Hoi, Ik begin nu steeds meer aan de bevalling te denken van m'n eerste kindje. Daarover heb ik een vraag; vanaf wanneer ga je voor de eerst de verloskundige c.q. huisarts bellen? Ik wil namelijk niet overdreven vroeg de beste man uit z'n bed bellen.......maar ik wil ook zeker niet te laat zijn!!!
Als je nu weeen krijgt, moet je direct bellen! Maar als het rond de normale tijd is om te bevallen, moet je meestal bellen als de weeen om 5 minuten komen. Als je vliezen 's nachts breken, hoef je niet te bellen als het vruchtwater helder is en als de baby is ingedaald. Als het vruchtwater bruin/troebel is, wel direct bellen, want dan heeft de baby erin gepoept. Verder altijd bellen als je je ongerust maakt. Je vk zal je precies vertellen wanneer je moet bellen.
Klopt.. van je VK krijg je nog uitleg wanneer dat je het beste kan bellen... ik heb het de laatste controle gehad. (vorige week) Ze leggen het allemaal nog eens uit... je kan dan ook meteen vragen stellen. Van mijn vk mag ik bellen wanneer ik het nodig vind.. of dat nu is met weeen om de 5 min. of pas om de 2 min. is.. het maakt niet uit.. (als ik maar bel voordat de kleine geboren is, zei ze.. hihihi) Omdat het je 2de kindje is, weet je ongeveer wat je moet voelen ...om zeker te zijn dat je niet te vroeg , maar ook zeker niet te laat zal bellen.. Succes!
hihi susanne1979 dat gaat ook niet altijd op ik heb er 3 nu maar bij de 2de was VK bijna te laat Amée had plotseling haast gelukkig had ik goede controlle over mijn lichaam en heb knop omgedraaid , had ook geen weeën meer tot ik Vk hoorde komen toen heb ik de remmen los gegooid en hij kon der nog net opvangen dus zeg dat niet dat je weet wat je moet voelen want dat is wel zo maar kan zeker als het je 2de is soms erg snel zijn dus neem zekere bij het onzekere en bel met de weeeën om de 5 min zit je altijd safe
hihi Deb.. ja dat kan natuurlijk ook nog gebeuren! Ik ben zowiezo van plan om zo rond de 5 min. te gaan bellen... En mochten de weeen overdag beginnen, dan ga ik ook voordat de nacht begint bellen.. dan weten we misschien een beetje waar we aan toe zijn.. (en de vk ook)
Hallo ! Ik heb het boekje "veilig bevallen" gelezen. Dat zat in het kraampakket. Er stond ook bij dat je meteen moet bellen als je vliezen breken maar het kindje bij de laatste controle nog niet was ingedaald. Dan kan namelijk de navelstreng mee spoelen met het vruchtwater en bekneld komen te zitten. Maar ... we hebben nog even te gaan ! Ik hoop dat de kleine nog zeker 9 weken blijft zitten ! Al hoorde ik gisteren weer een verhaal over een bevalling met 29 weken ! Moet er niet aan denken ! Groetjes, Nikki F
Als je vliezen breken en de baby is nog niet ingedaald dan moet je ook meteen plat gaan liggen... waar je ook bent! Midden in de winkel of thuis maakt niet uit. En bij de eerste mag je bellen als je 5 minuten ertussen hebt. Maar als je gevoel je zegt dat je eerder moet bellen.. luisteren! Mijn bevallingen gingen allebei sneller dan gemiddeld en bij de 2de was de vk net op het nippertje aangekomen, ik dacht nog dat mn weeën waren gestopt... waren het al persweeën. Dus net op tijd gebeld. Deze keer moet ik meteen bellen aangezien het zo snel gaat.