Is er nog hoop?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Trees, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Dit zou onze zwangerschap gaan worden. Eindelijk had ik een goed gevoel. Ik ben vreselijk misselijk en loop de hele dag over te geven. Het leek ons een goed teken. De eerste echo was prachtig en hoopte eindelijk alle ellende van de vorige miskramen achter me te laten. Deze zwangerschap was mijn laatste sprankje hoop, want als ik hier al niet meer op kan vertrouwen waarop dan nog wel?
    Vandaag de tweede echo en het beeld was verraderlijk stil. De gynaecoloog gaf aan dat hij nog niet kon zeggen of het goed zat. Wij zagen het al meteen. Het zat weer niet goed. Na een paar minuten zei de gynaecoloog dat hij geen goed nieuws had. Het hartje klopte niet en ten opzichte van de vorige echo was het vruchtje nauwelijks gegroeid. Een leek kon zien dat de vorm van het vruchtje niet klopte en dat het goed mis was. Geen enkele hoop meer.
    Dit was het dan weer en nu is het afwachten wanneer de vijfde miskraam op gang gaat komen. De hoop neemt na elke miskraam af en de wanhoop neemt alleen maar toe. We hebben alle mogelijke onderzoeken gehad, maar er kwam niks uit behalve wat gissingen van een slecht baarmoederslijmvlies. Zelfs de gynaecoloog geeft aan dat er geen sprake van toeval meer kan zijn.
    Morgen overleg hoe we de miskraam op gang gaan laten komen. Ik wil geen curretage meer en ik wil me ook niet zwanger meer voelen. Waarschijnlijk gaan we het opwekken met pillen. Ik wil voelen dat ik het weer kwijtraak en wil het kleintje of wat er van over is graag nog een keertje zien om afscheid te kunnen nemen.

En de volgende keer? Wij geloven er even niet meer in, maar we zullen verder moeten. Alle kracht weer bij elkaar rapen en hopen dat we ooit ons kindje gaan krijgen. Verd*md het is zo moeilijk om dit keer op keer mee te moeten maken!

2. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Jeetje Trees,

Wat een verhaal en hoe kan het nou zo vaak mis gaan.
    Een kleintje is zo gewenst, dan is het toch niet eerlijk dat het nu weer mis gaat.

Het lijkt me ontzettend moeilijk om hoop te houden, maar ik hoop echt voor je dat er ooit zonnige tijden aanbreken.

Maar kan me voorstellen dat je wel eens aan alles gaat twijfelen, zeker omdat ze niets kunnen vinden.

Meid heel veel sterkte en ik hoop dat je een currettage bespaard kan blijven en dat je thuis in alle rust je vruchtje verliest.

En dat je afscheid kan nemen.

Dikke knuffel

3. samkids

samkids Niet meer actief

Lieve Trees, ook via deze weg wil ik je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Huil lekker met zijn tweetjes uit, neem de tijd en laat de tranen de vrije loop. Dat lucht op.
    *knuf*

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    Trees ik weet wat je doormaakt,heb er zelf ook 4 gehad :(
    dit heeft ff tijd nodig te verwerken,ik wens je daarom ook enorm veel sterkte :cry:

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid nogmaals heel veel sterkte.
    Ik heb geen woorden meer maar begrijp je verslagenheid.

6. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Kippenvel! tjee waarom? Ik heb er geen woorden voor... wil je alleen enorm veel sterkte toewensen! dikke knuffel!

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee trees niet weer..... :(
    wat vind ik dit erg voor jullie
    had zo gehoopt dat deze zwangerschap wel
    goed zou blijven gaan...
    heel veel sterkte en kracht toegewenst voor het
    verwerken van weer een zware teleurstelling

dikke knuffel meid!

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Meid, wat verschrikkelijk zeg! Zo moeilijk dat je dit steeds weer moet meemaken! Hopelijk kunnen ze toch iets vinden waarom het fout gaat steeds en heb jij straks een prachtig wondertje in je armen!

Heel veel sterkte!

9. Anina

Anina Actief lid

8 jan 2009
    203
    0
    0
    Hé meis,
    Wat erg voor jullie! Je was zo positief , ook naar anderen toe op het forum. Nu dit .. Heel veel sterkte, dit is niet eerlijk, 5 keer.

Neem me niet kwalijk, maarre heb je al eens het gebruik van aspirine en heparine besproken met je gyn of het ook voor jullie zou kunnen werken?
    De resultaten schijnen heel gunstig te zijn, ook bij onverklaarbare habituele miskramen.

Voor nu sterkte, ik hoop dat je een curretage bespaard blijft en je op een goede manier afscheid kunt nemen.

10. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Jeetje Trees.. Wat moeten wij hier nou op zeggen?!
    Het is zo verschrikkelijk oneerlijk!

Vrijdag mogen wij weer naar het ziekenhuis.
    Ik word voor de 2e keer gecuretteerd.
    De 1e keer vond ik de MA zo moeilijk, maar okee.. Het kon gebeuren. Deze zwangerschap toch weer wat hoop, maar nee.. Weer mis.
    Zelfs ik twijfel al. Is dit 'toeval' en 'domme pech'?
    Of mankeer ik iets? Gaan we de onderzoeken wel of niet doen?

Maar jullie.. De 5e keer nu..
    Ik kan me voorstellen dat de hoop bij jullie verdomd ver te zoeken is.
    Zwanger worden lukt prima blijkbaar. Maar zwanger blijven niet.

Ik weet gewoon niet wat ik je moet zeggen.
    In ieder geval heeeeel veel sterkte!
    En doe alsjeblieft rustig aan.. Neem de tijd!

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Vind het zo vreselijk! Er zijn gewoon geen woorden voor al dit verdriet. En waarom? Wat ontzettend oneerlijk.
    Wil je heel veel sterkte en kracht wensen!

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Lieve Trees,

Ik ging op zoek naar je topic bij echo's, ik zag er een slotje ophangen en ik heb echt hardop gescholden! Hoe is het toch mogelijk?!
    Waarom...?

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, ik kan me totaal niet voorstellen hoe het moet zijn voor jullie...

Dikke knuffel.

13. Maia

Maia Niet meer actief

Heel veel sterkte!

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    lieve trees

hier en daar zie ik wel eens een reactie van jou,(als je al wat langer en regelmatig op dit forum leest ga je sommige mensen een beetje 'herkennen' he), en vond het zo fijn om te zien dat je weer zwanger was en dat je er nu een goed gevoel bij had, en toch mag het weer niet zo zijn voor jullie...

vind het echt heel erg, ik vind het nu na 2x al moelijk om positief te blijven en te blijven hopen kan me dus voorstelen dat dit in jullie geval nog veeeel moelijker is..

ik wens jou ne je mannetje heel veel sterkte toe met dit zoveelste verlies, hoop echt dat ze nu eens actie(kunnen) ondernemen.

liefsss

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Lieve Trees,

Ook van mijn kant nogmaals heel veel kracht en sterkte toegewenst.
    Ik denk aan je. Woorden schieten te kort...

Dikke knuffel voor jou lieverd

16. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    Trees wat is het leven toch oneerlijk had het jullie zo gegunt als het zo vaak mis is gegaan is het logies dat je ff geen moed meer hebt :(

ik heb de laatste keer dus bij de 4de miskraam heb ik ook gezecht maak een afspraak bij de dokter en laat me helpen wil deze elende nooit meer mee maken nu 7 maanden later ben ik weer zwanger dus blij dat ik het niet heb gedaan

meis neem de tijd om dit te verwerken heel veel sterkte voor jullie samen

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Trees wat vreselijk meid ik had het jullie echt zo gegund en echt gehoopt dat nu eens alles goed mocht wezen
    Ik wil je een hele dikke knuffel geven

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Lieve Trees , ik moet al de hele dag zo aan jullie denken , wanneer houdt het nou op , en mag het eindelijk eens goed gaan ..

Een hele dikke knuffel , MArjon

19. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Lieve Trees..

Ik zag je naam staan en dacht Nee toch he...niet weer...

je was zo hoopvol en t voelde zo goed.. ik kan alleen maar gissen hoe je je voelt.. een klein beetje snap ik het..maar hoe nu verder..pfff..

Echt de juiste woorden zijn er niet voor te vinden en kan je alleen maar heel veel sterkte toe wensen..

Hele dikke knuffel..
    Bruis

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Lieve Trees,

Wat een verschrikkelijk nieuws... :cry:
    Wéér mis... waarom nou?

Ik was je een beetje aan het volgen de laatste tijd en het leek zo goed te gaan.. en nu dit :(

Wat vind ik dit vreselijk verdrietig voor jullie..ik heb er gewoon geen woorden voor! :(

héél veel sterkte meis.... ik denk aan je!

Liefs en een knuf, Eleni

Deel Deze Pagina