Hoi allemaal, Heb gister eerste echo gehad, en volgens verloskundige was ik al 10 weken zwanger! Dacht dat het korter was haha, verrassing dus! Nu vroeg ik aan haar hoe oud het vruchtje nu was, en zij zei, 10 weken, maar hebben ze hier ook gelijk 2 weken er bij opgeteld automatisch via de echo? Of is het vruchtje maar 8 weken oud? Ik weet ook niet precies wanneer mijn laatste menstruatie was, maar dit hoeft niet perse toch, stel dat mijn eisprong later was? Volgens haar was mijn menstruatie 3 oktober. En als het 10 weken is, dan ben ik op welke datum bevrucht? Dit was ook een soort van termijn echo al, dus definitieve datum van de zwangerschapsduur(10 juli) is helemaal goed? Sorry voor alle vragen haha, hoop dat jullie me er uit kunnen helpen
Als eerste gefeliciteerd! Datum van de bevruchting is niet te zeggen. Mede ook omdat je niet weet wanneer je laatste menstruatie is geweest. Daarnaast nestelt een eitje zich niet op een vaste dag. Als de vk je uitgerekende datum op 10 juli heeft gezet dan zou ik dat aanhouden ja.
Ik ben vandaag ook 10 weken. Dat betekent dat ik 10 weken geleden voor het laatst ongesteld ben geworden. (1e dag laatste ongi was 3 okt). Circa 8 weken geleden is dus de eisprong geweest. Heel globaal zal de bevruchting rond 17 oktober zijn geweest . Bij die 10 weken zitten dus inderdaad al de 2 weken die je cadeau krijgt