Do's en don'ts hoekbank

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Oke mijn man krijgt zijn zin:rolleyes:. Er komt een hoekbank hier. Had al een topic over een specifieke winkel, maar toen ik her en der liet vallen dat we een hoekbank ging kopen kwamen mensen met allerlei: let daar en daar op.
    Dus...wie heeft er een hoekbank en waar moeten we op letten?

- iig dat de hoezen eraf kunnen of dat de bekleding makkelijk schoon gaat ivm mijn werk;)
    - ik wil zelf het liefst met een volwaardige hoek, en niet dat 1 kant alleen een chaise longue stuk is zonder leuning.
    Wat nog meer?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoog op de poten zodat je er met de stofzuiger onder kunt!
    Elke keer zo'n enorm gevaarte aan de kant slepen is nml geen doen.

NiVa0230, liefkleintje en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Inderdaad hoog op de poten en de ruimte lijkt daardoor ruimer.

Wij hebben trouwens een hoekbank van de Ikea gekocht. Ik was super verbaast dat de bank lekker zit en natuurlijk dat alle hoezen eraf kunnen.

Anniek88 vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ooo van die poten is idd een hele goeie!
    @Ysabella welke bank van ikea hebben jullie?

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik zal het straks even aan mijn man vragen, ik heb namelijk geen idee welke bank het is.

tuc vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij hebben wel eentje met chaise lonque, wel met een armleuning. Van Ikea idd en met wasbare hoezen. Dat is zo superfijn.

tuc vindt dit leuk.
  7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik ga iedere keer als ik stofzuig met zo'n pluizending op stok onder de bank door. Geen idee hoe het heet maar werkt prima! Is ook meteen al t speelgoed onder de bank uit

owly, tuc en suus1983 vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Goede tip. Onder onze bank kom je maar moeilijk.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toevallig afgelopen weekend een hoekbank bij de montel gekocht van microleder, hoge pootjes ivm stofzuigen wat met een ruiende hond erg nodig is en 5 volwaardige zitplaatsen. De vulling is van koudschuim ivm doorzakken, polyether niet doen want daar zit je na een aantal jaren doorheen. De microleder is voor zwaar gebruik en wordt behandeld met een anti vlek goedje en daarop 7 jaar garantie, ze komen dan thuis om een lastige vlek te verwijderen, nu nog 11 weken geduld. Bij een goede winkel kunnen ze je uitstekend informeren wat bij je past.

10. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Dat alle zitkussen dezelfde maat hebben! Kan je goed wisselen.

Hier sinds oktober een echte hoekboek 2.85x2.85, heerlijk!! Ik wil nooit anders meer!

puzzelstukje en tuc vinden dit leuk.
  11. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    wij hebben één hoek van zeg maar 90 graden, waardoor je in de hoek eigenlijk alleen met je benen op de bank kunt zitten. Vrienden van ons hebben een hoekbank die wat meer rond loopt, meer 2x een bocht van 45 graden (lastig op papier uit te leggen merk ik) maar daardoor kan je dus wel in de hoek zitten.
    Misschien is het lastig om een dergelijke opstelling te vinden, maar als je weet dat het bestaat, kan je er rekening mee houden.
    Onze hoekbank is modulair en heeft al meerdere opstellingen gehad: 2x een 3-zitsdeel, dus een vierkante opstelling, maar ook een keer 4zits en 2zits, waardoor de binnenruimte dus rechthoekig werd.. wij vinden het handig en leuk om af en toe de opstelling te wisselen.

tuc vindt dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn oma noemde dat altijd een 'zwabber'

13. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Plumeau

14. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Do's en don'ts hoekbank

15. tuc

tuc Niet meer actief

Niet heel spannend hoor, ik ben gastouder.
    Er gaat dus nogal wat snot en kwiel over mn bank zeg maar:roflmao:

Evanesco vindt dit leuk.
  16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zijn er geen plastic hoezen beschikbaar????

17. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao:

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wij hebben de Nockeby bank.

tuc vindt dit leuk.
  19. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze hoekbank bij TMC gekocht 10 jaar geleden intensief gebruik en hij is nog als nieuw. Wij hebben een stof gekozen die voor zeer intensief gebruik is en makkelijk schoon te maken. Er is al van alles overheen gegaan en er is geen vlek op te zien terwijl hij niet eens behandeld is. Mijn zusje heeft 5 jaar geleden de zelfde bank gekocht met dezelfde stof omdat wij er zo tevreden over zijn.
    Wij zijn er erg goed geholpen en nog elke dag heel blij met deze bank. Hij is 3.20 bij 3.20 en met armleuningen.

tuc vindt dit leuk.
  20. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Deze hebben wij ook! Zitten heerlijk en de hoezen kun je wassen en evt vervangen.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina