Iets eten wat de kleine niet lust

Discussie in 'Voeding' gestart door ratatosk, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben een hollandse kost monstertje!
    Hij smult van aardappels met rode kool en verse worst, boerenkool verdwijnt als sneeuw voor de zon, eten we gebakken aardappels met vlees en groente dan eet hij zijn vingers erbij op.

Maar maak ik spaghetti (altijd met rode saus), of bami of nasi, dan trekt hij zijn schattige neusje op en eet bijna niks. Als we geluk hebben gaat hij niet keihard schreeuwen :p. Aan die tafelmanieren wordt gewerkt haha!
    Ik eet altijd pasta met appelmoes erbij en dan wijst hij enthousiast naar de pot appelmoes: "Mama geef me meerrrrrr!".

We eten zo'n twee keer per week iets wat hij niet lust en ik vind het eigenlijk zielig dat hij dan niets te eten heeft, terwijl hij met hollandse kost wel goed zou eten. Zijn toetje krijgt hij bij ons wel gewoon en dat eet hij dan ook lekker op.

Eigenlijk ben ik zo iemand die dan zegt, dikke pech, je eet maar wat de pot schaft. Dat doen we tot nu toe ook, maar dan ben ik toch bang dat ik hem te kort doe. Aan de andere kant wil ik hem niet verwennen door heel luxe iets anders voor hem te koken, zometeen heeft hij een broertje en die lust dan natuurlijk wéér iets anders, ik ben geen sterrenrestaurant waar je kunt bestellen :p.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat anderen (zouden) doen?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier lust ze bami en rijst minder graag maar meestal eet ze het wel wat.
    Ik gooi er vaak wat diepvries sperzieboontjes door die ze wel graag lust. Appelmoes mag ze er ook wel een schepje bij en soms hebben we kroepoek wat ze graag lust.
    Augurken vindt ze ook lekker dus die hebben we er ook bij.
    Verder lust ze geen zuurkool dus dan kook ik meestal wat sperzieboontjes ofzo voor haar.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier komt er in dat geval iets uit de vriezer.. Bijv. een restje boerenkool, macaroni of iets anders wat ze wel eet haha. Wel altijd even een paar happen proberen, maar van sommige dingen weet ik nu wel dat er echt absoluut geen hap van ingaat. Combineren met appelmoes doe ik hier niet overigens, dat komt alleen bij gebakken aardappeltjes/patatjes of bij gekookte andijvie.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier lust ze alles wel maar wat wij doen door de nasi, bami en pasta behoorlijke stronken broccoli en bloemkool want dat eet ook gewoon wat makkelijker met de handjes dan de rijst en pasta en fijngesneden groenten. Anders krijgt ze ook maar zo weining groenten binnen. Dus beetje aangepast ;)
    Misschien salade maken voor ernaast en dan doen alsog het erbij hoort zodat hij niet door heeft dat het aangepast is.
    Ik snap je wel hoor, zo ook willen dat ze niet denkt dat er apart voor haar gekookt wordt als ze iets niet lekker vind

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik eet hier sinds de zwangerschap ook graag appelmoes bij mn eten dus dan mag D. ook een schepje erbij.
    Bouwen we straks wel weer wat af.

6. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel blijven aanbieden. Het duurt soms wel even voordat kindjes bepaalde smaken leren te waarderen. Wil hij het echt niet eten? Dan eventueel een boterham en wat je al doet sowieso een toetje. Als je er geen punt van maakt en er geen druk op legt (doe je ook niet zo te lezen :) ) heb je kans dat hij het vanzelf wel een keertje gaat proberen.

Anders jammer, gelukkig eet hij hollands wel heel goed. Maar denk dat het wel goed is om nieuwe smaken en gerechten aan te blijven bieden.

Deel Deze Pagina