Hoe lang blijf/bleef jij borstvoeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chick, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik bewonder wel de mama's die zolang bv geven.
    Toen ik zwanger was, dacht ik, ik ga minstens 3 maand bv geven of toch tot de tijd dat ik ga werken. Maar nu heb ik echt zoiets, hoe langer hoe liever.
    Ik geloof dat je zowat verslaafd gaat worden aan bv geven. Vooral als die eerste moeilijke weken voorbij zijn. Vind het nu echt zo simpel en handig, dat ik nog lang niet van plan ben om op te gaan geven. Hopelijk werkt m'n productie nog wat mee als ik terug ga werken, want m'n streefdoel is nu om helemaal geen kv te gaan geven en zolang bv te geven als Leander dat wil.

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Elke week is er een denk ik nu. Ik vind het momenteel niet prettig, maar weet dat het voor mijn kind ontzettend goed is. Nu steven ik af op de drie maanden en als ik daar ben, ga ik vast wel weer door. Ik ben een bijtertje ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist als je in het begin veel moeilijkheden hebt overwonnen is de motivatie om langer door te gaan groter. Dan heb je al die moeite niet voor niets gedaan.

Ik denk ook dat iemand die toch al van plan was om met 6 weken te stoppen minder geneigd zal zijn er veel energie in te stoppen als iemand die van plan is minstens een jaar te gaan voeden. Je moeite is dan toch meer een langetermijnsinvestering.

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ga zo lang mogelijk door met voeden! Ik en m'n meisje genieten er enorm van. Zo heerlijk als ze even stopt met drinken om me een lach van oor tot oor te geven, om vervolgens weer lekker verder te drinken. Daarbij heeft het me veel te veel moeite gekost dus ga nog lang niet stoppen ;) En wat andere mensen denken interesseert me niets, ze vinden me NU AL een alternatief type wat betreft borstvoeden :rolleyes: :)

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    ik wil nu nog 9 maanden BV geven, dan begint het niuwe schooljaar en heb ik geen kolfpauzes meer.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    @paprika, ik werd hier al met zes weken vreemd aangekeken. Lekker bevordelijk..grmpf

7. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Heb op zch een vrij makkelijke werkgever dus overleg het tegen ide tijd wel en anders inderdaad misschien mijn pauze (0,5 uur) Ik kolf nu 2 x per dag en ben dan ongeveer 2 x 20 min van mijn plek dus dat valt nog best wel mee vindt ik. En misschien kan ik tegen die tijd inderdaad wel met 1 x kolven vooruit. Ach we zien wel, het duurt nog even ;)

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik vind dit een geweldige theorie, maar ik merk hier toch echt een kind dat mij gewoon wegduwt! en dat duurt niet een paar dagen maar nu al twee weken. dus ik heb het nu gewoon gelaten en verder eet hij prima!

9. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    ik ga door zo lang het gaat. Helaas is dat niet meer voor 100%, maar ik kolf nog zo'n 4x per dag (en als ik thuis ben zit ik dus altijd op dit forum hihi) en geef live BV in de ochtend. Verder krijgt Ib af en toe KV en vast voedsel erbij. Overigens ben ik supertrots op ons, want 5 dagen na de keizersnee (en slechte begeleiding in het ziekenhuis) liep het als een trein en is hij de eerste 5 maanden geheel op mijn voeding maar liefst 5 kilo aangekomen (ruim 9 kilo).

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb 9 maanden borstvoeding gegeven.
    In het begin dacht ik ik kijk wel waar het schip strandt en na een half jaar wilde ik graag het jaar halen, helaas dacht mijn zoontje daar anders over.
    Na een bijtincident is mijn zoontje flink geschrokken van mijn gil, nog een week geprobeerd maar hij wilde echt niet meer dus toen was het over.

@kiki80, ik vond de eerste maanden ook best lastig, maar het ging steeds makkelijker. Ik vind het toch knap dat je volhoudt!

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik wil minimaal 6 maanden volledig borstvoeding geven en dan laat ik het van Kevin afhangen. Een jaar zou geweldig zijn, dan hoeft hij nooit kv te krijgen.

Nu hopen dat de pijn binnenkort minder wordt. Want het plezier in borstvoeden is er nog niet. Vooral aan mijn rechterborst lijkt het net alsof er een knaagdiertje aan knabbelt. (candida-infectie tepel... lactatiekundige is er al bijgehaald en we zijn aan de Daktarin)

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je hebt in ieder geval de juiste instelling, en dan kom je een heel eind! Nog even doorbijten met een week of 8 wordt het veelal beter!

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dank je, het was niet makkelijk (hij was teveel afgevallen, kon zich niet op temperatuur houden en had niet genoeg energie om goed aan te zuigen, ik heb 2 dagen een moordend voedschema gehad met borstvoeding, afgekolfde melk via een spuitje, 30 ml bijvoeding via een spuitje en dan nakolven voor de volgende voedingsronde.... was ruim 2 uur en een kwartier bezig per voeding en mocht na een uur rust weer aan de bak). Maar dankzij de oxytocine neusspray, een dijk van een kraam en vent is het tij gekeerd en mocht de bus Nutrolin en de kolf weer de kast in! :D

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    9 maanden lang kreeg Yildiz de borst, op het laatst was het vooral de ochtenden en de avonden overdag bijna niet meer.
    Ik mis het zo nu en dan nog wel, dat heerlijke samen liggen 's morgens

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben met 8,5 maanden gestopt, omdat ze me heel erg veel beet (veel tandjes) anders was ik langer doorgegaan.

16. Ik wil doorgaan zolang Liene (en ons kleine prulletje) wil. Maar heb in mijn achterhoofd wel zoiets van dat ze stopt als ze 3 is.

We zien wel weer tegen dan. Dat is nog lang weg.

17. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik geef nu bijna 10 maanden bv, en we gaan gewoon lekker door tot hij het zat is. Maar borstmonster als hij is zal dat nog wel even duren denk ik.

18. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    ik geef nu bijna 4 maanden bv en hoop zeker tot 2 jaar dor te gaan. Ook hoop ik straks zwanger te zijn en dan gaan we dus tandemmen (als hij dan tenminste nog wil)

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    de oudste heb ik 17 maanden gevoed. Ik dacht toen dat het hoorde om al gestopt te zijn met een jaar. Dus na 17 maanden vond ik het welletjes. Pas later hoorde ik dat lang voeden wel vaker voorkomt enzo. jammer dus.

De jongste ben ik met 9 maanden gestopt want na 9 maanden spruw die we niet wegkregen trok ik het niet meer.

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik wil in elk geval 6 maanden volledig bv geven. Daarna zie ik het wel. Maar het liefst hou ik het vol tot Marijn een jaar is.

Deel Deze Pagina