Goedenavond, Ik heb 2 vragen betreft het kolven. Vandaag heb ik voor het eerst gekolft en dat ging heel goed! Mijn dochtertje is 2.5 week oud, maar nu vraag ik me af hoeveel zij voor 1 voeding nodig heeft. Ik zit nog ongeveer op 6 a 7 voedingen per dag. Volgende week moet ik alleen een keer voor 2 uurtjes weg en wil proberen mijn moeder haar de voeding te laten geven. Is 60 cc voldoende of is dit te weinig? Heb ongeveer 25 minuten totaal gekolft. 2e vraag: Uiteraard geprobeerd vanmiddag zelf met de fles de melk te voeden, maar ze werd helemaal hysterisch, ze wilde de fles niet. Soms neemt ze wel een speentje dus dacht ik dat die fles wel geen probleem zou zijn. Wat moet ik nu doen, iedere keer maar blijven proberen? In februari moet ik weer werken, is nog wel ver weg maar stel nou dat ze helemaal die fles niet wil? Misschien ben ik een beetje onzeker, maar ik weet niet wat ik moet doen. Alvast bedankt voor je antwoord! Kari
wat je je kind in de fles geeft is een beetje zoeken. waarschijnlijk heb je op het consultatiebureau een folder gehad met daarin een schema wat een kind mag hebben. hier kun je spieken wat je je kind aan kunt bieden. bij een kind van 2 weken die weegt tussen de 3000 -4250 gram mag je ze 6 x 80 - 110 ml flesvoeding geven. deze hoeveelheid kun je dus ook aanhouden voor borstvoeding in de fles. je merkt na een aantal keren wel of je teveel of te weinig erin hebt gedaan. om een kind te laten wennen aan de fles kun je beter niet zelf de fles geven. een kind assosieert jou met borstvoeding en zeker niet met de fles. vaak helpt het ook nog als je niet in dezelfde ruimte bent als degene die je kind de fles geeft. en soms is het een kwestie van tijd en zal het kind de fles de eerste keren echt niet accepteren. dwing niet te lang. hierdoor wordt de afkeer tegen de fles alleen maar groter.