Maandag ben ik begonnen met werken, dus gaat mijn zoontje naar de voorbewaking.. En dan brengen ze hem naar school. Rond 10.00 uur eten ze fruit, maar ze zijn het bakje waar de fruit in zat vergeten uit zijn rugzak te halen. En heeft hij geen fruit gehad, dus heb ik maandag gelijk gezegd aan een andere juf en ze zou het doorgeven.. Maar ik dacht misschien vergeet de juf het door te geven en heb ik vanochtend geprobeerd hun te bereiken op school, maar ze namen niet op, dus heb ik de hoofdschool gebeld(de afdeling kleuterklas is in een andere gebouw.. Dus heb daar maar doorgegeven.. Vanmiddag ben ik mijn zoontje gaan ophalen en de juf sprak me ineens aan, dat ik de kantoor niet hoefde te bellen en als iedereen dat zou doen bla bla bla.. maar ik zei terug dat ik gerustgesteld was toen ik belde, want ik ben een moeder en ik wil zeker van zijn dat hij zijn fruit eet. en dat was het gesprek want ze had geen tijd, omdat de andere moeders wachtten op de kindjes.. En toen was ik vergeten te zeggen dat Isa morgenmiddag naar de nabewaking moest, want hij is om 12.15 uit en ik ben pas om 12.48 uur klaar met werken.. En toen zij ze ineens dat er morgen geen naschoolse opvang was, dus moest een andere oplossing vinden.. dus zei ik een moeder waar ik alleen praat voor de deur van op school, of zij hem kon ophalen, ze zei dat het geen probleem was,maar heb geen goed gevoel hierover, want ik ken haar niet zo goed.. Ik heb op internet even gekeken en ik zie dat er morgen wel tot 14.00 uur naschoolse opvang is, dus heb maar de hoofdschool gebeld om te vragen.. en daar zeiden ze dat er wel opvang was. ik heb wel gezegd dat de juf zei dat er geen opvang was, dus daar gaan ze zeker weer doorgeven. Nou nu weet ik niet wie er gelijk heeft.. overdrijf ik of heb ik juist gereageerd? Morgen meot ik tot 12.48 uur werken en ik weet niet wat ik moet doen. ik ga morgen op werk vragen of ik een uurtje eerder weg mag en donderdag dan 1 uurtje langer blijft,, sorry voor het hele verhaal..
Ik snap niet dat ze niet even in de tas van je kindje kijken of er ruit in zit..? Niet meer dan normaal toch? Ik vind dat je juist hebt gereageerd! Lekker onvriendelijk hoe ze doet, vind ik...
eigenlijk snap ik dat ook niet,, mijn zoontje komt met de voorschoolse opvang in de klas en ze weten dat hij altijd fruit bij zich heeft, ook al breng ik hemzelf dan heeft hij fruit in zijn rugzak.. de juf is gewoon boos omdat ik de hoofdschool heb gebeld.. hadden ze maar de telefoon opgenomen, heb wel 5 keer achterelkaar gebeld..
In het begin is het wel normaal dat de juf het kind helpt herinneren. Maar het moet zo snel mogelijk zelfstandig worden op school. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar de juf is niet verantwoordelijk NA schooltijd. Dat moet je zelf juist regelen. Misschien heeft ze zich vergist en is morgen de naschoolseopvang wel open maar dat moet je van af nu goed in de gaten gaan houden. En leer je kind zo snel mogelijk zijn eten en drinken tijdens de pauze om het te pakken. Toen mijn zoon net naar school ging deden we het drinken en wat lekkers in een kist als ouder/verzorger en kon je kind het er uit pakken.? Maar wat is voorbewaking (voorschoolseopvang) en na bewaking( naschoolse opvang) eerlijk gezegt nooit deze benamingen gehoord en of gebruikt. succes er mee en praat snel eens rustig met de juf dat kan een hoop mis verstand uit de weg ruimen.
Mijn kind gaat dit jaar nog naar de 1e kleuterklas, ik weet dat hij zelfstandig moet zijn, maar zoo snel, al in de 2e week.. Als ouder pakken we de fruit ook uit zijn tas en leggen we in de kist.. Ik woon in belgie,, het is hier anders voorschoolse opvang is voor de schooltijd, dus bv om 07.30 uur breng je je kind naar de opvang en als het schooltijd is brengt de meester/juf de kindjes naar school en naschoolse opvang is dan na schooltijd, ze halen je kindje op en dan blijven ze tot 17.00 uur in de opvang.
Kon ook niet weten dat je in België woont! Dus de regels daar ken ik al helemaal niet. Maar mijn laatste advies is wel zo van ga met de juf praten je kind zit er toch een tijd in de klas wel beter als de communicatie prettig verloopt.
Nutteloze post: 12.48u, klaar met werken, wat een bijzondere tijd zeg! Hahaha, niet om aan te vallen, maar ik vraag me nu wel af wat voor werk je heb?!
Ik zou als 1ste stoppen met de hoofdschool steeds te bellen, dat is niet echt bevordelijk voor de onderlinge communicatie. Je zou het 's morgens als herinnering tegen juf kunnen zeggen dat er fruit in de tas zit. Mijn dochter komt ook wel eens met iets terug in dr tas, is niet de juf haar schuld hoor, maar dan is mijn dochter er niet aan toe gekomen door dr eigen getreuzel.
Ik zou allereerst eens rustig met de juf proberen te praten, kom je er niet samen uit kun je altijd kijken wie haar leidinggevende is, en dan samen met juf of alleen contact met de leidinggevende een gesprek voeren. Het gaat hier immers wel om JOUW kind, niet die van de juf.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven dat je de hoofdschool gaat bellen als je de juf al hebt helpen herinneren. Beetje vreemd dat de juf zei dat er geen opvang was terwijl die er wel was, aan de andere kant: vergissen is menselijk en misschien had ze wel een hectische dag. Eerlijk gezegd zie ik het probleem dus niet zo. De communicatie verloopt niet erg goed, maar dat lijkt mij een kwestie van tijd. Heb je verder geen familie die je kindje kan ophalen? Want ik kan me wel goed voorstellen dat je die liever niet meegeeft aan een praktisch vreemde, mocht de opvang niet lukken
nav van de topics over een kapotte rits en de billen afvegen als je naar de kleuterklas moet, is me duidelijk geworden dat je vooral niet teveel moet zeuren over kleine aangelegenheden als ouders en daar vallen een bakje fruit ook onder vrees ik. de juffen die daar reageerden in die topics zeiden soms zelfs ook dat ze de kidneren van ouders die veel zeuren wel anders gingen behandelen. ik denk dat de juf zo te horen al flink geriteerd is aan jou. ik zou het dus maar even op zijn beloop laten.(hoe stom ik het ook vind overigens hoor) ik vind het op zijn minst vreemd om te liegen als juf over de naschoolse opvang. wat wil ze daarmee bereiken.volgens mij was het puur om te stangen ofzo. zo komt het op me over in ieder geval.
ik heb over gisteren bij de juf mijn exuses aangeboden.. Maar elke moeder denkt wel aan haar kindje. En elke moeder wilt haar kindje wel naar een vertrouwde plek brengen.. Maar ik zei dat het niet meer gebeurd.. Dus ik hoop maar ook dat ze mijn zoontje wel behandelen als de andere kindjes.. En er was wel een opvang tot 14.00 uur, dus vroeg of ze dat zei omdat ze kwaad was.. Maar nee ze hadden zich vergist.. Wel raar want je hebt elke middag wel opvang tot 17.00 behalve op woensdag tot 14.00 uur. Dus dit vind ik wel vreemd.
Jij hebt meer dan gelijk! Is toch te gek voor woorden eigelijk dat je punt 1 naar school moet bellen om te zorgen dat je kindje zijn fruit krijgt! En ten tweede hoe zij jou te woord staat en liegt over naschoolse opvang.......... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
De juf waarmee ik geen goede communicatie hebt, is niet de juf van mijn zoontje.. Ik zie haar alleen maar daar heen en weer gaan en ik weet niet wat ze daar allemaal doet..
En ik vind ook dat ze de telefoon moeten opnemen, ik heb wel 5 keer gebeld.. Stel dat ik dringend de juf moest spreken ofzo.. of dat er iets ernstig aan de hand was..
Ik moet ff lachen... Denken er mensen nou serieus dat een juf " express gaat liegen" over naschoolse opvang?! Wat zou ze daar mee bereiken.... Verder snap ik het probleem eigenlijk niet, als ik het goed snap is er per ongeluk 1x fruit mee terug naar huis gekomen?! Mja... Ik ben dan ook juf