Kreunen en schoppen met beentjes tijdens slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caro31, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat zou dit toch kunnen zijn? Mijn zoon van 11 weken oud kreunt soms een periode lang in zijn slaap. Ook schopt hij dan met zijn beentjes. Heb het vannacht op de babyfoon eens een tijdlang geobserveerd en vind het toch wel raar. Dacht steeds dat hij wakker zou worden, maar hij sliep gewoon door. Hij heeft ook last van verborgen reflux, waar hij medicijnen voor krijgt. Zou het omhoog komend maagzuur kunnen zijn? Of darmkrampjes?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het zou heel goed de reflux kunnen zijn. Heb je het bedje al opgehoogd? Misschien slaapt hij rustiger op zijn buikje?

Darmkrampjes kunnen het ook zijn, maar mijn dochter ging dan echt niet slapen. Ze werd dan net een plankje.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Het bedje hebben we iets opgehoogd, maar misschien moet het hoger. Hoe hoog zou het bedje moeten zijn? We hebben er nu van die ouderwetse videobanden onderliggen... iets van 2 cm. schat ik. Hij ligt 's nachts ingebakerd i.v.m. maaiende armpjes, dus op de buik kan niet.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik weet niet precies wat de 'juiste' hoogte is, maar toen mijn dochter snipverkouden was heb ik er twee dikke woordenboeken onder gelegd. Iets meer dan 2 cm dus ;)

Kreunt hij ook zo als hij ingebakerd is?

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zie je/hoor je hem vaak slikken? Wriemelen, draaien? Dat kunnen allemaal tekens zijnv an het zuur dat omhoogkomt. En dat brandt :(

Krampjes zouden meer aangeduid worden met beentjes optrekken, een gespannen buikje en toch ook wel wakker worden.

7. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik las het en herkende het gedrag in dat van mijn dochter. Deze heeft reflux en sinds ze medicatie krijgt is het gekreun over .

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nescio, hij heeft medicijnen tegen de verborgen reflux. Hij woelt met zijn beentjes en draait steeds met zijn hoofd, inderdaad ook in zijn slaap. Vannacht niets gehoord trouwens.

Lana, welke medicijnen heeft jouw kindje?

9. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zantac drank 1.3 ml 2x dgs. Helpt goed. Heb een veel rustigere en tevreden baby sinds ze dat spul krijgt!

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je! Heb je haar bedje ook wat verhoogd?
    Mijn zoon krijgt Ranitidine, 1 ml. 2x daags. Hij is bijna 6 kilo, maar volgens de apotheek mogen we het nog niet ophogen.

11. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant

Ja. En we hebben het een paar nachten weer recht gezet maar merkte meteen verschil in de negatieve zin. En ze zit liever in de maxi cosi dan dat ze in de kinderwagen ligt. Is ook wat rechter hè. Zo ook de wipstoel.

Deel Deze Pagina