Baby bijna 1 jaar wordt in slaap gewiegd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Love M, 11 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo beste dames,

Mijn dochtertje is bijna een jaar en we moeten haar in slaap wiegen. Ik weet dit het heel erg fout is maar dit hebben we gedaan omdat ze als baby veel heeft gehuild (niet medisch). En daardoor hebben we haar steeds in slaap moeten wiegen anders sliep ze gewoon niet en bleef ze maar huilen.

Alleen vind ik nu dat het zo niet verder kan en dat ze langzaam moet leren om zelf in slaap te vallen.

Nu wil ik haar niet laten huilen omdat ik het gewoon niet kan :oops:.

Hebben jullie voor ons tips en advies hoe we het het beste kunnen aanpakken?

2. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Wij hebben dit net zo gehad alleen dan totdat ze anderhalf was! Ze huilde zó hard als we haar in bed zetten dat grote broer ook elke keer wakker werd en we het dus makkelijker vonden om haar in slaap te wiegen.
    Na een tijdje hebben we een schommelstoel op haar kamer gezet, zodat ze wel bij ons in slaap viel, maar we niet meer met haar hoefden te sjouwen. Met de komst van kleine zus werd dit ook teveel gedoe en hebben we de schommelstoel naast haar bed gezet en haar meteen in bed gelegd. We kunnen nu evt haar hand pakken en zij kan ons zien.
    Het is nog steeds niet ideaal, maar er hebben ons erbij neergelegd dat dit voorlopig even de makkelijkste (en voorlopig meest stille) manier is voor iedereen.

Love M vindt dit leuk.
  3. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik zou beginnen met steeds om de 5 min terug te komen en troosten.
    Alleen uit bed halen als ze hysterisch is.
    Dan de tijd uitbreiden en dit volhouden.
    Het kan even duren.
    Hielp bij mijn oudste zoon heel goed.
    Succes ermee!

Love M vindt dit leuk.
  4. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Oh wacht je wilt haar niet laten huilen....Dan kan ik je geen tips geven.

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ten eerste is er niks fouts aan hoor!!

Wij zijn ook altijd bij zoontje met in slaap vallen. Niet veel tips als heel langzaam wijzigingen aanbrengen in het ritueel. Zoals iemand hier boven al zei, schommelen , dan stil zitten , dan in bed en kriebelen enz.

Wij leggen hem nu in bed en zitten er dan nog even naast om een handje vast te houden

Love M vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Bedoel je met niet laten huilen in t geheel niet of niet overstuur? Want bij geheel niet zou ik niet weten hoe je op korte termijn moet omschakelen, protest komt er toch of je moet echt weer verder zijn en het kunnen verkopen als "grote kindjes bed" of ze moeten zelf zoiets hebben: 'mama ik ben moe mag ik gaan slapen?'. Die van ons is zeker geen graadmeter maar protesteert niet met naar bed gaan maar heeft wel dr afkoel momentje nodig en dat varieert van een klaag/mopper huiltje, beertjes bijkletsen, tot grinneken en keten in bed afgewisseld met elkaar en duurt een half uur meestal.

Love M vindt dit leuk.
  7. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Dubbel

8. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ben je lang bezig met dat in slaap wiegen? Als het je maar 10 minuten kost of zo zou ik me niet druk maken, ze zal dat vanzelf een keer niet meer nodig hebben, ergens voor haar 18e verjaardag. Ze leert echt wel zelf slapen, je kunt het af en toe eens proberen en ineens lukt het.

Waxinelichtjes, Jackie87 en Love M vinden dit leuk.
  9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier was het net zo en vlak na haar eerste verjaardag viel ze niet meer bij mij in slaap, leg haar in bed en valt zo in slaap, nu al bijna 4 maanden dat het goed gaat. De oudste wilt graag nog steeds dat we bij haar blijven tot ze slaapt. Hele periode niet gehad maar ml vind het wel fijn dat ze hem nog 'nodig' heeft dus blijft met alle liefde bij haar :p.
    Moraal van dit verhaal, als je er echt vanaf wilt kan je proberen om ipv te wiegen bij haar te blijven en het zo af te bouwen en anders nog even te genieten van die knuffel momenten!

Love M vindt dit leuk.
  10. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    :cry:

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Heerlijk toch, dat je de geborgenheid hebt gegeven die ze blijkbaar zo hard nodig had, niks verkeerds aan.
    Hier viel zoon tot een jaar aan de borst in slaap, maar opeens kon ik hem wakker wegleggen en ging hij zo slapen.

Wat je kunt proberen is haar weg te leggen als ze bijna in slaap valt. Eventueel handje op dr buik/rug houden. Als ze weer huilt of wakker wordt weer oppakken. En opnieuw proberen.
    Zodra dit goed gaat stapje verder terug. Even knuffelen en wiegen en in bed leggen met je hand erop.
    - dan alleen erbij blijven
    - steeds wat verder weg zitten.

Waxinelichtjes, Love M en Jackie87 vinden dit leuk.
  12. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor alle tips en reacties dames,

Op moment slik ik antidepressiva en ben wat betreft laten huilen. Wat nu een probleem is, is dat ik last heb gekregen van mn pols en mn rug. Ze is niet super zwaar maar toch vind ik het lastig om haar te wiegen op mn armen. Soms valt ze binnen 5 minuten in slaap en soms oan het ook wel een half uur tot 45 minuten duren. De tip om te gaan schommelen lijkt me een goed idee, ga even kijken of ik een schommeltje voor haar kan vinden, altijd beter dan op mn arm. Als ik haar zo in bed leg dan huilt ze de hele huis bij elkaar, en houdt zo een uur vol.

13. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Oh zie dat ik mn zin niet af heb gemaakt; op moment slik ik antidepressiva en wat betreft laten huilen ben ik te gevoelig voor en raak snel in paniek.

14. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Tijdje terug in volgens mij de ouders van nu stond iets over een methode waarbij je wel op de kamer blijft maar steeds een stukje verder opschuift met je stoel. Tot je op een gegeven moment dus buiten de kamer zit. Dan went een kindje eraan dat je buiten bereik bent maar weten ze wel dat je er bent.

Ik zoek op Google en kom op de wildson methode

Love M vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Oke helder, huilen en jammeren is duidelijk geen doen. Poef, moeilijke. Voorkomen kan je het denk ik niet maar proberen zo min mogelijk moet lukken denk ik. Voor het gepruttel wat je vrees ik niet kan voorkomen, aangezien ik hier met een goede slaper maar zelden een 'leg neer en is zonder kik vertrokken' effect zie, is het misschien een idee om muziek in oordopjes te hebben? In t begin had ik hier echt een luchtalarm wat de hele dag door ging, had ze ook reden toe, maar de enige reden dat ik nog overeind stond was muziek in oordopjes anders had ik helemaal koekoek geworden van dr.

Om te beginnen: Je hebt de slaapsignalen wel goed in beeld? Hier zijn ze gaandeweg niet gek veel veranderd, ze wordt gewoon ontzettend warm, bleek gezichtje, rode neus en oren en blauwe rand onder dr ogen. Precies hetzelfde als dr mama dus dat is lekker makkelijk. Signalen als gapen, oogjes wrijven oid waren bij haar altijd veeeeeeels te laat. Als ik haar dan in bed legde was t oorlog maar dat hadden we gelukkig al heel snel door.

Gezien de leeftijd en vermoedelijke lengte zal een schommelwieg helaas niet meer gaan. Dus die optie valt af.

Truc met steeds verder weg gaan zitten kan je proberen. Sommigen accepteren het, anderen niet. Kwestie van uitproberen en goed vantevoren bedenken hoe je ermee om wilt gaan als iets mislukt.

Kwam ook iemand tegen die een hittepitje had gemaakt in de vorm van een hand en die op de rug van de kleine legde en daarmee weg kon komen. Graszaad of hennepzaad (dat wat in die kipkep wollers zit) schijnt dan de betere versie te zijn, kersenpitten of boekweit schijnen niet echt succesvol te wezen.

Bij de ikea hebben ze zo'n stoel waar je redelijk in kan wipperen zonder al te veel belasting voor je lijf. Houten frame, beetje een s frame, zonder achterpoten en een los kussen wat je in allerlei kleuren kan krijgen, dr zit hier een poang kussen in. Etiketje staat niet meer op de stoel zelf helaas. Ze zijn ongeveer 35-45 euro. Ik heb daar heel wat uurtjes met onze kleine in gezeten om te troosten bij kommer en kwel tijden, ook nog in geslapen met haar in mn armen met een heftige reflux periode maar ik ben vrij klein en vouw me makkelijk op.

Alleen moet je wel de ruimte hebben want hij is vrij lomp. Dat ding was me echt heilig en maakte het mn leven toch wat gemakkelijker met een bekken die 10 maanden lang in de prak heeft gelegen. Er uit komen met kind met mijn bekken was dan wel ff een dingetje maar extra kussentje in je rug helpt dan wel iets.

Love M vindt dit leuk.
  16. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Dankjewel voor de tip, die methode ken ik inderdaad maar helaas is het niet alleen mn aanwezigheid, ze wil gewoon gewiegd worden.

17. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor je tips en advies,

Een schommelstoel is misschien wel een optie, maar dan moet ik inderdaad de ruimte voor hebben die ik niet heb op moment. Maar kan wel eentje bij vrienden lenen en in de woonkamer zetten.

De optie om steeds verderop te zitten is denk ik voor de kids die verlatingsangst hebben maar dat is bij ons biet het geval, het is dat ze in slaap gewiegt wilt worden.

De slaap signalen herken ik heel goed bij haar, ze wrijft dan in haar oogjes en dan bring ik haar naar bed, meestal slaapt ze ook binnen 5 minuten ( in slaap wiegen) maar savonds valt ze wel veel moeilijker in slaap dus dat betekend heen en weer lopen met haar.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Probeer eens op te letten wat je herkent aan dr vlak voor ze in dr oogjes gaat wrijven 's avonds. Het valt allicht te proberen haar bij dr eerdere signalen naar bed te brengen, verhaaltje lezen (wij doen dat expliciet niet voor de nacht maar iedereen heeft zn eigen ding), knuffeltje extra etc. en dan naar bed. Dingen als gedimd licht, geen tv/geen radio, kwark met verse banaan als toetje etc heb je denk ik ook al overwogen? Zijn beetje de dingen die melatonine en snel inslapen beetje helpen. Als je van een kwartier 5 minuten kan maken op die manier is dat in elk geval al een winst.

Mijn ene neefje moest uiteindelijk op de tabletten, maar daarbij kon je wiegen, dansen, slaaptrainen whatever die had gewoon ongelofelijk probleem met in slaap komen, brak ook nacht na nacht de tent af met zn capriolen en 'ik ben nog lang niet moeee, nog lange niet nog lange niet' kon hij nog niet zingen anders had ie t vast gedaan. Hield dat ook weken achtereen vol, 1 goede nacht omdat ie gesloopt was en hij ging weer vrolijk spoken. Zn oudere broer daarentegen zag zn kussen en was weg. Is niet de weg die je als ouder zijnde in wilt, maar dr zat niks anders meer op. Hij zit nu al 6 jaar op die tabletten en ze proberen nu heeeeel langzaam aan af te bouwen eerdere pogingen mislukte, nu leest hij zichzelf moe en dat helpt aardig mee. Net zn vader :p

19. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Uhm waarom is dit heel erg fout?
    Bij onze zoon alles geprobeerd en na een paar weken wiegloos slapen begon het weer. En dat is zo blijven doorgaan tot hij 2 werd. En nu wieg ik hem nog steeds soms en dan krijg ik een blik van hem die zegt: mam, wat doe je...:cool: en dan vraag ik of hij gaat slapen en dan knikt hij en dat lukt.

20. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor je lieve brichtje,

Daar heb je wel gelijk in, ik ga beter opletten op erdere signalen savonds. Ik doe het eigenlijk zoals overdag, zodra ze aan haar oogjes wrijft, brengen we haar naar bed. Eerst tandenpoetsen, pyjama aan, knuffelen, flesje melk en dan vallen haar oogjes dicht en begint ook dan haar gevecht met slaap. Soms zijn haar oogjes dicht maar blijft huilen, trappelen met de beentjes en omzich heen slaan en schoppen.

Daar heb je zeker gelijk in, als je soms kinderen ziet die tig keer per nacht wakker worden of de hele nacht blijven spoken, ben je dan blij dat je kind tenminste wel goed slaapt :rolleyes:

Deel Deze Pagina