ze heeft er zelf geen last van. Maar sinds ze op haar buik rolt is het spugen echt weer veel geworden. Ze zit nu veel te vaak naar m’n zin in de wagen/stoel/mc/wipstoel. Maar anders gooit ze alles er uit! Er zijn vast mensen met ervaring hier. Wanneer werd het spugen minder? Op een bepaalde leeftijd of pas bij het zitten?
Bij mijn oudste minderde dat inderdaad pas rond de leeftijd dat ze ging zitten. Kruipen heeft ze nooit gedaan (door het spugen?); ze ging zich ineens rechttrekken en staan/stappen. Zij spuugde als baby echt heel veel (tot 4x wisselen van outfit per dag omdat ze er echt nat van werd op den duur). Zoontje spuugde 'normaal' en dat mindere na een aantal weken. Jongste spuugt wat op en af; vorige week leek het beter maar de laatste dagen is ze weer vaak een fonteintje.
Daadwerkelijke spugen was hier niet echt aan de orde maar wel verborgen reflux en dat werd aanzienlijk minder toen ze ging zitten/staan/lopen. Met kruipen en buikliggen was t niet best.
Mijn zoon is ongeveer net zo oud, langzaam wordt het minder. Gelukkig heeft hij er ook geen last van.
Reflux kan verbeteren bij 6, 9 en 12 maanden. Bij 12 maanden zijn de meeste kinderen er wel vanaf. Een enkeling duurt langer.
Bij mijn oudste dochter is het nog steeds niet over (9,5 jaar), bij de jongste van 7 maanden lijkt het ondertussen iets minder te worden. Nu ligt zij wel standaard op haar buik, dus dat is ze misschien dan meer "gewend".
Hier werd het bij de oudste ook erger toen hij ging rollen en tijgeren. Toen hij eenmaal overeind kon komen, dus zitten en staan was het zo goed als over.
Hier was het spugen een heel eind over toen ze vast voedsel ging eten en aantal flessen minder werden. Ze rolde heel veel op haar buik en dat was continue slokken eruit en klodders vegen.
Hier ook een baby die veel spuugt. Hij is nu 8,5 mnd en het blijkt wat minder te worden. Totdat hij op zn buik rolt en/of gaat tijgeren. Halve fles er weer uit
Hier heeft het toch wel een jaar geduurd. Hij heeft er nooit last van gehad, maar al die was elke keer pff...
@Niveah , "in principe" groeit bij iedereen het maagklepje goed dicht/op de goede plek, maar niet helemaal bij iedereen dus. Ze heeft heel erg gauw last van het zuur en geeft regelmatig een "mondje terug". meestal slikt ze dat weer in (Tsja, je moet toch wat), maar bij bijvoorbeeld tandenpoetsen gooit ze er gerust nog een hap avondeten uit in de wasbak. Voor haar heel vervelend, maar weinig aan te doen....
Mijn dochter was een 'happy spitter' en is rond de 13/14 maanden over heen gegroeid. Rond de tijd dat ze ging zitten werd het wel minder
Vrouw van collega had t ineens gekregen (als volwassene) gewoon van de ene op de andere dag, was ook niks aan te doen. Maandenlang hebben ze van alles geprobeerd en onderzocht, is inmiddels nu 2 jaar geleden. Alles uitgesloten van maagzuur/bacterien/virussen etc. Ze hield amper wat binnen, nog steeds is t prut.
Gelukkig houdt mijn dochter genoeg binnen. Is het ongeveer 20x per dag dat er een "gloepie" omhoog komt. (keer bijgehouden toen ze ziek op de bank lag en elk mondje wat terug kwam uitspuugde in een emmer). Maar t blijft gewoon lastig. Slecht voor je tanden, zure adem...
je kan het jezelf iets makkelijker maken, mocht t spugen in bed ook gebeuren en je kleine nog een beetje in dezelfde hoek liggen, hydrofielluier over t hoofdeind spannen, scheelt je weer een bed opmaken (met wat geluk). Ik gooide hier ook twee sets beddengoed over dr bed heen. Was t een oeps (altijd in de nacht) dan haalde ik met 1 hand de eerste set er af en kon ik haar met de andere beethouden. Zag t als tip hier op t forum en heeft me toch de nodige trucen voorkomen.