HCG te laag, erg onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ganesh, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hoi dames,

Vrijdag had ik heel licht positief getest met kv 2 voor 5. Zaterdag was die iets donkerder en zondag iets lichter en vanaf toen zijn ze hetzelfde. Gisteren cb digitaal gedaan en die gaf zwanger aan 1-2.

Omdat wij al heel lang bezig zijn met mmm wilde ze dat ik vanochtend ging bloedprikken. Hcg waarde was 37, die vrouw maakte me echt onzeker want ze zei dat 100-300 gemiddeld was. Ik moest volgende week maar terug komen als het dan al niet afgekomen was.

Ik maak me zo druk! Hier hebben we zolang op gewacht en nu dit.

Wie heeft er ervaringen?

2. Binnenkort

26 dec 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    wanneer was je ovulatie?

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    In het ziekenhuis waar wij zwanger zijn geworden houden de op de dag dat je ongesteld moet worden een waarde van 50+ aan als goed.

Kan het zijn dat je nog voor de dag dat je ongesteld moet worden zit? Mag je nog een keertje bloedprikken om te kijken of het goed stijgt? Ben je zeker van je eisprong dan denk ik ook idd dat het niet goed is...heb ooit eens een hcg gehad van 38 op de dag dat ik ongesteld moest worden en dat ging ook niet goed.
    sterkte met afwachten.

4. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik weet het niet. Heb een erg onregelmatige cyclus. Net deze maand mijn medicatie niet genomen omat ik er even klaar mee was.

Denk zondag.

4 mei mag ik terug.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je niet zeker bent van je eisprong kan het nog alle kanten uit meid. Ik hoop dat het 4 mei mooi is gestegen. Vind wel dat ze je lang laten wachten hoor....vrijdag nogmaals hcg bepalen zou al een hoop meer duidelijkheid geven.

6. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ze deden erg bot. Hebben ook meerdere keren gezegd dat het geen zin heeft om eerder te komen. Afwachten is echt niet fijn.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee afwachten is verschrikkelijk...en zeker als ze zo bot hebben gedaan. Wat rot voor je.
    Ik hoop dat je ze 4 mei verbaasd met een goeie zwangerschap. En dan kun je best opmerken dat ze in het vervolg wel wat klantvriendelijker mogen zijn in zulke gevoelige zaken.;)

8. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Dankjewel ga ik zeker doen mocht het goed aflopen.

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Hopelijk krijg je 4 mei goed bericht.
    Lopen je testjes op?

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    een getal voor 1x bloedprikken zegt niet alles. Misschien maak je trager hcg aan, ben je minder ver dan gedacht,

11. shanacasier

shanacasier Actief lid

11 apr 2016
    137
    11
    18
    als je vroeg zwanger bent is het niet altijd slecht nieuws , helaas hier geen goede ervaring .. in augustus zwanger ook bloed laten prikken hcg was heel laag , en idd bij 6 weken was het hartje gestopt.. ik had bij 4 weken maar 99 , en nu een nieuwe zwangerschap had ik bij 4 weken al 3000.. dus wist wel het goed zat en het was ook zo , wens je veel succes

12. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Testjes lopen tot nu toe niet op, blijven hetzelfde.
    Ik kan alleen afwachten helaas.

Shanacasier: met 4 weken zoveel? Bedoel je 4 weken na de bevruchting of 4 weken zwanger?

13. shanacasier

shanacasier Actief lid

11 apr 2016
    137
    11
    18
    4 weken zwanger ,

14. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat ze je zo bot behandelen en dat je dan tot 4 mei nog moet wachten.
    Hopelijk krijg je dan in ieder geval goed nieuws.
    Is er geen vervangend arts waar je een beter gevoel bij hebt?

Ik heb voor weken ook hele lichte testjes gehad, bijna wit. Maar uiteindelijk ook goedgekomen :)

15. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Bij mij liep het helaas ook niet goed af door een te laag hcg. Met 5 weken zwangerschap had ik een gehalte van 455. 4 dagen later 703 en weer 2 dagen later 740.
    Bij de laatste echo was er geen groei meer te zien. Toen was m'n hcg 1012. Toen helaas een miskraam bij 8 weken. Vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien. Mijn clearblue test bleef ook 4 weken lang op 2-3 hangen terwijl ik bij onze dochter 1 dag voor nod 1-2 testte en 9 dagen later 3+. Ik had er dus al geen goed gevoel over deze keer.

Ik hoop dat het goed afloopt voor jullie.

16. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hoi dames,

Ik heb gis ter even met mijn arts gebeld en aangegeven dat ik toch wel emotioneel was hoe de verpleegkundige dit heeft gebracht. Ik mag morgen opnieuw gaan prikken.

Net weer getest en de streep is echt donkerder dan gister!

17. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik hoop voor je op goed nieuws! Wat een spanning zul je voelen zeg.. lees veel verhalen waarbij het niet goed afliep helaas maar er zijn ook positieve verhalen: ik had met 4.3 weken een hcg van maar 35. Dat zou ook niet goed gaan. Dochterlief is inmiddels ruim 2,5 jaar! Wil je geen valse hoop geven hoor maar het kan dus wel goed gaan. Sterkte!

18. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    En andersom kan ook: ik had een torenhoog hCG, maar het zat helemaal niet goed met de zwangerschap. hCG hoeft dus in principe niet heel veel te zeggen. Ik duim voor je!

19. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Bedankt allemaal! Nuchter gezien zegt het ook allemaal niks. Maar die emoties hè haha.

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een onzekerheid hè. Ik ken het helaas. Ik had in november met 4.1 weken een hcg van 43. Een week later was het hcg weg en kreeg ik een miskraam.
    Ik ben nu zwanger en gisteren met 4.2 weken een hcg van 90. Ook niet hoog, maar blijkbaar binnen de norm want Gent heeft een echo ingepland. Even afwachten hoe dit afloopt. Ik heb er soms een goed gevoel over en soms ook niet. En inderdaad, heel erg onzeker.

Ik hoop dat je hcg mooi gestegen is!

Deel Deze Pagina