hoe lang bewaren?

Discussion in 'De lounge' started by elsie22, Sep 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn vriend had maandagavond uiensoep gemaakt, en staat ook al sinds maandag dus in de koelkast maar hoe lang kun je dit nou nog bewaren?

2. Delta

Delta Niet meer actief

ik zou t maar weg gooien... ik durf dat zelf nooit meer te eten eigenlijk.. ruikt het vreemd?

3. Jel

Jel Niet meer actief

Je kunt het zo lang bewaren als je wil. :D Zelfs jaaaaren. :D

Nee even zonder gein. Ik zou het zelf niet langer dan 2 dagen bewaren eerlijk gezegd. Ik vind het een beetje een twijfelgeval of je het nu wel kunt eten. Had hij het beter in kunnen vriezen, dan had het wel gekund. Ben wel benieuwd wat de anderen zeggen.

4. Dana

Dana Niet meer actief

niet langer dan 2 dagen in de koelkast en niet langer dan 1 a 2 maand in de vriezer hou ik altijd aan.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dan ga ik het maar weggooien, best zonde want het was erg lekker. maarja volgende keer dus in de vriezer doen.

6. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

Mar 24, 2010
    1,786
    0
    0
    Ja ik ga zelf ook altijd uit van 2 dagen in de koelkast...

Ander vraagje, ik heb hier nog 2 eitjes liggen... die waren houdbaar tot 14-09 - zou ik die nu 1 dag later nog kunnen eten?

7. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Ik doe idd ook 2 dagen in de koelkast.

Als je het ei schud bij je oor en je hoort het "klotsen" dan weggooien anders kan het volgens mij nog wel.

8. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @dreamer, ja. Die kun je nog gewoon eten. Gewoon zorgen dat je hem goed kookt. Die datum is een datum die ze met een ruime veilige marge hebben ingesteld. Dus 1 dagje maakt echt niet veel uit.

9. Dana

Dana Niet meer actief

klopt en als een eitje niet meer goed is dan ruik je hem echt wel :D

10. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

Mar 24, 2010
    1,786
    0
    0
    Hij was nog heerlijk! Maar ben er altijd een beetje bang voor!
    Die tip van het schudden had ik nog niet eerder gehoord, die wil ik onthouden!

Share This Page