Wij zijn aan het proberen om de pap in de fles s'avonds te laten vervallen en deze tussen de middag te geven en dan met een lepel om zo naar een bthm over te gaan i de toekomst. Dit gaat vooralsnog prima maar wat is nu wijsheid. De flessen zij beide 180 ml. De pap is echter 6 schepjes op 120 ml bij lepeltjespap en bij de fles 180 ml met 3 schepjes. Ze mag van het cb niet te veel eten omdat haar lijntje sterk afbuigt naar boven ineens Zouden jullie dan de pap geven en daarna de restant van de fles waardoor ze 3 scheppen pap meer krijgt op een dag of gewoon de pap en het restant van de fles wat ze anders binnen zou krijgen minder geven... Twijfel een beetje wat wijsheid is Groetjes knuffieQ
Hoe oud is je baby, en hoeveel melk krijg je in totaal op een dag? Als ze 6 mnd is, en anders 800cc melk krijgt, is het prima als je 3 schepjes minder geeft op een dag. als ze in totaal 600cc krijgt met 6 maanden zou ik niet minderen met melk. Dan zou ik de helft van melk aanpaken met granenpap en dat van een lepeltje geven, en de restant van de fles erachteraan geven.
Hoi adi ze is zes maanden en krijgt 3 flessen 180ml en een 90 ml na de groente. 'S ochtends bij het fruit krijgt ze soms een beetje thee en Some een beetje diksap
Hihihi zo heb ik het ook gedaan met pasen het restant fles er achter aan gegeven maar vroeg me af of ze dan niet te veel krijgt omdat cb zo hamert op niet te veel voeding ( normaal trek ik me van het cb niet zoveel aan maar nu haar curve sterk afbuigt naar boven en ze echt zichtbaar een dikke buik kreeg kon ik me voor de verandering eens vinden in hun advies )
Ik begrijp je Wat ik zou doen is melk op minimum 600cc per dag houden, dat is nog haar belangrijkste voedingsbron. pap geven als het uitkomt, maar dat hoeft niet. Je kunt haar net zo goed een broodkorst geven na de middagfles zodat ze lekker kan oefenen op echt brood. Pap als overgang is niet echt nodig, en zet wel aan.
Ik zou de pap gewoon helemaal weglaten. Is nergens voor nodig namelijk. Gewoon een broodkorstje gaan geven.
Met 6 maand ben ik de pap in de ochtendfles gaan doen (180/6 met bambix). De avondfles was dan een gewone 180/6, en dan nog een fles om 11 en 15, dus ik vind dat je eigenlijk al goed zit met 3 flessen. Al at de mijne niks van zijn bijvoeding. Dus die had die 4e fles ook nodig. Toen ik bij 6,5 maand brood gaf, is die 4e fles ook snel weggegaan.. Ik zou wel die 600cc aanhouden, minimaal. Want zoveel krijgt ze nog niet uit de bijvoeding waarschijnlijk. En welke pap gebruik je? Die waar je alleen water bij hoeft te doen zijn vaak zoeter dan de doorsnee granen voor baby's, die je bij de melk doet. Dat is dan ook niet echt een zinvolle vervanging voor de avondpap als het je om de groei gaat.. Ze groeien op deze leeftijd ook vaak in spurtjes. Even wat meer gewicht, en dan een week later schieten ze alsnog de lengte in, en is het weer in verhouding. Bij 1 hoge meting zou ik me niet direct zorgen maken..
Wij hebben eerst altijd de pap s'avonds gegeven ivm wennen aan iets anders dan melk. Willen nu de pap s'middags proberen om over te gaan naar boterham. We hebben wel eerst boterham korst geprobeerd maar hier reageerde ze niet goed op (darmen). Vandaar de keuze voor s'middags nog de fijne granen pap eerst als overgang en dan over een paar weken weer de boterham proberen
Wij gebruiken inderdaad de ongezoete granen pap. En de zorgen voor de groei zijn weer wat weg gelukkig zie gewoon dat ze weer normaal postuur heeft na het nieuwe voedingschema ( met minder flessen)