hoe lang blijft een ovulatietest positief?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iris, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hallo dames,

ik heb een vraagje. ik heb deze maand 6 ovulatietesten gebruikt. de eerste 4 dagen waren ze even positief toen heb ik ook die maandag én/of dinsdag na de vierde positieve test een eisprong(en) gehad met veeel buikpijn beide dagen. toen heb ik daarna (woensdag) een lichtere positieve ovulatietest getest.maar nu zondag heb ik nog steeds (wel een stuk lichter) een positieve ovulatiest getest.

hebben jullie enig idee hoe dat kan en hoe lang blijft zo'n test positief aangeven na eisprong.

alvast bedankt voor het antwoord.
    groetjes irisje

2. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    sorry,
    ik heb nog een vraagje;
    het lijkt erop dat ik een blaasontsteking heb. ik heb namelijk troebele (witte vlokjes) , sterk ruikende urine, kleine steekjes in de onderbuik en 'grijze' (?) ontlasting'. kan dat de ovulatietest , eisprong of de cyclus beinvloeden?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Iris,

hoe dik de streep is ligt aan de concentratie van je urine. Hoe geconcentreerder, hoe dikker de streep. De LH piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH snel naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start LH piek. Een eitje is hooguit 12-24 uur bevruchtbaar. Je ovulatietest kan dus inderdaad nog een paar dagen na je eisprong positief zijn.
    Een blaasontsteking beinvloed in principe de eisprong niet. Wel kan het de test vertroebelen en de uitslag onzeker maken. Ga in ieder geval wel even je urine laten na kijken bij de huisarts, Wellicht is het inderdaad een blaasontsteking.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina