Help: noodgedwongen aan huis gekluisterd!

Discussion in 'Zwangerschap' started by roompje25, Sep 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

Moet ff iets van me afschrijven...

Ik zit al vanaf 30 weken thuis ivm vroegtijdige weeen en heb het al sinds nu geschopt en daar ben ik ook enorm trots op. Ben alleen het thuis zitten beu en het hoeft nu ook niet meer omdat de baby best geboren mag worden, ik mag dus in principe weer alles doen van de gyn.

Ik ben iemand die graag de deur uit gaat al is het maar op overal op bezoek te gaan. Nu is sinds een week of 3,5 mijn schoonvader opgenomen in het ziekenhuis en heeft een operatie gehad. Hij heeft alleen een grote auto waar mijn schoonmoeder niet in kan rijden. Dus hebben we onze tweede auto uitgeleend zodat mijn schoonmoeder hierin kan rijden.

Ik zit dus wel noodgedwongen de hele dag thuis omdat mijn vriend de andere auto mee heeft naar het werk en mijn vrienden en zo ook gewoon aan het werk zijn.

Normaal gesproken vind ik het helemaal niet erg maar EN het thuis zitten ben ik helemaal beu en mis mensen om mij heen. EN daarnaast gebruikt mijn schoonmoeder amper de auto. Ze is bijna de hele dag thuis, boodschappen doet ze bijna niet want ze durft niet in te parkeren, naar het ziekenhuis met mijn schoonvader neemt ze iemand mee want het is haar te veel gedoe om eerst de auto te parkeren en dan een rolstoel te halen en dan weer naar de auto om mijn schoonvader in de stoel te zetten en dan het ziekenhuis in te lopen. Met andere woorden de auto staat bijna de hele dag voor niets voor haar deur.

Nu heb ik gisteren aangegeven dat ik donderdagavond de auto kom halen omdat ik vrijdag om 8.55 naar het ziekenhuis moet voor controle. Dus ik dacht fijn dan heb ik vanaf dan weer de auto en kan ik lekker de deur uit. Zegt mijn schoonvader ik hoop dat ik dan weer opgeknapt ben zodat ik zelf weer kan rijden (wat hij echt nog niet kan want hij is er nog slecht aan toe) dus zegt mijn vriend vrijdagmiddag brengen we de auto terug omdat hij niet wil dat zijn vader noodgedwongen auto gaat rijden. Ook te begrijpen natuurlijk maar ik zit dus dan alweeeeeer zonder auto.

Met andere woorden ik word helemaal gek hier thuis en zie er ook geen verandering in komen. Na de bevalling zit ik ook even aan huis gekluisterd dus ik wil er graag nu nog even van genieten en hoop dat daardoor de laatste weken ook sneller gaan want nu gaat alles heel traag.

IK weet echt niet meer wat ik moet doen en mijn vriend vindt het ook heel vervelend want hij zit er tussen in zegt hij dan, maar begrijpt mijn situatie ook.

Wat moet ik doen?????

XXX

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Misschien voorstellen dat jij mee rijd als schoonouders naar het ziekenhuis moeten of boodschappen doen, maardat jij je auto gewoon hebt?

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Waarom kun jij de auto van je schoonouders niet hebben dan? Die staat stil zoals ik begrijp uit je verhaal.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    De auto van je schoonouders, daar kan je schoonmoeder niet in rijden?
    Neem aan dat je man dat wel kan, ruilt hij zijn auto met die van hen. Heb jij de jouwe ook weer terug. (je man in de grote auto van je schoonouders en je schoonouders in de auto van je man..)

5. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    De auto van mijn schoonouders is zo'n grote mercedes, weet het type niet, erg duur, en zo'n slurpbak. Ik kan goed rijden maar daar durf ik niet in te rijden. Ik rij in principe in iedere auto maar ben bang dat ik iets stuk maak, is zowiezo een automaat, heb er nog nooit in gereden en mijn vriend is helemaal geen held in auto's (raar he)

En mijn schoonouders rijden is ook niet echt een optie want dan moet ik iedere dag ergens heen rijden, is het niet de winkel, dan is het het ziekenhuis want nu vraagt ze iedere keer iemand anders van de familie. Ben ook niet van plan om elke dag van mijn laatste twee weken op te trekken met mijn schoonouders. Ik ben iemand die heel onafhankelijk is normaal gesproken en zij zijn dat totaal niet. Dat botst dus nogal eens. Vooral nu!

6. Roxyroxx

Hmm lastig. Ik heb zoiets het is jouw auto en het is natuurlijk vervelend voor je schoonmoeder, maar kom op... Ik snap dat je schoonmoeder graag naar je schoonvader wil, maar als ze toch steeds met andere gaat zou ik t daar gewoon eens over hebben met je vriend. Is er geen optie qua ov voor je schoonmoeder? Ik zou er echt niet mee akkoord gaan als mijn vriend gewoon besluit de auto uit te lenen, voooooral met in het achterhoofd dat die auto daar een beetje staat? En met in t achterhoofd dat jij straks bevalt en van de bevalling moet bijkomen en dus ook niks kan doen...

7. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Uhmm zie dat ik iets vergeten ben... Mijn schoonvader is nu sinds een week thuis maar moet bijna dagelijks naar het ziekenhuis dus vraagt mijn schoonmoeder iemand om met hun mee te rijden zodat ze niet eerst de rolstoel hoeft te halen en dan schoonvader inladen en dan met de rolstoel naar binnen het ziekenhuis in...

Dus de auto staat er voor de deur omdat ze kort gezegd nogal moeilijk doet over een stukje lopen, van parkeerplaats naar ziekenhuis en over inparkeren in een parkeerplaats bij de supermarkt.

van een fiets heeft ze nog nooit gehoord en ov ook niet !

8. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Is nogal een apart mens! Heel afhankelijk altijd geweest van haar man, deden samen boodschappen, bracht haar overal naar toe (kapper, hobbywinkel etc.)

9. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    We hebben eerst overleg gehad over het uitlenen van de auto toen zouden het 5 dagen zijn, de tijd dat zijn vader in het ziekenhuis lag. Dat werden helaas twee weken en nu staat de auto er nog steeds omdat zijn vader moeilijk op knapt door allerlei onvoorziene dingen zoals ontstekingen en dergelijke.

Ze vraagt ons ook de hele tijd of we met haar mee rijden maar wij hebben zoiets dat ze zelf meer moet ondernemen zonder de hele tijd afhankelijk te zijn van anderen, maar dan vraagt ze dus broers, vrienden etc.

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Kan nze dan nu niet tijdelijk lopen of dat je afspreekt bijv van op dinsdag en vrijdag ochtend kan ik je even rijden en verder is het mijn auto ,PUNT...
    heel duidelijk toch je grenzen aangeven

11. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Ze deed al moeilijk over het plastic in de container gooien (die by the way aan de overkant van de straat staat). Ze is best wel een huismus die eigenlijk geen beweging kent behalve van haar atelier tot aan haar keuken en de bakker (de bakker is haar buurman).

Maar ik ben het wel met je eens dat dit niet langer kan... maar mijn vriend is iemand die altijd graag iedereen te vriend houdt, en totaal niet tegen zijn moeder opgewassen is. Als ik dit oppak dan is het weer een hel voorlopig.

Ik ga er al amper heen omdat ik me gewoon eraan erger en me bijna niet meer in kan houden. Van de week waren we daar en was er bezoek van een vriend en vriendin van haar en mijn schoonvader. En toen zei ze tegen die vriendin: kun jij zo meteen met mij mee naar de winkel want R. wil dat niet meer doen! ff zo'n steek richting mijn vriend. Hij voelde zich daarna heel vervelend.

12. Roxyroxx

Hmm, klinkt als schoonmoeder from hell die nergens zin in heeft blijkbaar. Ik zou het zelf aankaarten bij je schoonmoeder anders, dan betrek je je vriend er niet bij (alhoewel hij natuurlijk toch betrokken is)... Het is nog altijd jouw auto en je vriend heeft jouw auto uitgeleend, ik bedoel dan gaat hij toch in de auto van zijn vader rijden?

13. Als je vriend de auto zo graag uit wilt lenen geeft hij toch zijn eigen auto? Kom op de auto van zijn vriendin die 36 weken zwanger is uitlenen.. zou het niet pikken zelf.

14. Roxyroxx

Mee eens!

15. roompje25

roompje25 Actief lid

Apr 3, 2011
    437
    1
    16
    Heb net mijn ideeen geuit naar hem omdat ik gewoon knapte en hij gaat morgen naar zijn ouders om te praten.

Heb hem ook gezegd dat we deze weken juist moeten genieten van ons en dadelijk ons gezin en niet de hele tijd rond moeten rijden voor klusjes van zijn moeder. ze moet maar meer dingen zelf op gaan knappen maar dat zeg ik al langer. Hoop dat er nu verandering in komt. Ik snap dat sommige dingen onmogelijk zijn zoals het halen van 40 pakken klei voor de cursisten. Dat kan.ze niet alleen maar als ze de rest eerst eens zelf opknapt dan is 40 pakken klei ook geen.probleem.

Ben benieuwd morgen.

Share This Page