Ben wel benieuwd naar wat anderen doen Gabriel is nu 10,5 maand oud en krijgt nog steeds meer borstvoeding dan vast voedsel. Ik laat hem wel steeds meer dingen proberen, en ook zelf eten (lekker rommeltje), maar hij is verslaafd aan de borst en wil er nog lang niet vanaf. Ik wilde eerst tot 12 maanden borstvoeding blijven geven, maar doe dat nu waarschijnlijk tot het eind van de winter, ongeveer 16 maanden. Zo heeft hij minder kans om ziek te worden en heb ik meer tijd om hem over te krijgen op koemelk, wat hij pas vanaf 1 jaar mag.
Ik ga in ieder geval het jaar volmaken. Daarna weet ik nog niet. Hoewel ik soms vreselijk baal van het kolven, zie ik nog geen goede reden om te stoppen. Het liefst zou ik de 2 jaar volmaken zoals de WHO adviseert, maar ik weet niet of dat realistisch is... dus we zien wel. Voorlopig gaan we nog lekkerdoor, hij geniet er nog zo van!
Hier hetzelfde verhaal als jouw Chick, 10 en halve maand, meer borstvoeding dan bijvoeding. Bijvoeding volgens Rapley Ik ga door tot Sven niet meer wil. Dus niet echt een idee wanneer ik ga stoppen. Ik hoop de twee jaar vol te kunnen maken.
Hier 8 maand en meer borstvoeding dan bijvoeding... is ook nog niet teruggelopen sinds ik bijvoeding geef dus e bijvoeding is er echt voor erbij. Ik ga voor zolang mogelijk... zeker een jaar en als het zo goed blijft gaan haal ik ook wel de 2 jaar. Ik stop denk ik als Gobe zelf aangeeft dat hij het wel welletjes vind... gaat hopelijk nog heel lang duren.
as. maandag ga ik mn doel bereiken... 6 maanden! en dan... gaan we nog even door we zien wel. ik ga voor een natuurlijk verloop van bv naar andere voeding.
Voor de oudste heb ik 8 maande fultime gekolfd, toen werd het zo zwaar omdat ik al productie problemen had sinds ik toen ze 4 maanden oud was alweer ongesteld werd. Maar de jongste krijgt in principe nog steeds bv. Ze is nu 2,5 jaar. Alleen sinds ik zwanger ben is mijn productie flink afgenomen en is ze steeds minder gaan drinken. En nu ik erover nadenk heeft ze inmiddels al een week niet meer gedronken bij me :S dus eehhh tja...waarschijnlijk is er hier een beetje ongemerkt een einde gekomen aan de bv. Maar goed ze heeft zelf afgebouwd en dat is wat ik graag wilde. Ik hoop me voor nummer 3 ook weer zo lang te kunnen inzetten
Al bijna 7 maanden bv. Mijn streven is Dylan geen kv te geven. Zo lang we het allebei nog prettig vinden blijf ik bv geven.
Mijn dochter krijgt inmiddels 5 maanden de borst. Ik blijf in ieder geval nog een maand doorgaan, ze krijgt nog geen bijvoeding. Ik denk dat ik met 6 maanden probeer om voor de avond en de ochtend voeding de borst te geven, en s morgens een voeding te kolven. Tussendoor wil ik niet meer kolven. Zo krijgt ze dan nog drie keer BV en de andere 2 keer FV. Ik hoop dat mijn lichaam dat 'accepteert'. Ik hoop dat dan tot de 9e maand vol te houden. Dan wil ik er mee stoppen. Groetjes Firella
Nick heeft vorige week besloten geen BV meer te willen . Ik heb hem 10 maanden BV gegeven en de laatste maand alleen nog in de ochtend. Op de andere momenten van de dag weigerde hij de borst al en sinds vorige week in de ochtend dus ook. Ik heb tot 8 maanden bijna volledig gevoed, maar Nick is sindsdien zijn bijvoeding erg goed gaan eten en wilde gewoon niet meer. Hij had het veel te druk met rondlopen en kruipen om nog rustig bij mij te willen zitten/liggen. Ik moest hem echt 'vangen' om hem te kunnen voeden en hij draaide stees vaker weg, op welk moment ik ook aanbood, behalve in de ochtend dan tot vorige week... Inmiddels heb ik het een beetje los kunnen laten, maar vind het nog stees wel erg jammer. Vanmorgen voor het eerst geen voedingsBH meer aangedaan....
Ik wil door gaan tot het begin van het volgende schooljaar. Annika is dan 15 maanden. Gisteren was ik bij de babyplanet mijn kolf geruild want de motor was kapot. Vroegen ze ook hoe lang ik al BV geef. Ik zei, 6 maanden, je had ze moeten zien kijken en ik hoop het nog zeker 9 maanden te kunnen doen.
Mijn doel was altijd al om minimaal 2 jaar te geven en het afbouwen aan de kinderen over te laten nadien. Daarom geef ik nu al 8,5 jaar borstvoeding (al stelt het nu niet zo veel meer voor hoor). Tot een kind 15 maanden is kun je eigenlijk niet van door het kind geïnitieerd afbouwen spreken, wil een kind dan niet meer drinken, dan spreken we over een zuigelingenstaking. Via google kun je hier meer over vinden.
Ik wil tot een jaar gewoon blijven voeden op verzoek en kolven voor op mijn werkdagen en als ze een jaar is niet meer kolven, maar de voedingen die ik niet kan geven vervangen door melk of karnemelk. En dan zien we wel hoe lang Inge verder wil drinken. maar ik denk nog wel heel lang. De borst is echt een rust moment voor haar. Overdag neemt ze er vaak weinig tijd voor, maar `s avonds tankt ze wat weg en als ze moe is of rust nodig heeft dan wil ze aan de borst. En het blijft het beste troostmiddel
Mijn streven was minimaal een half jaar borstvoeding, maar ik heb het 'maar' 3,5 maand gegeven. Soms lopen dingen wel eens anders dan je zou willen..... Ik mis het enorm, maar gelukkig doet Bram het op volledig flesvoeding prima en is de overstap bij hem goed verlopen. @chick: heb even in je album gegluurd, wat een heerlijk ventje heb jij zeg!
Eerste: 2 jaar en 3 maanden Tweede: 1 jaar en 9 maanden Derde: 1 jaar en 10 maanden Vierde: 1 jaar en 2 dagen en still counting
Ik hoop , nu ik mij meer verdiept heb in het fenomeen BV, minstens 2 jaar te geven. De 6 maanden heb ik al bijna bereikt, het allerbelangrijkste, 6 maanden uitsluitend BV ,gaat hij sowieso krijgen.
inmiddels nu al weer 2 jaar en 2 weken, en de andere een jaar, omdat toen de bv zo goed als stopte toen ik zanger was, en mijn dochter vraagt er nu nog zelf om dus prima!
Ik had eerst in gedachten om een half jaar te geven. Toen ik zwanger was kwam ik een vrouw tegen die 1 jaar de borst gaf. Ik dacht toen echt van dat is lang. Tegenwoordig denk ik daar heel anders over. Ik heb geen einddatum en hoop nog heeeeeel lang te kunnen voeden. We zien wel hoe het loopt.
Mijn eerste streven was tot ik weer aan het werk zou gaan (met 16 weken) Maar het beviel zo goed dat ik besloot te gaan kolven. Nu is mijn streven minimaal een half jaar en dan zie ik wel weer verder Als het aan mij ligt in ieder geval voorlopig nog wel, hangt ook een beetje van mijn werk af of ik na 9 mnd nog steeds mag kolven op mijn werk. Of misschien dat ik dan wel alleen ochtend en avondvoeding nog zelf ga doen. Hoe hebben de andere langvoedende mama's dat eigenlijk gedaan? Na 9 mnd vervalt toch in principe je kolfrecht op het werk? Mocht je gewoon door blijven kolven of zijn jullie toen gestopt met volledige BV?
Goeie vraag spijkervrouwtje, heb er al even over nagedacht.Je kunt natuurlijk altijd met je werkgever overleggen of je door mag gaan. Weet niet hoeveel tijd het je kost maar anders kun je misschien in je lunchpauze 1 keer kolven en red je het daarmee tegen die tijd? Ik kolf zelf sinds kort nog maar 1x per dag, dat gaat goed. Als je kindje 9 maanden is heb je misschien ook minder melk nodig voor het KDV?