Hoe reageerde je vriend/man op jouw zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jazz87, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Hi dames,

Het lijkt me een supermooi moment, dat je er achter komt dat je zwanger bent. Hoe reageerde je vriend/man toen jullie er achter kwamen dat het raak was? Hoe ging dat? Wat gebeurde daarna?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

X

2. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Ik wist 3 dagen voor mijn NOD dat ik zwanger was, maar het was een heel licht streepje dus wou het eigenlijk die dag erna vertellen. Op de dag dat ik positief had getest moest ik avonds aan t avond eten de hele tijd lachen en giechelen. Hij zei elke keer 'Moet je me iets vertellen'? Ik zei gewoon 'Nee' en dat ik gewoon blij was.
    Die volgende ochtend testte ik nog een keer positief en die ochtend heb ik nog gezegd "Ik moet je inderdaad toch wat vertellen". Ik zei toen 'Wat denk je dat het is'? Toen zei hij "ben je zwanger'? En toen waren we allebei heel blij.

Niet een hele speciale manier. Ik had het in m'n hoofd al wel eens uitgestippeld dat ik het op een speciale manier wou zeggen als ik ooit zwanger was, maar zo is het gelopen. :)

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij de eerste hebben we s avonds een test gedaan. Ml was best in shock toen er binnen een minuut al zwanger stond...
    Deze keer had ik een dag voor nod een test gedaan en die direct nadat hij uit bed was onder zijn neus geduwd, reactie was, en dat betekend? Uhm schat, positief. Weer in shock maar ook beide keren heel blij hoor.
    Shock was het meer omdat het beide keren direct de eerste ronde raak was.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb het em net verteld :D
    Hij was op zijn werk en is direct naar huis gekomen en is dolblij!
    Eerst dacht ie dat ik een grapje maakte totdat ik een foto van de test stuurde
    Het is nog wel heel pril ;)

5. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Wauw Choco, gefeliciteerd! Geniet ervan!

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dankjewel :D

7. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Bij de eerste was hij volledig in shock. (Ongeplande zwangerschap)
    Bij de tweede was ik al ruim 2 weken overtijd, maar steeds negatieve testen. Toen ik een weekendje op bezoek was bij familie, kreeg ik toch pijnlijke borsten dus een testje gedaan en bleek zwanger. M'n man zat echter 330 km verderop thuis, dus die heb ik toen gebeld. Hij was helemaal blij, maar ook geschrokken omdat hij het niet verwacht had.

Bij de derde waren we op vakantie. Ik was ervan overtuigd niet zwanger te zijn, had man dit ook laten weten (hij was er echter van overtuigd dat ik wel zwanger was), maar toen was mijn NOD daar en nog geen druppeltje bloed te bespeuren. Dus toch een testje gedaan en daar verscheen een licht tweede streepje. Ik ben toen naar hem toegelopen (hij lag nog in bed) met de vraag of hij ook een tweede streepje zag. Dus hij, halfslapend aan het kijken en ja hoor hij zag het tweede streepje ook. Toen zei hij: "Dus dit betekend dat je weer zwanger bent?" Ik: "Uhuhu (met een super grote glimlach)" Hij: "JAAAA, we krijgen een derde kindje!!!! O ben zo blij schat!"
    :-D

8. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Nou, mijn vriend is helaas niet zo enthousiast haha, dat moet voor hem eerst groeien, vooral na laatste zwangerschap. Vriend was wel blij hoor, maar niet echt veel meer dan een blije opmerking en that's it. Ook begrijpelijk :) nu is hij er veel enthousiaster over gelukkig

9. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hij was op werk en ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de test positief zou zijn.
    Maar dus wel!! Heb hem meteen opgebeld helemaal hysterisch haha hij hoorde niet wat ik zei dus ik zei hem dat ik zwanger was en een 2de streepje had op de test!!
    Hij zei ja maar dat streepje kan toch altijd komen? Nou ik zei hen genoeg testen gedaan om te weten dat die er niet komen hahaha.
    S'middags een clear blue gedaan en daarop kwam te staan 'zwanger 1-2 weken' dus heb hem die foto geappt en hem meteen gebeld. Via luidspreker heeft ie z'n app geopend en toen viel echt het kwartje hahaha. Dolblij was die maar wel beetje geschrokken.
    Toen die s'middags thuis van werk kwam stond die voor de deur met een big smile haha

10. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik besloot om een test te doen, met de gedachte dat er toch niets aan de hand zou zijn. In de weken evroor waren mijn borsten wel 2 cupmaten gegroeid, maar voor mij was het altijd spannend welke cup ik dit keer zou hebben. Daarbij had ik al weken last van mijn pols en volgens de huisarts moest ik rust houden en minder repeterend werk doen, de klachten kwamen heel weinig voor op mijn leeftijd of ik moest zwanger zijn. Dat zou het heus niet zijn! Ik werkte veel en een studie gebarentolk vroeg ook het nodige van mijn pols.
    Had niets tegen mijn partner gezegd, omdat ik dacht dat het nergens voor nodig was.
    Stond ik daar met een positieve test in mijn hander en een knaller ook. Ik heb niet eens 5 min hoeven wachten

Partner Was net terug vanuit zijn 4e nachtdienst dus niet erg aanspreekbaar. Ik heb het tegen hem gezegd en de foto laten zien, hij Is verder gaan slapen. En ik in shock en omdat ik moe Was ernaast gekropen.

Hoop dat als het de 2e keer gebeurd, we samen kunnen testen!

11. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    De eerste keer sliep ik al 2 dagen heel erg onrustig. Ik deed de test om een uur of 4 snachts terwijl mijn man nog sliep. Deze was positief! Ik heb een paar uur gewacht en toen ik hoorde dat hij wakker werd kwam ik meteen de kamer op met het nieuws. Hij was nog een soort van 'te duf' om het zich te realiseren maar was heel blij!
    Dat eindigde in een missed abortion helaas :(. De tweede ronde na mijn curretage deed ik na het avondeten een test. Hij verwachtte er niet veel van dus was aan het afruimen. Ik riep vanuit de wc: 'ik ben zwanger' en hij zei terwijl hij naar de wc gelopen kwam: 'lul niet' xD toen hij de test zag omhelsde hij me zó intens! En begon te huilen, net als bij de eerste twee echo's toen het hartje klopte :)

12. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Na 4,5 jaar mmm was hij vol ongeloof maar ook voorzichtig blij, na de termijn echo werd het echte blijdschap... daarvoor al 4 echo's gehad namelijk ivm onzekerheid of het wederom een miskraam zou worden.

Bij deze zwangerschap.... Helaas beide tot op de dag van vandaag niet kunnen genieten of 100% trots/blij kunnen zijn door complicaties...
    wel wederom een ongelooflijk gewenste zwangerschap.

13. Lenas

Lenas Lid

29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Bij de eerste hebben we "samen" getest, nou ja ik eroverheen geplast en toen samen gewacht op de uitslag. :p Hij was super blij maar moest het wel even laten bezinken haha! Het is heel wat anders om het er over te hebben en als het echt zo is :D

Bij deze zwangerschap heb ik alleen getest, voelde me wat anders dan anders en was nog niet ongesteld geworden. Verwachtte eigenlijk een negatieve test maar dat was ie dus niet! Toen meteen verteld toen hij thuis kwam (net die dag was hij laat natuurlijk ..) en toen was hij echt heel verbaast en heel blij! Meteen de 1e ronde raak. :)

14. samaa

samaa Niet meer actief

Wij dachten dat het nooit zou lukken. Voor de grap getest, ik stond in de keuken en ml zat op de bank een spelletje te doen. toen bleek ie ineens positief. Ik moest huilen en kon niet uitleggen wat ik bedoelde. Ml snapte niet waar ik nou last van had...

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    De eerste 2 keer (beiden ongepland, 1e mk en 2e oudste dochter) waren we allebei in shock, derde en vierde keer was hij nog een beetje sceptisch of het goed zou gaan (mk en ma) en bij onze jongste was hij superblij :D

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    We waren net voor de derde maand bezig en ik had op maandagochtend getest terwijl ik donderdags m'n NOD had.
    Sochtends vroeg om 5.00 een bijna niet te zien plus streep.. Niets verteld want ik twijfelde!
    Smiddags snel na m'n werk de indicator gehaald op advies van vriendin, en om 16.30 testte ik "Zwanger 1-2".
    Riep m'n man naar de badkamer, duw die test in z'n handen, en hij zegt heel droog; Oh maar dan ben je pas 1-2 weken zwanger?
    "Nee schat daar mag je 2 weken bij op tellen.. "
    - Oh.. Wat raar zeg
    Maar we knuffelde even en gaven elkaar een zoen en gingen onze eigen weg even omdat we het bij beide nog niet aan was gekomen.
    Wat later ging ik naar de zolder waar hij zat en toen bleek hij dus al bezig te zijn met tshirtjes te bestellen voor z'n ouders om het te vertellen!

17. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had éindelijk positief getest op de dag dat mijn man naar de neuroloog moest. Tussen de zenuwen door waren die twee strepen wel een prachtig lichtpunt!

18. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ik vertelde het om 5 uur sochtends toen hij nog sliep, want k moest plassen en had gelijk maar getest. Hij mompelde wat, draaide zich om en sliep verder. Toen hij wakker werd bleek hij er niks van meegekregen te hebben :). En toen het tot hem doordrong rookte hij 4 sigaretten achter elkaar op :D

19. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Fantastisch om jullie verhalen te lezen!!
    Ik kan niet wachten op het moment 😆

20. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    O wat is dit leuk om te lezen..
    Zal echt niet weten hoe ik t moet vertellen.. Zal dan toch iets leuks willen verzinnen maar denk dat ik daar te hysterisch voor ben :p

Deel Deze Pagina