Hoe lang ben/was jij bezig om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lovekisses, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames!

Ik heb een vraagje.. misschien hebben jullie hier een antwoord op want via google kon ik niet echt iets vinden.

Stel zowel man als vrouw zijn hartstikke vruchtbaar en zij hebben seks op het juiste moment rond de ovulatie..

Hoe groot is dan de kans dat de vrouw gelijk in de eerste maand zwanger is en zijn er hier vrouwen die ook gelijk zwanger zijn geworden?

En zijn er hier ook stellen die op de juiste momenten seks hebben, gezond zijn en toch niet gelijk zwanger zijn?

Ik probeer namelijk zwanger te worden en vraag mij af als je gezond bent hoe lang het dan gemiddeld duurt om zwanger te worden..

Hoor graag jullie ervaring en ideeen

2. Sakura

Sakura Niet meer actief

Als ik het me goed herinner heb je elke cyclus, als je het op het juiste moment doet, 20% kans om zwanger te raken

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Zoiets idd ja :)
    En het gemiddelde dat de meeste mensenbzwanger worden is een jaar..

Pin je er dus echt niet op vastdat je de eerste maand zwanger zal zijn..
    Het kan maar dan hb je wel heeeeel veel geluk

Hier was et de 4e maand raak, en alle 4. De maanden op het juiste moment sex gehad

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Zou niet van cijfertjes uitgaan hoor, is toch bij iedereen anders. Bij ons beide gezond (is uit alle onderzoeken gebleken), vaste cyclus, juiste momenten sex gehad en toch nog 2 jaar geduurd... Maar ook dat zegt weer niks, tis kansberekening en misschien zaten wij gewoon elke maand aan de verkeerde kant :D

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Sluit me aan bij Eki. Bij ons was alles prima. Onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Geen reden om niet spontaan zwanger te worden. Toch heeft het ruim 3 jaar geduurd.

6. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier bij de 1e zwangerschap was het raak in ronde 5 (die maand ovulatietest gedaan) dacht wel dat we de maanden ervoor ook op het juiste moment sex hadden........
    En nu was het in ronde 3 raak (ook weer met ovu test de ei ogespoord)

7. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    ik was bij mijn zoon dezelfde maand al zwanger, zonder uvo testen, of iets anders.. we hebben gewoon geluk gehad, en op het juiste moment seks gehad...
    en nu, nu zijn we toch al eventjes bezig.. heb ook al uvo testen geprobeerd, maar dan ben ik er veel te veel mee bezig..

de beiden miskramen, ben ik met pil en morningafterpil, en van iemand die voor nog geen 20%vruchtbaar is aangeteld..
    Dus er is niks over te zeggen...

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de eerste zwangerschap duurde het bij ons meer dan een jaar. (helaas mk) Op de tweede zwangerschap moesten we ruim een half jaar wachten (het resultaat daarvan zit nu heerlijk bij me op schoot. :)) En de vorige zwangerschap was bij de eerste 'echte' poging raak. Helaas m.a.

Kortom: er is geen peil op te trekken. Overigens zegt je gezondheid hier niet veel over hoor. Ook mensen die in principe kerngezond zijn kunnen verminderd vruchtbaar of onvruchtbaar zijn. Terwijl een ander die om de haverklap ziek is, wel snel zwanger raakt.

9. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hier ben ik bij m'n eerste zwangerschap meteen in de eerste maand zwanger geworden 4 jaar geleden en nu ben ik 6 weken zwanger van onze tweede en ook gelijk de eerste mAand zwanger geworden.

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij de eerste in de eerste ronde raak. Bij deze zwangerschao in de tweede ronde. Erg veel geluk gehad.

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier na 1.5 jaar zwanger, maar helaas een vmk.
    Nu gaan we starten met IUI. Ook bij ons is alles prima!

Dus helaas....het zegt allemaal niks!! Wil je veel succes wensen!

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

De eerste zwangerschap door de pil heen. Helaas een MK.

2e zwangerschap 2,5 jaar geduurd.
    3e zwangerschap na 1 jaar maar een MA.

En nu dus voor een 2e wondertje alweer 1,5 jaar bezig incl de MA.

13. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    1ste zwangerschap was door de nuvaring heen,2de zwangerschap inde eerste maand raak,maar dat is een mk geworden. Nu opnieuw zwanger in 1 maand.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Je reguliere/zichtbare gezondheid zegt niet zoveel over je vruchtbaarheid. En zelfs "vruchtbaarheid" vind ik niet in één noemer te vatten... Je kunt beter het algemene "het duurt ongeveer een jaar" aan houden en hopen dat je bij de 80% zit waarvoor dat opgaat.. of anders bij de 90% die binnen 2 jaar zwanger is.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Bij de eerste de 3e ronde raak,
    en bij de tweede de 2e ronde dus geen peil op te trekken..

16. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    bij ons 1ste kindje, ronde 4 zwanger. Ik kwam er achter dat ik en cyclus tussen de 28 en 40 dagen had/heb. Toen wij hier erachter waren en ik mijn lichaam kende was het eigenlijk ook gelijk raak.

bij ons 2de kindje, 1 keer ongesteld geweest daarna met ovulatietesten getest en gelijk zwanger!

ik ben nu net zwanger (4 weken) van nummer 3. 1 positieve ovulatietest en gelijk raak en maar 1 keer geklust in mijn vruchtbare periode (druk met verbouwen dus weinig tijd gehad).:D

het kan wel maar volgens mij ben ik super vruchtbaar of mijn man heeft langlevend "superzaad" :p

17. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hier ronde 23. Ronde 21 was raak, maar helaas een mk. Ik kan niet natuurlijk zwanger worden door een cervixfactor, maar van binnen zit alles goed en zeer regelmatig. Vriend zeer goed zaad. We krijgen IUI, maar ondanks dat alles verder goed zit niet snel zwanger.

Het klopt dat je ongeveer 20% kans op zwangerschap hebt per maand, áls alles goed zit. De bevruchting gaat veelal wel goed, maar juist daarna gaat het vaak mis, bij het innestelen. Er zijn zoveel factoren van invloed, dat je na de bevruchting 80% kans hebt dat het alsnog misloopt. Maar dat weet je als het goed is niet, omdat je dan "gewoon" ongesteld wordt. Daarom is vroeg testen ook niet aan te raden, omdat het zelfs in de laatste dagen voor je NOD nog mis kan gaan.

Het is echt een geschenk, hoor!

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mijn zoontje raak in ronde 2 en 4 maanden na de bevalling weer zwanger..niet gepland maar wel gewenst! :)
    Wij hebben dus erg veel geluk gehad en niet veel geduld hoeven te hebben....

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    #19 Klaartje863, 25 nov 2012
    Laatst bewerkt: 25 nov 2012
    Wij zijn nu vanaf mei bezig, zonder succes.

Eerst 2 lange cyclussen gehad, weet niet of dit met of zonder ei was. Als het met ei was, dan waarschijnlijk niet goed geklust.
    Volgende 2 cyclussen waren zonder ei..
    Cyclus daarna duidelijk met ei, geen succes. Nu weer een nieuwe ronde, met ei.. Nog een weekje afwachten of t raak is!

Bij mij is in september Hashimoto geconstateerd, daardoor had ik gekke cyclussen.. Nu dus een tijd aan de medicijnen en heb in ieder geval een eitje :) cyclus is nog wel onregelmatig, maar met ovutesten en tempen weet ik wanneer ik vruchtbaar ben.

20. missnien

missnien Lid

10 sep 2011
    65
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons heeft het een jaartje geduurd (10 rondes).
    Ondertussen 8 weken zwanger !:D

Deel Deze Pagina