wanneer ga je je weer op en top voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ior, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ior

Ior Niet meer actief

Hey dames,

Ik ben op dit moment 12w5d zwanger.
    Ik voel me vanaf week 6 al beroerd en moe. Vooral de moeheid is zo lastig. Wanneer gaat het allemaal over? En dan vooral de misselijkheid en moeheid?

2. Daisyfox

Daisyfox Actief lid

13 jul 2012
    186
    0
    0
    Callcenter
    Noord Brabant
    Goedemorgen,

Ik ben de eerste 3 maanden ook ontzettend ziek geweest dat ik dacht als het zo blijft kan ik weinig genieten,bij mij is het ongv rond de 13,5 week en 14de week beter geworden meer energie minder moe en vooral de misselijkheid was weg..

succes meiss

xxx

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dat verschilt heel erg per persoon.
    Maar ze zeggen vaak dat je je vanaf week 16 wat beter zou moeten voelen.
    En dan in het laatste trimester kun je weer heel moe worden.

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Slik je trouwens iets van zwangerschapsvitamines en hoe is het met je bloeddruk en ijzergehalte?

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Is echt verschillend. De misselijkheid was een eind weg bij mij rond 16 weken maar ben altijd wel moe gebleven en dagen gehad dat ik ook weer moet overgeven. En nu vanaf een week of 30 word ik helaas nog moeier. Dus is echt per persoon verschillend helaas

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Is voor iedereen echt anders.
    Ik voel me de laatste weken wat fitter, meer energie.
    Voorheen viel ik iedere avond om 18 uur als een blok in slaap.
    Nu niet meer en heb ook meer puf om dingen te gaan doen.
    Ik hoop voor je dat je je binnenkort beter gaat voelen.

7. Ior

Ior Niet meer actief

Ja Ik slik puur mama van vsm. Bloeddruk en ijzer weet Ik niet. Woensdag is pas de intake bij vk. Heb eerst bij gyn gelopen ivm moeilijk zwanger worden en hij maakte alleen echo. Verder niets. Beter dus dat Ik ff vraag of ze dat willen controleren.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ging me na 18 weken iets beter voelen... Helemaal top voelde ik me pas weer een maand of 9 na de bevalling :p

9. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Hier hetzelfde Ior. Alles wat ik juist niet aan klachten heb gehad de eerste maanden, lijkt nu in extreme vermoeidheid wel de kop op te steken :( En het erge is, vanaf 5 uur vanmorgen wakker gelegen, dus een echt goede nachtrust krijg ik ook niet.
    Ik werk zelf fulltime, dus voor mij is het echt tijd uitzitten op het werk ;)

Ik kan je dus helaas geen goed antwoord geven, alleen maar sterkte wensen en daar waar je kan de rust pakken die je nodig hebt!

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Echt per persoon verschillend. Ik ben 9 maanden misselijk gebleven en heb me tot aan de bevalling ellendig gevoeld, maar heb bijvoorbeeld weer vriendinnen die nergens last van hadden en zwanger zijn heerlijk vonden. Hopelijk ben je er snel van, gemiddeld moet de misselijkheid minder worden na een week of 16.

11. mk17

mk17 Lid

25 jan 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi..

Ik ken het gevoel ook.. en ik ben nog maar een kleine 7 weken onderweg.. Moe en misselijk..
    Ook lastig om het verborgen te houden zo.. Net kreeg ik nog een opmerking dat ik er moe uit zag.. We willen het nog heel even geheim houden, maar het wordt wel lastig zo..

12. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

hier pas vanaf week 19, sterkte en hou vol

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    vervelend he?! Ik ben nu begonnen aan mijn 14e week en voel me sinds ongeveer de 12e week weer beter. Maar dit gaat ook op en neer, vorige week bv een vervelende week gehad, erg moe én daardoor weer misselijk gevoel. Soms word ik er hopeloos van, wil ik mezelf weer voelen en niet een zwanger wrak, hihi!

Mijn tips; geef je er aan over, vaak voel je een rottige dag wel aankomen(althans, ik merk het smorgens bij opstaan of het een goeie of slechte dag is). Ga je niet schuldig zitten voelen ofzo, je kunt er niets aan doen dat je je zo rot voelt! Gun jezelf zoveel mogelijk rust, verwen jezelf, ga lekker in bad of onder de douche(desnoods 2x per dag als je daar behoefte aan hebt!). Zorg ook voor veel frisse lucht; al krijg je het ene been niet voor het andere, probeer een blokje om te gaan, ga desnoods even een kwartiertje buiten in de tuin zitten, adem de frisse winterlucht goed diep in, daar fris je letterlijk van op.
    Oja, en wat betreft misselijkheid en slechte eetlust; eet geen grote maaltijden, halveer ze, maar neem tussen door wat extra's zoals een cracker, drinkbouillon, appel of ander fruit. Een lege maag veroorzaakt de misselijkheid!

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, lastig geheim te houden he? wij hebben het de rest vd fam./vrienden/buren verteld toen we 1e echo hadden gehad, toen was ik 8 weken zwanger. Het luchtte mij erg op, hoefde ik geen mooi weer meer te spelen, scheelt een hoop vermoeidheid hoor!;) Jij ook veel sterkte gewenst, het lijkt soms uitzichtloos, maar het wordt echt beter hoor! concentreer je op de leuke dingen, zoals je 1e echo, of ga alvast rondneuzen tussen de babyspullen;)

15. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Als ik bevallen ben? Lekker keutelen met mijn jochie!

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Bij mij gaat het sinds week 13 weer beter, meer energie minder misselijk..
    Maar mijn zus had 9 maanden lang last van misselijkheid,
    Verschilt heel erg per persoon en zwangerschap

17. Ior

Ior Niet meer actief

Dank voor alle snelle reacties. Zo te zien erg verschillend. We zullen het allemaal gaan zien.

18. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    moe was ik vanaf de eerste week.. misselijkheid ook rond 6weken.. en na de 16e week zakte het af.. alleen die moeheid blijft bij mij wel hangen maar het verschilt per persoon

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    #19 Lousaa, 25 feb 2013
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
    Nergens last vn gehad, behalve dat het gewoon steeds een beetje zwaarder wordt. Makkelijker wordt het in elk geval niet :).

20. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Bij mij werd het rond de veertiende of vijftiende week wel een stuk minder. Was toen niet meer de hele dag misselijk en kon meestal de dag ook weer door komen zonder overdag in slaap te vallen;) Maar helemaal weggegaan is het dus niet en nog steeds heb ik dagen dat ik opeens weer moe of misselijk ben hoor..
    Maargoed, het verschilt per persoon, ik heb ook een vriendin die de eerste dertien weken ziek is geweest en daarna bijna tot aan het eind nergens meer last van heeft gehad.
    Nog even volhouden dus.

Deel Deze Pagina