Na stoppen met pil eerst menstratie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oek oek, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben 2 weken geleden ongesteld geworden ivm laatste pil. Toen hebben mijn vriend en ik besloten om niet meer de pil te gaan nemen.

Kan ik nu deze maand al zwanger worden of moet ik eerst een natuurlijke menstruatie hebben gehad? (Dat verhaal van wachten tot je natuurlijke hebt gehad ivm berekenen hoelang je zwanger bent weet ik).

En ik heb ook geen idee wanneer ik weer ongesteld moet worden, want ik ben jaren aan de pil geweest, dus stel dat ik komende tijd niet ongesteld word, wanneer kan ik dan het beste gaan testen? want het kan natuurlijk ook komen doordat ik aan het "ontpillen" ben dat ik niet ongi word.
    Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, en niet al te dom overkom :oops:
    Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

;)

2. Ikk

Ikk Lid

21 jul 2006
    45
    0
    0
    Verkoopster
    Hey meis,

Heel normale vraag hoor, vind ik althans! Je ben gewoon vruchtbaar als je stopt met de pil.. Je menstr. kan meteen op gaan komen en heb je een cyclus van 28 dgn, maar hij kan ook heel lang weg blijven, als je evt. nega geteste heb, dan kan je na 45/50 dgn ff je huisarts bellen en kijken wat hij vind.. Als je zwanger zou zijn, dan kan je gaan rekenen wanneer je laatste menstr. dag was.. en dan tot 28 dgn een paar extra kan geen kwaad, doe je op 35 dgn, als het zo zou zijn dan is het HCG hormoon er wel... Ik hoop dat het snel lukt voor jullie... Succes!!! (Ik hoop ook dat ik het een beetje goed heb gezegt..)

Liefs Ikk!! (ronde 4)

3. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Heej oek oek

Als eerste Welkom hier en veel succes met zwanger worden ;)

Ik ben zelf gestop met de pil begin juni en had 28 dagen verder geteld voor de eerste ongi zonder pil
    Maar nee hoor werdt niet ongi haha was 11 dagen overtijd en alleen maar negatieve testen.
    Nu zou ik eigenlijk weer 7 aug ongi moeten worden maar was niet zo maar 7 dagen overtijd en heb geen test gadaan denk ik zie wel, ( anders ben ik er teveel mee bezig ) :oops:

Nu ben ik sinds zondag 13 aug weer ongi, dus het ontpillen gaat steeds beter, dus ik zou zeggen tel gewoon 28 dagen verder en kijk ff af, wordt je niet ongi op die datum dan ben je nog met ontpillen bezig. :rolleyes:

Bij de een gaat het sneller als de andere :(:

Hoop dat je me beetje snapt :D

liefs winnie

4. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    hoi

ik ben eind mei gestopt met de pil,bij mij heeft het 48 dagen geduurd voordat ik weer ongi werdt,15 juli ben ik het geworden,en nu zit ik af te wachten waneer het weer komt,ik ga testen als ik voorbij de 48 dagen bent.

gr danielle

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hey :D

Super bedankt voor jullie snelle en duidelijke antwoorden!
    Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten ;)

6. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    @Oek oek

graag gedaan hoor

xxx

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    er zijn ook meiden bij die direct, na hun laatste ongi door de pil, zwanger zijn geworden.
    dus ja het kan wel...

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Handig topic Oek Oek, ik zit een beetje in dezelfde situatie. Jij bent alleen een weekje verder dan ik.

Ik heb gewoon (voor de banner) een cyclus van 28 dagen aangehouden. Maar of het klopt is nog even afwachten... het is voor iedereen verschillend hoe lang je met ontpillen bezig bent en sommige hebben na het stoppen meteen een mooie cyclus van 28 dagen.

Succes met zwanger worden!

Liefs
    Manuela

9. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Sommigen hebben ook een mooie cyclus van bijvoorbeeld 35 dagen.
    28 dagen is een gemiddelde.

Groetjes

Fiorentina

10. Female

Female Niet meer actief

hai oek oek en manuela, het is idd een beetje gissen in het begin. ik werd na 35 dagen ongesteld... we zijn wel gelijk voor het 'echie' gegaan na de laatste pil... je moet denk ik vooral doen waar je jezelf het prettigst bij voelt... succes!! xxx female

11. Junto

Junto Lid

12 aug 2006
    7
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben in maart gestopt met de pil en werd na 27 dagen ongesteld. En dat is ongeveer gelijk gebleven.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    IK ben in juni gestopt, daarna een cyclus van 28 dagen, de 2e een cyclus van 25 dagen tja ik zit nu midden in mijn cyclus dus ik wacht het maar gewoon af.

13. Nana

Nana Lid

15 aug 2006
    44
    0
    0
    hulpverlener
    Tilburg
    Hoi allemaal,

Ben sinds kort ook nieuw op dit forum, en ben sinds juli gestopt met de pil.Mijn eerste cyclus was precies 28 dagen. Hoop dat die zo regelmatig blijft. Wel wennen al die veranderingen in je lichaam na het stoppen met de pil ,had bv last van pijnlijke borsten en was erg misselijk hadden jullie dit ook ?

Groetjes Nana

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoi Oek oek,

Ik ben in juli gestopt met de pil, en wij hebben het wel een maandje veilig gedaan. Zodat we ook even aan het idee konden wennen. (daar had ik dus achteraf echt geen hele maand voor nodig maar ja..) Na 31 dagen kwam dus mijn ongie. Dus dat hou ik nu maar aan. Hopelijk blijft het zo en wordt het niet langer...Vanaf nu gaan we er dus echt helemaal voor!

Veel succes!

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    eerste 2 rondes na stoppen met de pil was ik ook af en toe licht misselijk, ik had ook allerlei steekjes in mijn buik op de meeste vreemde tijdstippen, mijn emotie's zijn veel meer aanwezig, en ik hou veel minder vocht vast sinds ik gestopt ben met de pil. De pil onderdrukt van alles dus ook dit soort kwaaltjes.

16. Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik ben op 9 augustus gestopt met de nuvaring ... had op 14 augustus mijn latste "nep"ongi .. nu maar afwachten hoelang mijn eerste normale cyclus duurt. Maar wij vrijen gewoon hoor .. niet met condoom ofzo ... we zien het wel ... spannend allemaal he !! Veel succes allemaal ...

ps: voor het gemak ben ik met mijn banner ook uitgegaan van 28 dagen ....

17. Jetje75

Jetje75 Lid

18 aug 2006
    86
    0
    0
    Ik ben ook sinds juli gestopt. Heb last van m'n onderrug en af en toe pijnlijke borsten...maar verder heb ik eigenlijk nergens last van. In het begin wel een beetje van die ongi-buikpijntjes...
    Wij zijn ook meteen voor het echie gegaan, we zien wel!

Ik ben benieuwd of mijn cyclus net zo regelmatig is als 14 jaar geleden (zo lang ben ik aan de pil geweest!)...in dat geval heb ik zondag of maandag jackpot! :rolleyes:

18. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik ben 4 juni gestopt, toen pil ongie gehad. Daarna een cyclus van 40 dagen waarvan ik wel 2 weken het idee had dat de :evil: ieder moment konden komen. Zal wel bij het ontpillen horen. Nu zit ik op dag 38 en heb ook steeds het gevoel dat ze kunnen komen, wel al minder vervelende klachten dan de eerste ronde. Nu hoop ik dat mijn cyclus wat korter wordt in de toekomst. Vroeger was het rond de 30 dagen, tja.

19. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Ik ben sinds 1 juli gestopt met de pil, we hebben wel een maandje "rustig aan" gedaan
    en na 25 dagen werd ik ongi..en nu na 25 dagen weer..wij gaan nu
    naar de 2e ronde. Ik ben 16 jaar aan de pil geweest en ik vind dat ik tot nu toe.. wel een nette cyclus heb..

Deel Deze Pagina