Even paar vraagjes (+12 mnd)

Discussie in 'Voeding' gestart door Love47, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ha meiden,

Ik maak als mijn ventje vlees of vis krijgt het nog fijn door z'n prakje.
    Vanaf wanneer gaven jullie dat er in stukjes apart bij?

Zijn er nog meer kindjes die geen broodbeleg willen? Hier wil hij niets,
    alleen boter. Dat is op zich prima natuurlijk, maar ben benieuwd of er nog meer zijn, en wanneer ze opeens wel broodbeleg wilden.

Welke vitamine D druppels gebruiken jullie? Er zijn verschillende merken met verschillende smaken. Van Davitamon smaakt het naar anijs, vindt tie niet zo lekker.

Bedankt Alvast!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vit D zijn we al snel gaan geven in tabletten, denk vanaf zo'n 9-10 maand. Dat was makkelijker dan vloeistof vond ik zelf..

Mijn jochie at vanaf een jaar zelf, eigenwijs geval, wilde niet gevoerd worden. Dus het eten hielden we toen grof. Vlees hing af van het soort. Gehakt kun je wel een hoekje geven. Dingen als kipfilet, varkensvlees, runderlappen sneden we in echt kleine stukje. Maar hij kreeg ook niet elke dag vlees om die reden..

En broodbeleg wilde mijn zoon altijd al..

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vit D geven wij van dagravit, hier heb je maar 5 druppels van nodig ipv 10 en we doen het gewoon door zn melk, nooit problemen mee gehad.
    Broodbeleg wil ons zoontje alleen smeerbeleg en eigenlijk hebben we vanaf 12 maanden niks anders kunnen geven, hij wil/ lust gewoon niet anders! na 12 maanden hebben we bijv ook weleens pindakaas geprobeerd, gewonen kaas en vleeswaren, maar dat spuugt hij weer uit.
    Vlees wisselend. we geven nog best vaak potjes, daar zit het natuurlijk al gewoon fijn gemalen door heen. Bij zelfgemaakte pasta rullen we het gehakt of met kip gewoon in kleine stukjes. van die vegetarische groentenschijven of soya burgers geven we ook gewoon kleine stukjes. Taai varkens vlees geven we nog niet aangezien hij dit nog niet weg kan klrijgen (of we moeten het wel zo fijn snijden...)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou het prakje steeds grover maken totdat het hele stukken zijn en daar dan vlees ook zo bijgeven, hij is al 13 maanden, hoeft toch niet meer geprakt!

Hier is roomboter of plantaardige margarine ook favoriet, daarna appelstroop of notenpasta.

Vit. D-druppels op olie-basis zit geen anijssmaak aan.

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    gewoon proberen, Kirsten is ook 1 jaar en 1 maand en krijgt het gewoon in stukken. De aardappels liggen in stukjes van ongeveer 1 cm op haar bord en groenten ligt er naast en de vlees en vis ook in stukjes.

vitamine D is van elk merk goed, gewoon voor eigen merk gaan van een drogist. Ik heb nu die van de kruidvat, 5-7 druppels per dag maar het komt er zoooooooo langzaam uit.
    Tabletten lijkt mij niets op deze leeftijd.. die spuugt ze geheid uit hahahaha

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier malen wij het vlees ook nog fijn door de geprakte of kleine stukjes aardappel/ groente. Onze dochter is 13 maanden, maar heeft nog maar 3 tanden. Dus stukjes vlees slikt ze in een keer door, vandaar heel klein of vermalen.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Vlees/vis krijgt ze al een aantal maanden gewoon in stukjes (van 1 cm ofzo). Toen ze een maand of 11-12 was, kreeg ze een kipnugget te pakken die ze in 1 keer in d'r mond stak en opat.. Sindsdien prakken wij het vlees niet meer..:D;).

Qua broodbeleg wil ze alleen zoete dingen, zoals jam, appelstroop en (vruchten)hagelslag..;). Dus dat wordt meestal stroop of idd alleen boter. Ik ben allang blij dat ze tegenwoordig goed eet, ze gruwelt echt van smeerkaas en leverpastei.

Vitamine D geven we op het moment van Davitamon, idd die met anijssmaak. Ik vergeet ze heel vaak te geven, dus het flesje is voorlopig niet leeg..:)

8. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb nu vit. D druppels van Dagravit, heeft een sinaasappel smaak.

En over het vlees en wel of niet fijn maken:
    dat ga ik gewoon eens proberen los erbij te geven.
    Wij husselen aardappels en groente zelf ook door elkaar (niet prakken), beetje jus of saus erover. Dat is toch veel lekkerder dan los suffe droge aardappels en groente stukken. Dus ik blijf voor hem ook gewoon z'n maalje prakken. Is denk ik een gewoonte.

Er zijn verder dus geen kindjes die broodbeleg weigeren?

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik gebruik geen vitamine d, vlees en groenten en aardappelen was toen al een maand of wat in stukjes, meisje houdt niet van prakjes.;) en broodbeleg heeft ze idd nog nooit geweigerd, in tegendeel:D

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vitamine D druppels gebruiken wij niet dus kan je daar niet mee helpen, behalve dan dat er ook druppels zijn zonder een extra smaakje, waar minder toevoegingen in zitten ;)!

Wanneer ze hier vlees krijgen zit het of door een gerecht heen (bijv maccaroni, kip tandori) en anders ligt het gewoon 'los' in stukjes op hun bord. Ook de rijst/pasta (wij eten geen aardappels) ligt altijd gewoon los van de groenten (bij sommige gerechten zoals eerder genoemd zit het er wel doorheen).

Broodbeleg hebben we nu sinds 1 week geprobeerd, heeft gister 2 hapjes met kaas gegeten, maar verder heeft ze de hele week op haar gemak de kaas en de worst eraf gepulkt, de boterham opgegeten en het beleg laten liggen. Achja ik vind het wel best ;), haha! Oudste twee hebben vrijwel nooit hun beleg eraf gepulkt, kregen vanaf 10 mnd af en toe beleg op hun boterham.

Hmm, geloof dat het een beetje een warrig verhaal is geworden, haha!

Liefs, Hanneke!

11. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca heeft altijd stukjes gegeten, en vit D geef ik ook niet...
    Gewoon proberen denk ik wat betreft de stukjes. Ik denk dat ze het misschien raar zullen vinden, opeens eten dat er heel adners uit ziet?
    Broodbeleg lust Luca meestal wel, behalve kaas. Maar soms wil hij het gewoon niet... Ze hebben natuurlijk een eigen willetje inmiddels.

Deel Deze Pagina