Hoe lang ben ik zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liefdesbeebje, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdesbeebje

18 nov 2013
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Hier een vraagje..ik ben sinds 1 november gestopt met de pil. Op 4 november heb ik mijn ontrekkingsbloeding gehad. Mijn lichaam reageerde niet meteen op het stoppen met de pil hierdoor had ik pas 1 december mijn eisprong. Woensdag 11 december had ik een positieve zwangerschapstest in handen maar hoe lang ben ik nou zwanger? Tel je bij een cyclus van ong. 40 dagen ook vanaf de eerste dag dat je laatste menstruatie begon....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,1 KB
      Weergaven:
      65
  2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    gefeliciteerd!
    Je telt vanaf je eisprong 2 weken erbij op, dus ik zou in jouw geval niet uitgaan van de eerste dag van je menstruatie, maar van datum 2 weken voor 1 December. Met de termijnecho zal uiteraard het nauwkeuriger bepaald worden, maar dan heb je een idee. :)

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Dit, dus nu ongeveer 4 wk zwanger! Gefeliciteerd en super dat je zo snel zwanger geraakt bent. Strakjes met de echo kunnen ze inderdaad nauwkeuriger kijken hoe ver je bent aan de hand van de grootte van het vruchtje!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

5. Liefdesbeebje

18 nov 2013
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reactie en felicitatie! Kan het nog niet helemaal bevatten, het is erg snel gegaan daar ben ik heel dankbaar voor.
    De verloskundige rekent wel vanaf 4 nov dus eind vd maand een echo en dan eens zien hoe ver ik ben. ;)

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Gefeliciteerd! Idd 3-4 weken zwanger. Was bij mij ook en na de eerste echo even teruggerekend en het klopte precies :)

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Spannend hè? ! Ze rekenen altijd eerst van de eerste dag van de laatste menstruatie. Maar omdat het de eerste cyclus na de pil was is het wat minder betrouwbaar. Hou er daarom rekening mee dat je op de echo minder ver kunt zijn dan berekend vanaf de ontrekkingsbloeding. Succes iig en een hele fijne zwangerschap

8. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw gefeliciteerd en zo snel !!

9. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd!.. :D

Bij ons zei die 2-3 weken geloof ik en dat stond gelijk aan 5/6 weken volgens de bijsluiter!

& dat klopte ook toen we bij de eerste echo geweest waren!.

Zou zeggen wacht die eerste echo gewoon af en daar weten ze het al nauwkeuriger te vertellen :)

Deel Deze Pagina