Op 26 juni ben ik bevallen van ons meisje. Ze is de allerliefste en sliep ook al snel door. We moeten haar vaak zelf nog wakker maken …… (rond 7:30/8:00 uur) Om 21:30 uur krijgt ze haar laatste flesje. En daarna gaan wij ook naar bed. Dus een hele fijne nachtrust….. Des te minder begrijp ik mijn vermoeidheid…..Ik ben de hele dag moe…. Heb de hele dag het gevoel dat ik kan slapen. Hele dagen zware ogen. Ik slik nog Methyldopa (125 mg) 1 x per dag. Ik had zwangerschapsvergiftiging (veel te hoge bloeddruk + groeiachterstand) en kreeg tijdens mijn laatste zwangerschapsdagen per dag 1000 mg Methyldopa, 1 x 30 mg Adalat, 1 x 60 mg Adalat en ook nog via infuus medicatie toegediend om de bloeddruk te laten dalen. Inmiddels gelukkig al heel wat af kunnen bouwen, maar morgen ga ik voor controle naar de huisarts. Misschien kan ik van de hele medicatie af...... Heb wel gelezen dat veel mensen die Methyldopa slikken last hebben van vermoeidheid, maar ook las ik nogal wat over te laag ijzergehalte (heb na de bevalling ook ijzerpilletjes moeten slikken) of bloedarmoede. Dus vraag ik morgen of ze me kunnen testen. Ik slik ook al een hele tijd multivitamines (MamaFit). Ook las ik over meerdere kersverse moeders die 4-6 maanden na de geboorte van hun kindje last kregen van vermoeidheid en dit bij het ontzwangeren hoort. Zijn er hier ook meerdere moeders die zich hierin herkennen? Hoe dan ook ga ik het er sowieso morgen bij de huisarts even over hebben.
Heel herkenbaar! Begin nu wel het gevoel te hebben dat ik mezelf weer wordt incl de energie die daarbij hoort
Herkenbaar van mijn eerste. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af. Toen hij 4 maanden was en sliep van 22.00 tot 07.00 lag ik er ook al om 20.30 in zodat ik al 1,5 uur had gemaakt voor zijn laatste fles. Heeft denk ik ook te maken met weer gaan werken en de extra energie die dat vergt.
Ik slikte eerder ook nog extra vitamine D en dacht, waarom voel ik me niet beter dan? En toen ik ermee stopte, bam, veel beter. Mijn punt? Denk ook aan je vitaminesuppletie als bron van klachten. Kan ook zooi in zitten, net zo goed als in medicatie. Bovendien kun je de meeste vitamines er best bij eten. IJzer ook.
Hier is de vermoeidheid een maand geleden begonnen. Toen was ons meisje al 7 maanden. Ze slaapt het klokje rond dus aan de nachtrust ligt het niet. Maar ik ben steeds zo moe dat ik tussen 20.00 en 21.00 naar bed ga. En ik slaap dan tot 7.30 u. Heel bizar.....zou dat ook nog steeds ontzwangeren kunnen zijn?
Vermoeidheid bereikte hier de piek rond 5 maanden na de geboorte. Nog steeds niet helemaal overheen. Slaap van 21.30 tot 5.30 met af en toe een verdwaalde speen vinden tussendoor en merk dat het de afgelopen twee weken beter wordt...
De dag nadat ik mocht stoppen met Methyldopa ging ik van zwaar vermoeid naar energie voor 10. Rotspul is het. Mocht je er nog niet mee kunnen stoppen, dan is het wellicht goed te bespreken of je op andere medicatie over zou kunnen. Verder altijd goed om ijzer en vitamine d ook even te laten checken. Mochten ze wel laag zijn, kun je die bijslikken.