Ik weet nu een paar weken dat ik zwanger ben van ons eerste kindje! Kan het wel van de daken schreeuwen, maar we hebben afgesproken dat we het de dichte familie gaan vertellen na de eerste echo en de rest met 12 weken! Nu hebben we volgende week de eerste afspraak bij de verloskundige en ik heb geen idee wat te verwachten. Ik weet dat het een gesprek van 40 minuten is en dat we ook een echo(inwendige?) krijgen maar verder ben ik echt een leek. Kunnen jullie ons een beetje op weg helpen?
Hangt helemaal van de vk praktijk af volgens mij. Hoeveel weken ben je nu zwanger? Dat scheelt een hoop voor ons om te kunnen inschatten wat ze gaat doen.
Meestal krijg je bij je eerste bezoek aan de vk een uitgebreide vragenlijst over je gezondheid en die van je man/vriend. Ik werd ook gewogen, bloeddruk gemeten en ik moest bloed prikken. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Hoi hoi! Wat mijn verloskundige me vertelde was het volgende: ik krijg m'n eerste echo bij 8,5 week, en als deze goed is 2 dagen later mijn intake. Dan vullen ze je anamnese in met gegevens over jullie gezondheid en bijzonderheden in de familie wat betrekking heeft op erfelijkheid bij de zwangerschap. Je bloeddruk wordt gemeten, er wordt bloed geprikt en je hebt gelegenheid om vragen te stellen. (Ik krijg ook een boekje mee over welke ontwikkelingen de baby doormaakt in welke week en bij welke lichamelijke klachten ik bijvoorbeeld contact op moet nemen) hierna mag ik een afspraak maken voor een termijnecho en kan ik aangeven of ik een combinatie test zou willen! (Spaar je al urine voor Moeders voor Moeders?) doen! Ze kunnen andere vrouwen er mee helpen om ook zwanger te mogen worden!
hallo allemaal... ik ben vandaag bij de vk geweest en heb een defenitieve datum gekregen ben 2 oktober uitgerekend!! dacht zal me eigen aanmelden op dit forum kijken hoe andere hun zwangerschap beleven!! ik ben iig helemaal happy!!
@ Sharona: Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Ik ben zelf ook net zwanger (5 weken) en mijn uitgerekende datum is 12 nov '14, wij zijn ook helemaal happy!! As dinsdag hebben wij onze 1e afspraak met de VK. We zouden dit geweldige nieuwe vd daken af willen schreeuwen maar we hebben afgesproken het nog even voor ons te houden en na onze afspraak bij de Vk het alleen aan onze ouders te vertellen. De rest vd familie & vrienden vertellen we na de 1e echo (12weken). Leuk dit forum zeg! leuk als we elkaar zo kunnen ondersteunen! groetjes
Hiiii, Gefeliciteerd!! Definitieve datum krijg je pas na 1e echo. Ben ook 2 dagen naar achteren gezet dus zal een richtdatum zijn en meestal kloppen Echo's proberen ze altijd uitwendig. Of moet niet lukken. Moet je met volle blaas komen? Das teken van uitwendig in ieder geval. 1e afspraak kreeg in inderdaad vragenlijst met medische vragen, moest urine inleven om naar suikergehalte te geven, formulier om bloed te laten prikken. 1e echo was 10 weken echo, dus niet bij de intake Succes
Jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschappen bijzondere tijd is het! Heel erg bedankt voor alle info ben er een heel stuk wijzer door geworden! Voor MVM spaar ik al is toch een goed gevoel dat je er andere mee kunt helpen!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen, lekker van gaan genieten! Ik heb ook meerdere echo's gehad in het begin van de zwangerschap en die waren allemaal inwendig. Doet verder geen pijn en als je dan dat kleine boontje ziet met een kloppend hartje ben je gelijk verliefd Dan maakt een inwendige echo je echt niks meer uit!
Gefeliciteerd allemaal! Idd, de eerste echo's zijn inwendig. Want je kindje is dan nog zo klein en ligt verscholen achter je schaambeen, dat kunnen ze niet zien bij een uitwendige echo. Maar no worries, die stok doet echt geen pijn hoor. Verder moest ik bij mijn eerste afspraak urine inleveren (daar op het potje gaan, vandaar goed om met een volle blaas te gaan) en bloed laten prikken. Bij elke controle werd mijn bloeddruk gemeten (tot aan de bevalling) en kreeg ik een echo. Tegen de 14 weken (als ik me goed herinner) werden dat uitwendige echo's. Als je ergens vragen over hebt, vraag je VK maar, daar zijn ze voor. Ik vond het altijd goed om een lijstje met vragen mee te nemen naar de controles want eenmaal daar vergat ik vaak de helft te vragen, gewoon door de emoties om je beebje te zien.
ben het niet eens met dat alle eerste echo's inwendig zijn. Ik heb tot nu toe bij alle drie de zwangerschappen de echo's gewoon uitwendig gehad. bij deze zwangerschap zelfs met 5 weken al uitwendig. ligt aan de apparatuur van de echoscopiste en aan wat de praktijk aanhoud. bij ons proberen ze altijd eerst uitwendig en mocht het niet lukken dan pas inwendig