Oke mijn man krijgt zijn zin. Er komt een hoekbank hier. Had al een topic over een specifieke winkel, maar toen ik her en der liet vallen dat we een hoekbank ging kopen kwamen mensen met allerlei: let daar en daar op. Dus...wie heeft er een hoekbank en waar moeten we op letten? - iig dat de hoezen eraf kunnen of dat de bekleding makkelijk schoon gaat ivm mijn werk - ik wil zelf het liefst met een volwaardige hoek, en niet dat 1 kant alleen een chaise longue stuk is zonder leuning. Wat nog meer?
Hoog op de poten zodat je er met de stofzuiger onder kunt! Elke keer zo'n enorm gevaarte aan de kant slepen is nml geen doen.
Inderdaad hoog op de poten en de ruimte lijkt daardoor ruimer. Wij hebben trouwens een hoekbank van de Ikea gekocht. Ik was super verbaast dat de bank lekker zit en natuurlijk dat alle hoezen eraf kunnen.
Wij hebben wel eentje met chaise lonque, wel met een armleuning. Van Ikea idd en met wasbare hoezen. Dat is zo superfijn.
Ik ga iedere keer als ik stofzuig met zo'n pluizending op stok onder de bank door. Geen idee hoe het heet maar werkt prima! Is ook meteen al t speelgoed onder de bank uit
Toevallig afgelopen weekend een hoekbank bij de montel gekocht van microleder, hoge pootjes ivm stofzuigen wat met een ruiende hond erg nodig is en 5 volwaardige zitplaatsen. De vulling is van koudschuim ivm doorzakken, polyether niet doen want daar zit je na een aantal jaren doorheen. De microleder is voor zwaar gebruik en wordt behandeld met een anti vlek goedje en daarop 7 jaar garantie, ze komen dan thuis om een lastige vlek te verwijderen, nu nog 11 weken geduld. Bij een goede winkel kunnen ze je uitstekend informeren wat bij je past.
Dat alle zitkussen dezelfde maat hebben! Kan je goed wisselen. Hier sinds oktober een echte hoekboek 2.85x2.85, heerlijk!! Ik wil nooit anders meer!
wij hebben één hoek van zeg maar 90 graden, waardoor je in de hoek eigenlijk alleen met je benen op de bank kunt zitten. Vrienden van ons hebben een hoekbank die wat meer rond loopt, meer 2x een bocht van 45 graden (lastig op papier uit te leggen merk ik) maar daardoor kan je dus wel in de hoek zitten. Misschien is het lastig om een dergelijke opstelling te vinden, maar als je weet dat het bestaat, kan je er rekening mee houden. Onze hoekbank is modulair en heeft al meerdere opstellingen gehad: 2x een 3-zitsdeel, dus een vierkante opstelling, maar ook een keer 4zits en 2zits, waardoor de binnenruimte dus rechthoekig werd.. wij vinden het handig en leuk om af en toe de opstelling te wisselen.
Wij hebben onze hoekbank bij TMC gekocht 10 jaar geleden intensief gebruik en hij is nog als nieuw. Wij hebben een stof gekozen die voor zeer intensief gebruik is en makkelijk schoon te maken. Er is al van alles overheen gegaan en er is geen vlek op te zien terwijl hij niet eens behandeld is. Mijn zusje heeft 5 jaar geleden de zelfde bank gekocht met dezelfde stof omdat wij er zo tevreden over zijn. Wij zijn er erg goed geholpen en nog elke dag heel blij met deze bank. Hij is 3.20 bij 3.20 en met armleuningen.