft nog steeds na zijn melk over. Het is niet zo dat hij krammpen heeft of erg slikt, nee hij drinkt zijn flesje op zijn gemakje uit en als je hem dan recht houdt dan loopt er na een 2-tal minuutjes melk weer gewoon uit. Ik heb nu zantac gekregen maar zie er enorm tegenop. Mijn schoonmoeder gaf haar "refluxkinderen" karnemelk en 't over geven was over. Als zantac niet helpt ga ik da zeker es proberen. Groetjes Indien mensen met ervaring.... vuur maar af, ik leer altijd bij!
Reflux is toch heel normaal bij baby's? Waarom medicijnen geven als hij er zelf geen last van heeft? Nova heeft ook reflux. Ze heeft maandenlang alleen maar gehuild. Toen kreeg ze Losec en stopte het huilen ook. Nu zijn we sinds een maand weer gestopt met de Losec. Ze spuugt nog heel makkelijk, maar heeft er geen last van. Als hij goed groeit en een blij ventje is zou ik geen medicijnen gaan geven. Wat wat de motivatie van je dokter om ze voor te schrijven?
zantac helpt niet tegen het spugen hoor.. alleen tegen het maagzuur als ze daar last van hebben. je kan dan beter de voeding wat indikken...
Hey, Ik heb toch even de raad van de dokter gevolgd omdat het spuug dat er uitkomt bij Nikolaj altijd enorm zuur ruikt. Ik geef al 2 dagen zantac en ik moet eerlijk zeggen dat het werkt. Mss heeft mijn ventje idd meer het zuur en spuugt ie daarvan, want er komen altijd heel veel slijmpjes mee. Ik zou het een goeie 2 weken moeten geven. Gisteren heb ik voor zijn 4-uurtje wat Karnemelk gegeven, daarvan heeft hij idd niet teruggegeven. Dus dit zou waarschijnlijk ook een goeie oplossing zijn. Gr
Hey, even update: Van de karnemelk heb ik een vermoeden dat ie daar niet helemaal tegen kan (beetje uitslag onder zijn mondje) De zantac is volgens mij ook geen optie meer want mijn kleine vent heeft nog nooit zo veel overgegeven als nu. Ik ga da boelke stoppen en gewoon nan ar 2 geven zoals voorheen. En aan 1 jaar volle melk proberen. 't schijnt dat soyamelk zo goed is maar ik ga me daar nu niet meer aan wagen, want anders moet ie dat toch heel zijn leven hebben? Of heb ik dit verkeerd voor? Gr.
edelweisje,jurre krijgt zantac en daar is hij wel goed mee.ook doe ik door zijn papke nutriton en het overgeven is gestopt. maar ja,elk kind verschilt he;hoop dat je vlug de juiste oplossing vind
ja, wat ik zeg: voeding indikken.. met Nutriton dus, johannes broodpitmeel. Hierdoor wordt de voeding in het maagje dikker, zodat het minder makkelijk naar boven komt. Verder, mijn kindje heeft ernstig reflux, en de medicijnen stoppen het spugen echt NIET. Het indikken van de voeding helpt een beetje. Waar er eerst de hele dag door golven uit kwamen, komen nu slechts de hele dag door mondjes. Dit is wel weer erger geworden sinds ze meer beweegt en veel op haar buik ligt, dit hoor erbij, is normaal. Reflux is eenkwestie van van lichamelijke bouw, het maagklepje moet volgroeien tot het goed sluit. Dit kan duren tot ze 1 a 1,5 jaar oud zijn! De medicijnen zijn gediend om te zorgen dat er geen last is van maagzuur, om het zuur te neutraliseren (zantac) of de productie ervan te remmen (losec). Stelregel bij reflux is: zolang je kindje er geen last (=zuurbranden, en een ontstoken slokdarm door te veel maagzuur wat door het niet-sluitend klepje uit het maagje komt en dus de slokdarm irriteert) van heeft, is het spugen niet erg. Dan is het spugen geen probleem, behalve een wasprobleem dan voor mama Bij ons zei de KA: "je rent er zeker de hele dag met een doekje achteraan, of doet 3x per dag schone kleren en een schoon slabbetje om.." Nou hier alledrie hoor. Ze heeft de hele dag een slab om, na de voeding vang ik de spuugjes op met een doekje waar ik het slabje ook mee afveeg, maar terwijl ze als ze wakker is in de box speelt spuugt ze toch en gaat het toch door het slabje heen zodat de kleertjes nat worden en ik toch nog minstens 1x per dag schone kleertjes andoe.. Maar ze heeft er geen pijn van. Wel gehad. Dat merkten door veel huilen als we haar neerlegden, onverklaarbare huilen, krampjes etc. Nu we losec geven, heeft ze zelf daar geen last meer van, maar de spuug loopt er nog de hele dag uit... Daar moet ze gewoon overheengroeien.
Hey, maandag moeten we terug naar de pediator, ik heb al een soort kinesist gebeld die mijn vriendin haar kindje van de reflux afhielp met oefeningen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het even niet meer zag zitten met die zantac. Heb uiteindelijk toch nog doorgezet en sinds vrijdag is er toch resultaat te zien. Een kijken wat de pediator er maandag van zegt. Ik zie hem minder terug inslikken sinds vrijdag en het overgeven is heel erg beperkt. Hopelijk heb ik er dan toch goed aangedaan. Gr.
Michelle heeft ook reflux, Zelf was ik niet zo blij van zantac 8% alcohol. Ik heb eerst goed na gevraagt of het echt nodig was. Helaas voor michelle heeft ze het echt nodig. Maar vind het nog steeds gek overal zie je reclames dat je geen druppel alcohol aan kindere moet geven omdat dit schadelijk is. Dus wat doen we bij een babytje van 6 weken 2x per dag 1 ml zantac geven met 8% alcohol. Maar ja heb altijd zo gevogeld dat ze het minimalen krijgt. Nu krijgt ze nog maar 1x 1 1/2 ml zantac. Moest het even kwijt. Mijn moto is altijd kijk naar je kind waar hij/zij baat bij heeft en volg je eigen gevoel. Annemarie
Hey, Even ging het de goede weg op met de Zantac maar vorige week, spugen, spugen en nog es spugen. Zijn kaka zo slap als wat. Ik voelde me een rotslechte moeder. Even mijn gevoel gevolgd en Nikolaj krijgt nu zijn melkje zowel 's morgens als 's avonds ingedikt met bambixvlokken. En er volgen enkel grote boeren, geen spuwen meer. Hij is al langer spuugvrij met de bambixvlokken dat dat ie spuugvrij was met de Zantac. Zou dit dus werkelijk helpen? Ik ga het nu zo houden. Gr.