blaasonsteking? incontinentie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by sarahtj3, Sep 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Hallo dames,

Ik ben nu 13 weken zwanger...
    En sinds gister heb ik een beetje last van mn buik.. krampachtig.
    Nu heb ik iets nieuws... als ik hoest of nies.. komenner een paar druppeltjes plas uit.(ja sorry)... zoiets echt nooit eerder gehad..

Zou ik een blaasonsteking kunnen hebben? Heb verder geen pijn bij het plassen(moet wel vaak, maja dat deed ik sowieso wel sinds ik zwanger ben.)

of heb ik opeens last van incontinentie? (Blegh).

bedankt iig voor iemand die een antwoord heeft.

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Helaas een veel voorkomend kwaaltje bij zwangerschap! Ik probeer altijd op het moment dat ik moet niezen of hoesten om alles wat aan te spannen, zodat het zo min mogelijk druppelt, maar ik heb deze laatste weken af en toe dat er wel wat meer uitloopt, dus vaker verschonen. (Gebruik geen inlegkruisjes oid omdat dat bij mij snel kan leiden tot infectie).

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Pfff wat vreselijk zeg!!!! Hahahaha ik lach maar vind t eigenlijk niet zo leuk...
    Ja ik heb standaard een inlegkruisje in... ik hoop niet dat ik straks aan de tena ladies moet...hahahaha...

4. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    incontinentie hoort er helaas ook bij.
    hier ook vanaf het begin, het is standaart dat als ik nies ik een natte broek heb.

ik kan ook om de 5 minuten gaan plassen maar dat komt doordat de kleine hier al is ingedaald en nog steeds drup ik dan.

hier gebruik ik wel tena. vaak genoeg verschonen en dan heb je ook niet zoveel last van infecties (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, wil niemand op de tenen trappen)

is ook handig als je veel afscheiding verliest
    .
    je kan eventueel ook plas inleveren bij ha om op blaasontsteking te laten controleren maar als je geen pijn hebt denk ik dat het wel mee valt daarmee.

sterkte en het is voor een goed doel

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,569
    113
    alles wordt slapper daar beneden ter voorbereiding.
    Ik heb eens een paar dagen moeten spugen (buikgriep) en was steeds nat.

Ik ben aan de tena inlegkruisjes gegaan . werkte goed

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo!

Ik heb hetzelfde probleempje ook al sinds mijn 8e week ongeveer, maar ik heb zelf toevallig nu ook inderdaad blaasontsteking als je in verwachting bent heb je geen pijn bijpassen maar vooral erge krampen, maar dit heeft niks met het "druppelen" te maken want dit is inderdaad een veel voor komend kwaaltje. Heeeeeel vervelend maar je bent dus echt niet de enige haha ;) als je denkt dat je wel blaasontsteking hebt moet je wel even je urine laten testen voor de zekerheid voordat je een nierbekkenontsteking krijgt

Liefs

7. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Oh nee... bij mijn eerste zwangerschap helemaal geen last van gehad!

vorige week was ik heel verkouden en ik was flink aan het hoesten en niezen.. en toen had ik er nog geen last van...

Eerlijk gezegd baal ik nu best wel... voel me nu net een oma, gaat dit weer over na de zwangerschap?

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Mij trap je niet op de tenen hoor! ;) Ben er zeer gevoelig voor, ik gebruik eigenlijk alleen katoen ondergoed, dat helpt het beste, voor ik het weet heb ik weer een schimmel te pakken, dus dan maar extra wassen draaien :p

9. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    bij mij is het na de 1e zwangerschap niet echt over gegaan, had er nog een heel klein beetje last van af en toe.
    je kan er wel van af komen hoor maar dat is dan weer een kwestie van bekkenbodemoefeningen doen.

ik was vrij snel daarna weer zwanger, tijdens mijn 2e zwangerschap weer behoorlijk last van gekregen, na de bevalling ook nog zo geweest.
    een week na de bevalling ben ik opgenomen omdat ik zwanger blijk te zijn geweest van een tweeling.
    daarvan was 1 vroeg gestorven maar dus blijven zitten doordat ik nog wel zwanger was van de ander.
    heb toen een curretage gehad en ben na de ruggeprik eenmalig gecateterd.
    daarna was het ineens helemaal over, heel raar.

maar ja nu weer zwanger voor de 4e keer in 4 jaar en en vanaf het begin last van.
    na de bevalling maar weer de bodemspieren trainen:D
    maar dat is voor latere zorg

10. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    gelukkig maar.
    had echter een vriendin die constant schimmel had, bleek dat ze haar tena maar 1 keer per dag verschoonde. ja dan krijg je dat soort dingen he.

heb zelf ook wel eens een schimmel maar hygiene blijft gewoon heel belangrijk daar beneden.

11. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere

Oh god haabahahah... ik lig in een deuk!
    een vriendin van mij had vroeger ook altijd last van schimmels daar beneden.
    Bleek ze haar maandverbandje maar 1x op de dag te verwisselen(ja iel).
    Zei ze dat ze nooit heftig ongesteld was.. en daarom niet vaak moest verschonen..
    Hahahaha maja.. das wel echt heel lang geleden... maar oude herrinneringen kwamen weer boven.

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden,

Wil maar 1 ding zeggen; ook al is het veelvoorkomend tijdens de zwangerschap, ga er wel iets mee doen! Hetzij oefeningen die je tijdens je zwangerschapscursus krijgt of anders ga naar een goede (bekken)therapeut, zeker als je er erg veel last van hebt De kans dat het blijft, of op latere leeftijd terug komt is aanzienelijk en je kunt er met goede oefeningen heel veel aan doen!
    Bekkenbodem oefeningen tijdens en na de zwangerschap zijn van groot belang om urine verlies tegen te gaan!

Succes meiden!

13. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Haha 1x per dag... das weer eens wat anders, je eigen kwekerij daar downstairs! :p Iel!!

14. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ben het hiermee eens, ga naar de fysio en vraag om training voor de bekkenbodemspieren. Heel veel mensen weten niet eens dat ze met een verkeerde houding op het toilet zitten, dat ze niet goed uitplassen e.d. aldus mijn fysio.

15. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    heb ik hier gedaan hoor, maar tijdens de zwangerschap van de 1e konden ze niet meer doen als oefeningen meegeven.
    maar ja met BI is dit lastig.

na de zwangerschap kan je het wel oppakken. tijdens de zwangerschap heeft het voor mijn idee weinig zin.

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Ik lees even mee. Ben een jaar geleden bevallen en nog steeds best veel last van mijn bekkenbodemspier. Het is inmiddels stukken verbeterd. Maar het blijft gevoelig/pijnlijk, geen last van urineverlies, wel andere klachten;), ook pijn bij het vrijen en een soort van 'druk' de eerste dagen van mijn menstruatie. Heeft het na een jaar tijd nog zin om hiermee naar een fysiotherapeut te gaan voor oefeningen?

Share This Page