Help, ik ben NU al 5 kilo verdikt... Nu woog ik wel niet veel, ben van 50 naar 55 kilo gegaan... Ik had gehoopt maar 10 kilo bij te komen dit keer Heb zo hard moeten werken om mijn overgewicht te verliezen na de geboorte van mijn dochter (dag van bevalling= 90 kilo bij 1m65) met weightwatchers, bodystyling... De huisdokter zei zolang je de eerste 3 maanden niets bijkomt is het goed, maar ik ben al 5 kilo bij?! Zomaar ineens! Ben heel ziek geweest eerst en sinds een week of 2 kan ik terug eten. Die 5 kilo zijn dus echt op 2 weken erbijgekomen Krijg ik het nog stabiel of ga ik nu in vliegende vaart blijven aankomen? Wat kan ik doen?
Dat je nu zo snel aankomt is heel normaal aangezien je eerst niet goed kon eten. Je lichaam denkt; 'dat gaat mij nu niet nog een keer gebeuren', en slaat alles wat je eet gelijk op. Geeft niet, gaat vanzelf weer over als je goed blijft eten. Groetjes, Mirelle.
Het lijkt me, als je gewoon beweegt, gezond eet en niet snoept, dat je dan niet teveel kán groeien. Als je lichaam dan tóch veel groeit, zal het wel door de hormonen komen en is het geen vet. Wel kan ik me, na je verhaaltje van 90 naar 50 kg, voorstellen dat je wat angstig bent. Maar meer dan je best kun je niet doen, dunkt me.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt! Wat vervelend voor je zeg. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je een stabiel eetpatroon krijgt, waarbij je ontbijt, luncht, dineert en drie gezonde tussendoortjes eet tussen deze maaltijden door. Denk aan een plakje ontbijtkoek, een appel, een liga enzovoorts. Ik zou niet op de spaarstand gaan, dus ik zou deze gezonde maaltijden en tussendoortjes absoluut eten, en daarnaast kun je er voor zorgen dat je jezelf één keer in de week iets lekkers gunt. Het nadeel van teveel snoepen spreekt voor zich, maar wanneer je juist te weinig gaat eten, gaat je lichaam alles wat het wel binnenkrijgt opslaan als, je raadt het al, vet. Een goede balans zoeken lijkt me in jou geval noodzakelijk. Succes!
Ik begrijp je wel, ik woog altijd 60 kg, en was tijdens mijn vorige zwangerschap meer als 40kg aaangekomen waardoor ik op het laatst 101 kilo woog, ook bij vlogen de kilo's er vanaf het begin aan! Gelukkig ben ik nu weer op mijn oude gewicht maar heb daar ook hard voor moeten vechten. De reden dat ik zo veel aankwam had bij mij ook met medicijnen te maken, waardoor ik alles vast hield want echt veel at ik echt niet.
Wat het kan zijn, is dat je lichaam zich nog 'herinnert' dat je veel bent afgevallen en dat het het met minder heeft moeten doen. Dan kan het zijn dat je nu snel wat aankomt, maar dat het daarna weer stabiliseert. Ik denk wel dat goed, evenwichtig eten belangrijk is, dus constante hoeveelheden...als je er ook nog bij blijft bewegen, moet dat goed gaan toch?