Hoe lang beroerd voelen door Corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lieflief, 8 nov 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Goedendag.
    Manlief is afgelopen nacht ziek geworden en het is corona. Hij heeft fikse koorts en voelt zich goed beroerd.
    Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je je weer beter ging voelen?

    Zelf ben ik chronisch ziek en heb mijn man eigenlijk nodig. Natuurlijk vraag ik nu niks van hem en wil ik hem uit laten zieken, maar dan heb ik misschien een beetje richting voor hoe lang het kan duren.
    Liefs lieflief!
     
  2. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Niemand?
     
  3. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Mijn zwager testte vrijdag positief en knapt nu langzaam op. Valt nog best tegen.
     
  4. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Wisselt echt enorm per persoon
    Ik heb een week lang aangemodderd (gewoon een beetje verkouden) toen 1 nacht / dag koorts gehad en kon daarna wel weer redelijk dingen oppakken (rondje lopen, boodschappen doen). Met de kanttekening dat ik bij bijna alles wel echt snel herstel.

    Bij collega's: vaak paar dagen echt goed ziek (max een week), en daarna herstellen maar sommigen nog wel lang wat vermoeider.
     
  5. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.445
    113
    Heel wisselend idd, een vriendin van mij heeft zich een week behoorlijk beroerd gevoeld, een andere vriendin was echt 2 weken super ziek.

    Mijn man maar een paar dagen en ik heb niks gemerkt..
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Mijn man 10 dagen, terwijl hij van een verkoudheid al binnen een dag hersteld is... en verder nooit ziek is. Ik was na 2 week nog niet echt opgeknapt.
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    4 weken geleden getest en hoest nog steeds word wel stuk minder gelukkig!
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dat is bij iedereen weer anders..bij de ene valt het als een verkoudheid en die heeft er geen of hoogstens een paar dagen wat last van en bij de ander valt het als een flinke griep. En dan ben je vaak, net als Van een flinke griep, minimaal 1 a 2 weken ziek en vaak nog een paar weken moe/niet helemaal fit en evt restklachten.
     
  9. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.595
    10.785
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    2.5 week geleden teste ik positief. Ik hen 9 dagen lang koorts gehad, waarvan een aantal dagen koortsaanvallen met 40-41gr koorts. Op dit moment heb ik geen klachten meer, maar heb ik nog erg weinig energie. Ik heb contact gehad met de huisarts en die zei dat de koorts 7 tot 10 dagen aan kon houden.

    Mijn man, zwager en zusje hebben ook corona gehad pas. En die hadden maar een dag of 3 last van een flinke verkoudheid.

    Ik hoop dat je man snel weer opknapt
     
  10. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Bedankt voor alle reacties. Koorts is bij manlief al weer gezakt, maar hij heeft nog erg weinig energie.
    Hij zit nog in isolatie en mag daar hopelijk zondag uit. We moeten nog even een paar dagen volhouden :thumup:
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Tja, het is inderdaad erg wisselend.
    Wij hebben in februari allemaal corona gehad, maar heel wisselend qua klachten (ernst en duur).
    Mijn zoon had alleen wat keelpijn en snotneus, dag of 3.
    Mijn oudste dochter had een dag koorts, hoofdpijn en duizeligheid (beroerd), maar daarna met 2 dagen wat snotteren en hoesten weer klaar.
    Mijn jongste dochter had een week koorts, veel hoesten, zweetaanvallen, nachtelijk ijlen, buikpijn, diarree, hoofdpijn, totaal een dag of 10 ziek.
    Mijn man had 2 dagen koorts, hoesten, hoofdpijn en duizeligheid, totaal een dag of 5 ziek.

    En ik tja, ik was 2 weken heel erg beroerd en daarna nog 8 weken extreem moe, futloos, complete brain fog, spierpijn en kortademig.
    In juli heb ik voor 3e keer corona gehad en toen was het met 1 dag koorts en 3-4 dagen verkoudheid al klaar...

    Veel beterschap, hoop dat het mee valt voor je man!
     
  12. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Beterschap! Mijn man was vorig jaar december ongeveer 4 dagen ziek.
     
  13. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Verschilt per persoon natuurlijk heel erg, maar ik ben ervan overtuigd dat het bij mij heeft geholpen naar buiten te gaan en frisse lucht te krijgen. Ik ben een uur bezig geweest mezelf van de bank te tillen zo futloos was ik, maar 800 meter buiten gelopen en ik voelde mezelf echt aan alle kanten opknappen. Heeft echt nog wel even geduurd voor ik weer helemaal up en running was, maar voor en na het 'wandelen' was echt een verschil.

    Van op een kamertje of gewoon waar dan ook alleen maar liggen en hangen word je sowieso lamlendig van, ook als je niet eens ziek bent.
     
  14. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Het verschilt inderdaad enorm! Dochter is echt bijna 14 dagen ziek geweest en ik had niets. Man paar dagen gammel. Let ook op de nasleep, die kan bij COVID naar lang duren.
    Heb je nog andere mogelijkheden voor hulp? Mensen die bij kunnen springen? Ik kan me voorstellen dat als je man jouw back-up is hij al wat meer wordt belast misschien? Dan is goed herstel juist heel belangrijk, dus hem daar de tijd voor geven ( hoe lastig dat ook is..).
    Achteraf gezien hebben we bij dochter te snel weer verwacht dat ze alles weer kon, en die is nu nog herstellende (gaat steeds beter hoor!). Dus misschien goed om hem goed de tijd te geven.

    Beterschap en sterkte!
     
  15. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier 1 dag koorts, 2 dagen meh, verder was het vooral iedere dag weer wat beter. 6 dagen vanaf begin klachten was ik weer buiten en klachtenvrij(dus eigenlijk gewoon binnen de isolatie tijd al beter én 24 uur klachtenvrij). Nu mijn energie nog iets meer terug krijgen maar dat is het.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Het verschilt enorm per persoon.

    Ik heb geen koorts gehad, maar heb me wel twee weken echt beroerd gevoeld en daarna nog weken vreselijk moe, slap en ‘dizzy’ ed.
     
  17. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Dank je wel.
    We proberen er voor te zorgen dat hij nog rust kan pakken. Vandaag was de 1e dag dat hij weer beneden was. Energie is nog wel een dingetje. Morgen een rustig dagje voor hem, dat scheelt.
     
  18. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Hopelijk gaat het inmiddels beter!

    ik ben al 3,5 week heel erg ziek en nog geen zicht op echt verbetering.
    Kan weinig zelfstandig, niet voor mijn kinderen zorgen en voel me inmiddels mentaal ook ernstig rot.
     
  19. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eerste keer: 1 week ziek en nog 2 weken beetje benauwd. Tweede keer: 2 dagen koppijn en dat was het. Derde keer: 1 week keelpijn en beetje kortademig. Mijn man had niets,1 kind ongeveer hetzelfde als ik en andere kind nergens last van. Het verschilt zo sterk!! Mijn 2e en 3e besmetting waren trouwens in 7,5 week tijd, bij de ggd vonden ze dat heel normaal. Was er zelf niet zo blij mee :mad:
     
  20. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik kreeg geen melding dat er gereageerd was. Excuus

    Manlief is al wel een heel stuk opgeknapt, maar lijkt er nog steeds niet helemaal te zijn.
    Hij heeft ook nog lang last gehad van de klieren in zijn hals.

    @Moppiemuis hopelijk ga je je snel wat beter voelen, of nog beter, is dat inmiddels gebeurd.
    Beterschap.
     

Deel Deze Pagina