Mijn man en ik zijn net begonnen met klussen voor ons tweede guppie. 2 weken geleden liet ik mijn spiraal verwijderen en werd ik die dag erna ook direct ongesteld. 9 dagen na de eerste dag van die menstruatie was onze eerste dag dat het gezellig was, dus helemaal niet in de vruchtbare periode. Echter heb ik nu al 3 dagen pijn in mijn buik (menstruatiekrampen) en bloedverlies (eerst oud bruin, nu helder rood), dus sinds die gezellige avond. Ik ben wel redelijk onregelmatig en had ook toen ik een spiraal had perioden van 2/3 dagen bloedverlies tussendoor. Maar die buikpijn herken ik niet. Houdt mijn lichaam me voor de gek of hebben we heel erg geluk denk in 1 keer?
Die eerste bloeding is niet per se een hormonale bloeding geweest. Door het verwijderen kun je wat bloedverlies hebben. Het kan dus goed dat nu pas je eerste menstruatie eraan komt. Je lichaam zal wel weer even moeten wennen en je menstruatie kan behoorlijk anders zijn dan voorheen (bijv meer krampen). Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je toch direct zwanger bent, maar 2 weken geleden bloeding, 9 dagen daarna gezelligheid, niet in vruchtbare periode, buikkramp en helderrood bloed klinken mij als ongesteld geworden.
Goedemorgen, ik heb ook 2 maanden terug mijn spiraal laten verwijderen. Paar dagen erna ook "ongesteld" geweest. Dit komt meer omdat er toch even iets gebeurt in je baarmoeder op het moment dat je spiraal verwijderd word zei mijn huisarts. Erna op dag 40 werd ik gewoon normaal ongesteld maar dit was ook een stuk heftiger dan voordat ik mijn spiraal kreeg. Ook erge buikkrampen en heel veel bloedverlies wat helderrood was. Denk dat je gewoon ongesteld word vooral als je al aangeeft het op andere dagen gezellig hebt gehad dan de vruchtbare dagen. Ik hoopte toen ook dat het meteen raak was omdat het langer duurde maar ik heb pcos dus dat verklaard ook wel wat.
Ik denk het ook! Dank voor jullie imput. Het lijkt mij ook heel raar, maar mijn lijf heeft me met mijn eerste zwangerschap ook zo in de maling genomen dat ik het af en toe niet meer wist. Nu ook dus. Maar overtuigd na jullie ervaring te hebben gelezen. We wachten af en blijven klussen. We gaan het zien! Bedankt!