Veel gedoe dat moeders voor moeders?

Discussion in 'Zwangerschap' started by stresskippetje, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

Dec 24, 2008
    339
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    Wie van jullie heeft MvM gedaan.
    Ik twijfel of ik het wel wil doen. Aan de ene kant denk ik tuurlijk ik heb het gelug gehad zwanger te mogen raken en dat gun ik anderen ook.
    Aan de andere kant ben ik bang dat het (te) veel gedoe is.
    Wil ook die flessen niet voor de deur hebben staan,.....

Wat zijn jullie ervaringen ?

Froukje

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Ik vind het op zich wel meevallen.
    Ik moet de flessen zelf weg brengen dus ik heb ze niet voor de deur staan.

3. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Ik heb mee gedaan met moeders voor moeders...
    ja, heel leuk is het niet haha, je moet zoveel mogelijk urine verzamelen in de flessen. maar het is maar een paar weken, en daarmee help je andere vrouwen die inderdaad niet net als wij dit geluk hebben... bij mij werden de flessen maandag ochtend altijd opgehaald... maar als je er nooit bent om die tijd kun je misschien iets met een goede vriend of familielid afspreken dat ze de flessen daar op komen halen..?
    :)

4. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik vond het 'gedoe' erg meevallen hoor!

Ik zeg: doen! :)

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach ja het is ook een "gedoe" als je het spul nodig hebt om zwanger te worden dus mag ook een beetje gedoe over staan, bij ons komen ze het niet halen dus bij de eerste steeds gebracht op den duur deden ze steeds moeilijk over de tijden enzo dus heb gevraagd of het deze keer wat flexibler kon (aangezien ik toch 20 kilometer per week ervoor moet rijden) en dat kon niet dus ja niet meegedaan de tweede keer..

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik vind het nu, naast het runnen van een huishouden met al 5 kinderen, wel teveel gedoe, eerlijk gezegd. Hiervoor heb ik braaf meegedaan hoor!

7. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

Dec 24, 2008
    339
    0
    0
    Wow... zwanger van de 5e..Gefeliciteerd !
    Wat zul jij het druk hebben zeg.
    Froukje

8. youme

youme Lid

Nov 19, 2007
    96
    0
    0
    Het is een kleine moeite voor zo'n doel, maar ik was er wel klaar mee na die 10 weken die ik mee heb gedaan. Hier wordt het wel opgehaald, maar dat wilde ik niet, even wegbrengen vond ik een geen probleem. Maar probeer het in ieder geval, je kunt natuurlijk altijd stoppen als je het niet meer ziet zitten. En je bepaalt natuurlijk zelf hoe actief je erin bent, ik ving echt niet alles op, maar gewoon zo veel mogelijk.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    6e :p

10. samkids

samkids Niet meer actief

Ik doe nu ook mee en vind het niet veel gedoe. Ik stond zelfs te trappelen om mee te doen. Gewoon omdat ik zo blij was weer zwanger te zijn en anderen hiermee ook kon helpen. Voelde me nog eens extra zwanger toen ze langs waren geweest voor de intake.
    Vind het ook geen probleem die flessen voor mijn deur te hebben. Ik doe er een vuilniszak overheen en krijg ze ook zo weer terug.

11. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Ik vond het wel teveel gedoe eigenlijk! Die flessen stinken verschrikkelijk en als je net zo misselijk wordt als ik toen was, is het gewoon geen pretje dat overgieten. Mijn man heeft op den duur telkens overgegoten, dus deed ik alleen nog in het kannetje als hij thuis was. Ik zou een 2e keer niet zo snel meer mee doen. Ik snap dat ik er andere mensen mee kan helpen, maar dan mogen ze eerst wel eens iets doen aan die lucht die uit die flessen komt! Daarvan hing ik meteen boven de pot.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Ik vind het gedoe wel meevallen, die man komt gewoon achterom, heb de kratten in de achtertuin staan.
    Die lucht is wat chemisch, maar ik word er niet misselijk van.

13. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

Sep 20, 2008
    425
    0
    0
    Ik vind het ook helemaal geen gedoe. Je kunt inderdaad zo actief mee doen als je zelf wilt. Ook met het ophalen van de flessen, kun je verschillende dingen afspreken!

Tja mijn extra motivatie is toch wel dat ik voor deze zwangerschap regelmatig Pregnyl heb moeten spuiten, dus veel dank aan al die moeders die me voor gingen! Ik voel me gewoon blij dat ik iets terug kan doen.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb nu achteraf behoorlijke spijt dat ik niet mee heb gedaan, maar ik was heel egoistisch in het begin te veel met mezelf bezig.
    Dit was gewoon zo wennen allemaal en ik was in het begin zo beroerd en ziek, dat ik dat extra 'gedoe' er niet bij kon hebben.
    Nu vind ik dat eigenlijk heel erg van mezelf.

Dus een volgende keer doe ik juist zeker mee.

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb wel meegedaan maar ben blij dat ik er vanaf ben :)

Maar vind het geen gedoe. De flessen worden gewoon opgehaald en of je nou in de wc plast of het opvangt dat maakte voor mij niet veel uit. Werd alleen misselijk van de geur en uiteindelijk ook al als ik de wc zag.

Maar zou het wel weer doen. Ben best trots op mezelf dat ik het heb gedaan

16. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

En ik ving inderdaad ook niet alles op. Moest gewoon werken dus dat werd een beetje lastig. Gewoon in de ochtend en in de avond. en in het weekend deed ik het ook zo

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik vond het geen gedoe. Op mn werk ving ik niets op, maar alles wat ik thuis pieste ging netjes in de flessen. :)
    Qua stank vond ik het ook wel meevallen. Ik had de flessen gewoon boven staan, bezoek komt daar in principe niet, dus die merkten de eerste weken niks. Hier halen ze het wel op, ik zette de flessen voor de deur met een handdoek erover en de chauffeur zette nieuwe neer, wederom met de handdoek erover zodat niet de hele buurt het wist. Al hebben mensen, zeker vrouwen die zelf meegedaan hebben, het toch wel door ;)..

18. cat2008

cat2008 Actief lid

Nov 19, 2008
    134
    0
    0
    ik ben nu bezig met de 3e week. het valt nog wel mee. ik ren niet continu naar boven als ik moet plassen. wil af en toe ook wel 's gewoon op de pot zitten zal ik maar zeggen. en daarbij werk ik 36 uur...dus ik lever zowiezo al minder. maar kan toch nog een halve pot vol krijgen.

het gedoe...naja...in de ochtend ruikt het allemaal een beetje erger dan naderhand...maar dan houden we de neus gewoon dicht he:)

xx Cat

19. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben benieuwd want ik wil deze keer wel mee doen maar als ik het echt niks vind doe ik het niet.
    Dus ga tegen deie tijd gewoon een aanmeldingsafspraak doen

20. daf0303

daf0303 Lid

Oct 8, 2008
    47
    0
    0
    Doe ook mee maar ben wel blij als ik klaar ben.
    Ik vind het ook best vervelend iedere keer in het kannetje plassen en dan die geur. Ik ben heel misselijk dus dat vind ik echt minder. Ik doe het echt omdat het voor een goed doel is.

Share This Page