beste Mirjam, Ik heb een vraagje: op 28 mei ben ik wat vuile afschijding gaan verliezen en enkele dagen daarna enkele dagen wat bloed. nu heb ik 22 juni een test gedaan (1,5 week tevroeg) en die was gelijk positief. Ik ben eigenlijk dus nog niet over tijd, maar het klopt toch dat je het pas kan testen als je 1 dag over tijd bent. de datum van de menstuatie daarvoor is 4 mei. ook ben ik vandaag weer een heel klein beetje bloed verloren wat me niet lekker zit. hoe lang ben ik nu zwanger en vanwaar dat bloed? bvd Ilse
hoi Ilse, Het lijkt wel op een menstruatie zoals je die bescrhijft van 28 mei. De menstruatie daarvoor is op 4 mei, dus je hebt een korte cyclus, namelijk van 25 dagen. Op 22 juni zat je dus op dag 26 van je volgende cyclus, en is het dus niet raar dat je test positief was. Je hebt gewoon getest op 1 dag na je NOD. Dus je bent dan op 1 maart 2007 uitgerekend en nu 4 weken en 1 dag zwanger. Dat je wat bloed verliest is normaal in het begin van de zwangerschap. Het kan wat oud bloed zijn. Maar het kan ook komen na vrijen of na harde ontlasting. Dit kan geen kwaad. Pas als je helderood bloed verliest en krampen hebt, heb je kans dat het misgaat. Mirjam
Bedankt voor je hulp, Ik ben vandaag meer bloed gaan verliezen en bel dan morgen ook even met de verloskundige. Ik weet dat ik nog niet ver ben maar er is nu al zo veel liefde voor de kleine dat we hopen dat alles goed gaat. nogmaals bedankt, ilse