Hallo Dames, ik ben benieuwd naar jullie mening, hoe lang ben ik al zwanger? Waar kan ik het berekenen?( sommige bannermakers gaan maar tot cyklusdag 30 of 40) Ik heb een lange cyklus gehad.. dus sommigen zeggen 4 en de ha zegt 6 weken! Kan je op mijn tempkaart zien wanneer mijn ei was en zo. liefs csillag
als eerste gefeliciteerd als ik naar je temp kaartje kijk, klopt je banner volgens mij precies. 4 dec eisprong. nu is het de 20 dus dat is 2 wk en 2 dagen later. + de 2 dagen die je 'cadeau' krijgt is dus 4 wk en 2 dagen.
dak je wel voor je snelle antwoord. wat stom dat de huisarts zei 6 weken, na gezien mijn tempkaartje. met dit info heb ik al afspraak voor de eerste echo 2 jan en de eerste afspraak, 8 jan bij de verloskundige. moet ik die nu vezetten?
Als je cyclus langer dan 4 weken duurt en je weet ongeveer wanneer je eisprong was (ahv temperaturen, ovulatietest, echo...), reken je dus vanaf je eisprong + 2 weken. Maar dan nog... Ik had ovulatietesten gedaan én getemperatuurd (al was die niet zo duidelijk bij mij). De ovulatietesten waren 2 dagen echt veel donkerder dan de rest, en 2 weken daarna had ik een hele duidelijke positieve zw.test. Bij de eerste echo bleek ik echter 5 dagen minder ver dan berekend en met de termijnecho ben ik uiteindelijk 7 dagen teruggezet! Dus pas met je termijnecho weet je echt zeker hoe ver je zwanger bent.
4 december vond de bevruchting plaats.. dan plus 2 weken (dat doen ze omdat je niet 40 weken zwanger bent maar eigenlijk 38 vanaf de bevruchting) en dan tot nu is hoelang je zwanger bent. ik had zelf ook lange cylussen, en deed toen een ovulatietest zodat ik wist wanneer de ovulatie was, maar zoals jij hebt gedaan met temperaturen kan het ook. je zit heel duidelijk wanneer je zwanger bent geraakt. bij mij gold dus ook niet dat het gerekend werd vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie omdat ik in dat geval wel 3 weken langer zwanger zou zijn. Van harte! geniet ervan. ps bij de eerste echo meet de verloskundige het vruchtje en aangezien alle vruchtjes een beetje tegelijk opgaan kunnen ze wel een goede inschatting maken hoever je bent. ik zou de afspraak mooi laten staan, wij kregen om die reden 2 keer een eerste echo. bij de eerste zagen we een vruchtje en konden we het hartje ook al zien kloppen. maar omdat ik nog niet ver genoeg was (ongeveer 6 weken) mocht ik 3 weken erna terugkomen om een termijn echo te laten maken. toen konden we mooi de groei zien plus hartje. ik ben trouwens met de 20 weken echo 8 dagen vooruit gezet.
O, dat is apart... Ik loop nu ook steeds wat voor met de echo's tov de termijnecho, maar ze zeggen iedere keer dat ze nu de uitgerekende datum niet meer gaan aanpassen. Ach ja, ik zie wel, bij de eerste ga je gemiddeld toch over de 40 weken heen, t komt wanneer t komt!
ik heb z,on raar gevoel over want ik wist niet dat ik zwanger was en mijn eerste echo was die van de 20 weken! en daaruit hebben ze opgemaakt dat ik 30 dec uitgerekend ben! maar mischien is mijn babytje wel iets kleiner dan gemiddeld of groter!,, (wist ook niet wanneer ik voor het laatst ongesteld was) Maar ze gaan uit van het gemiddelde denk ik liefs