Hi meiden, Onze dochter van 4,5 maand oud wordt 's nachts nog steeds om de 3 a 4 uur wakker. Ze begint dan eigenlijk meteen te huilen en gelijk behoorlijk hard. Heel soms lukt het om haar met haar speentje te sussen maar meestal niet, we geven haar dan vaak een flesje melk, dat is dan het enige wat helpt. In het begin dacht ik dat het honger was maar het lijkt erop dat het haar niet lukt om zelf in slaap te vallen en aandacht wil. Ze drinkt op een dag voldoende en krijgt om 23 uur uur een papfles. Het lijkt me niet dat ze dan rond 2 uur al weer honger heeft en vervolgens weer om 6 uur. We hebben haar al een paar keer laten hullen om te kijken of ze dan in slaap zou vallen maar ze houdt vol en geeft niet op. Ook troosten in bed levert niets op, even rondlopen en wiegen ook niet. Wij zouden graag van dit patroon afwillen, is dit iets wat we de tijd moeten geven of is dit te doorbreken? Ook doet ze overdag hazenslaapjes behalve in de ochtend. Tips zijn heel erg welkom, wie herkent dit en wat heeft bij jullie geholpen? Wij horen het graag! Groetjes Mijntje
Wanneer is het begonnen? Sommige kindjes slapen namelijk slechter als ze een papfles voor het slapen gaan krijgen. Dus als het rond dezelfde periode is begonnen zou je ook eens kunnen proberen om ipv pap gewoon een flesje melk te geven.
Bedankt voor je reactie mermaid. Het is altijd al zo geweest, ik hoopte dat ze met een papfles meer verzadigd zou zijn en dat ze daardoor minder snel wakker zou worden. Maar helaas...bedankt voor het meedenken!
Moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe het ook alweer zit met het schema van een 4,5 maand oud kindje. Wat ik nog wel weet is dat ik dit wel herken van Isabella en toen heb ik haar rond 20.00 uur naar bed gedaan en niet meer om 23.00 uur wakker gemaakt maar door laten slapen. Dus de fles om 20.00 uur al. Maar welke leeftijd dit was weet ik niet meer zo goed. Dan zou het dus gewoon een verstoord ritme kunnen zijn en wil ze dus doorslapen eigenlijk. Ik ga eens kijken of ik het ergens heb opgeschreven bij welke leeftijd dit was.
gevonden: [FONT="]Natuurlijk de eerste weken niet, maar sinds ze op haar eigen kamertje slaapt, met 4 maanden, slaapt ze van 19.30 tot 07.15. Natuurlijk komt het wel eens voor dat ze even iets eerder wakker is. [/FONT]
Bosi, Bedankt voor je reactie en het opzoeken. Onze dochter krijgt rond 18.30 uur haar flesje en gaat dan meteen daarna slapen, ze meldt zich eigenlijk altijd voor haar fles rond 23 uur. Dus haar hier geen flesje te geven gaat eigenlijk niet op. Ook hier heeft ze dus een vast patroon om om de 4 uur wakker te worden...het blijft zoeken met zo'n kleintje Onze oudste sliep namelijk bij een week of 10 door. Wel eens eruit om haar speentje te geven maar daar nam ze genoegen mee.
Ze heeft natuurlijk wel al een hele ruk gemaakt vanaf 19.30u... Misschien is ze dan gewoon wel uitgeslapen voor eventjes?? Kun je het misschien nog rekken na die fles van 19.30u, dat je ze wat later te slapen legt?? Dan trekt ze het lange stuk slaap door het grootste gedeelte van de nacht... Anders zou ik het ook niet weten!
Ik vind het niet zo vreemd hoor? Mijn dochter deed dit nog toen ze een jaar was, en nu is ze bijna 2 en mogen we blij zijn als ze 1 nacht per week doorslaapt. Geduld is een schone zaak, en er komt een dag dat ze wel (vrijwel) elke nacht gaan doorslapen .
Bedankt dames voor het meedenken, wie weet is het idd zo dat ze in de vooravond te lang slaapt. Rekken zal niet makkelijk zijn want dan is ze over het algemeen erg moe maar ik zal het morgen eens proberen.