5e week zwanger: herkennen jullie dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door msnaatie, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en ik heb vandaag officieel mijn eerste huilbui gehad. Was de hele dag al emotioneel en hongerig, moe en veel plassen (tegen het irritante aan). Ik had ook flinke hoofdpijn en krampjes in mijn buik. Dus vandaag dus was al met al niet veel waard. Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar ik ben zelf een beetje bang voor de "stoelgang". Omdat je dan toch een klein beetje moet persen ben ik dan bang dat je het er uit perst. Stom he?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Beste msnaatie,

ik denk dat het voor iedereen weer een beetje anders is. Ik ben bijna 17 weken zwanger en heb nog geen huilbui gehad, maar ken ook meiden die vanaf dag 1 emotioneler zijn. Ligt er denk ik ook aan hoe je normaal bent tijdens je menstruatie (is maar een gokje hoor). Ik weet wel dat ik ook bang was voor extra druk (persen, niezen ed), daar zul je doorheen moeten :). Beter wel naar de wc gaan hoor! Straks ben je anders verder van huis met flinke obstipatie. Misschien kun je wel wat pruimen eten of roosvicee laxo drinken om je ontlasting soepel te houden? Hoef je ook niet zo hard te persen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er ook een beetje van te genieten :)

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ga bij de drogist lijnzaad of gebroken lijnzaad halen. Dat zorgt voor extra vezels (bijna iedereen eet te weinig) en dat maakt je ontlasting echt zachter. Wel voldoende erbij drinken.

4. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel dames! ga ik doen!

5. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook wel een beetje, al heb ik nog niet echt huilbuien gehad (gelukkig ;)) Hongerig, moe en veel plassen herken ik zeker! Ik ben bij vlagen wel heel erg onzeker, ook omdat je hier op het forum hoort van zoveel dames bij wie het mis is gegaan... dat vind ik wel moeilijk. En dan duurt het wachten tot die echo met 10wk zo lang... Maar ja, vooralsnog geen tekenen dat er iets mis is, dus ik probeer er maar niet te veel bij na te denken. Mijn buik is al behoorlijk gezwollen, vorige week vooral s'avonds, maar sinds gisteren eigenlijk de hele dag, het zullen wel vooral mijn darmen zijn, maar ik hoop wel dat ik het nog lang genoeg verborgen kan houden voor mijn collega's!

Deel Deze Pagina