hoe lang blijf jullie partner thuis?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door letloa, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tien dagen met vaderschapsverlof, en dan nog eens twee weken verlof eraan geplakt. Ik vond het geweldig zo. Ideaal om een goeie band op te bouwen.

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    2 dagen na de bevalling (verlof via zijn werk). Toen kwam direct het weekend er achteraan en is hij nog een week thuis gebleven nadat de kraamhulp weg was. 2 weken hoefde van mij ook niet per se. Vind het lekkerder om straks met zijn drietjes op vakantie te kunnen.

3. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ongeveer anderhalve week.. maar hij kan ook thuiswerken.
    De kraamhulp kwam op dag 1 na thuiskomst al boos naar boven omdat hij haar de woonkamer had uitgejaagd om even wat zakelijke telefoontjes af te handelen.:):D

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Twee weken :)

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Mijn man had in de kraamweek meestal een paar dagen vrij en zodra de kraamhulp weg was nam hij vakantie.

Bij onze laatste heeft hij in de kraamweek de vrijdag en de maandag vrij gehad (vrijdag dag van bevalling en maandag aangifte gedaan), daarna weer dat de kraamhulp weg was 1 week.

Helaas gebruikt hij zoveel vrije dagen doordat we vaak met onze jongste naar het ziekenhuis moeten voor controle dat hij niet heel veel over houd voor vakantie.

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Waarschijnlijk 2 weken!! :) Vind ik wel heel fijn.

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Twee weken, net als bij de eerste.

8. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    ook hier 2 weken

9. 2jees

2jees Niet meer actief

2 dagen

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij onze eerste: 1 week.
    Bij onze tweede: niet. Wegens opleiding ging dat niet.

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik wilde ook per se dat mijn vriend de eerste 2 weken thuis bleef. Hij vond dat niet nodig, wilde na de 2 dagen verlof weer aan het werk en dan eventueel wanneer de kraamhulp weg was een weekje thuis blijven. Ik heb echter aangedrongen en is hij toch de eerste weken thuis gebleven.

Achteraf is hij daar ook heel blij mee geweest. Hij moest de eerste week nog van alles doen; aangifte, geboortekaartjes ophalen, hier een dingetje en daar een dingetje kopen etc etc. Daar komt nog bij kijken dat je allebei nog zo veel moet leren en het is erg fijn om dat samen te beleven.

Bij een volgende weet vriendlief nu in ieder geval zeker dat hij weer twee weken thuis blijft;)

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier net te horen gekregen dat vriend per 15 april werkloos is, dus waarschijnlijk is die gewoon thuis tot die een baan heeft..

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn man is ook 2 weken thuisgebleven maar ik had liever gehad dat hij 1 week bleef en dan weer ging werken en na een maandje of zo, als ik erdoor zat van vermoeidheid nog een weekje nam. Die eerste week zit je nog vol adrenaline, komt iedereen op bezoek, etc. Het was bij mij pas na een maand dat ik me ineens alleen voelde, en dan had ik zijn aanwezigheid echt kunnen gebruiken. Had hem dat al op voorhand gezegd maar hij zou niet luisteren, haha. Trouwens, die eerste 2 weken waren we beiden ook op van vermoeidheid, het is zo een zonde om dan zijn vakantie op te maken. Wees gerust, je kan die week vakantie best gebruiken na een paar weekjes als jij wat meer rust wil en hij bij de baby kan blijven...

14. Natascha8778

21 sep 2013
    52
    0
    0
    Mijn vriend heeft drie weken vrij geregeld direct na de geboorte.
    Hij kwam daar zelf mee gelukkig.
    Het word onze eerste en ik vind het belangrijk dat we de eerste periode elkaar ondersteunen waar nodig maar vooral met elkaar gaan genieten.

Ik zou in jou positie je man nog een keer duidelijk proberen te maken dat jij het wel heel belangrijk/prettig vind dat hij er de eerste dagen/weken voor jullie is.
    Dat moet hij maar gewoon doen, aangezien jij al heel veel hebt moeten inleveren ;)

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier de vrijdag geboren, van zondag op maandag op de ic opgenomen en de donderdag is hij begonnen met werken. De eerste dagen wel niet voltijds.
    Toen ons zoontje naar huis mocht heeft hij nog 2 of 3 dagen kunnen nemen en het weekend erbij.
    Hij moest wel werken, was een van de drukste periodes per jaar en zijn baas kon de winkel toen ook niet helemaal alleen aan.
    En in het ziekenhuis kon hij toch niet veel doen, ze waren de juiste medicatie aan het zoeken en dylan werd daar zo moe en lam van dat hij niet wakker was te krijgen.

Deel Deze Pagina