hoe lang blijft een snijwond pijn doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bijna een week terug wilde ik met een gekarteld (nieuw) mes een lekker hard broodje doorsnijden... deze domme muts schiet vervolgens uit en snijdt vol in haar duim.

het bloed wat er vervolgens uitspoot was niet mis en de pijn was ook alles behalve prettig. mijn man heeft het snel schoongemaakt en met een pleister strak afgebonden.

maar nu een week later blijft mijn duim pijn doen. het bloed niet meer, maar het is niet aan elkaar gegroeid, er zit nu gewoon een soort kloof in mijn vinger.. het is een beetje rood.

Ik krijg mijn bh niet meer fatsoenlijk dicht, de knoop van mijn broek is een drama alle druk die ik er op zet zorgt voor het gevoel alsof iemand opnieuw een mes in mijn duim zet.

Iemand tips om mijn arme duim weer wat functioneel te krijgen? Merk nu pas hoeveel ik dat ding dagelijks gebruik :D

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb dat ook eens gehad, het bloed spoot eruit
    Geen idee meer hoelang het pijn deed, de eerste dag toch goed veel. Ik denk een week of max 2.
    Maar gewoon alles doen met de duim, deed ik ook, alleen op,etten dat je de wond niet openscheurt.

Nu bijna een jaar later heb ik nog altijd angst om harde broodjes te snijden :p

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Heb je er nu nog steeds een pleister of verband omheen? Anders even laten luchten, dan voorkom je kans op broeien. Geen idee hoe lang het moet duren voordat hij weer dicht zou moeten gaan, maar ik denk dat je er voorlopig nog wel even zoet mee bent. Als het rood wordt zou ik toch even langs een huisarts gaan.

4. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Kan aardig wat pijn doen, maar geneest wel snel.

Zoveel mogelijk 'gebruiken' van de duim. Anders worden je spieren stram.

Mss Flamigel op doen, dat zuivert de wonde. Ik gebruik dat ook als ik zo van die nijnagels heb (vellen die pijnlijk zijn op de nagels). Dan gebruik ik flamigel, pleister 24u aanlaten en dan ist meestal gedaan met pijn. Wel de wonde goed beschermen nadien.

5. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Indien de snee diep is best eens naar een HA gaan. Moet mss gehecht zijn.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Heb je geen hechtstrips? Kan je de 2 lappen huid tegen elkaar trekken om het dichtgroeien te bevorderen.
    En verder grote druk vermijden op die vinger, want zo duurt het langer idd, elke keer weer open scheuren.

En een manier zoeken om met 1 hand je broek dicht te doen :D
    Bh eventueel omdraaien, langs voor dicht doen en eens ie dicht is weer de sluiting naar achteren. Zo kan je hem dichtdoen met andere vingers, terwijl je ziet wat je doet. Scheelt weer ;) Eens dicht en omgedraaid, daarna je armen er door.

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hechten en hechtpleisters hebben na een week geen zin meer.
    Een wond moet binnen de zoveel uur gehecht zijn. (Broertje heeft zich heeeeeel vaak gesneden)

De pijn kan nog wel even duren want zo te lezen zat je best diep.
    Dat het nog niet volledig is dicht gegroeid weet ik ook niet maar als t rood gaat worden dan kan het vanbinnen al flink ontstoken zijn dus misschien even naar de ha. (Foto zegt neer, misschien zrg ik bij de foto...ooohhh das niet nodig de ha)

Maar inderdaad niet altijd een pleister eromheen en baden in de badebas.
    1maal per dag. Kan goed dat de wond niet dichtgaat tegen elkaar maar dat je veel littekenweefsel krijgt.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb enorm last van droge handen in de winter, en heb dus ook om de haverklap sneetjes en kloven nu. Net gekookt, en aan een stukje plastic en een blikje mezelf twee keer opengehaald :$ Het blijft meestal een week of 2 zeer doen als hij echt diep is, dus dat je er echt een glib in hebt zitten. Als het een oppervlakkig sneetje is een paar dagen. Een pleister erom zorgt ervoor dat het minder pijn doet als he ergens tegen aan stoot (zoals met je beha) maar zorgt er ook voor dat het een beetje nattig en zacht blijft, en bij mij geneest het altijd sneller als het indroogt. Dus kiezen tussen snelle wondgenezing en tijdelijk minder pijn. Als je er een pleister om doet en de wond is nog open, beter ook even wat betadine zalf erop, dat ontsmet mooi.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook wel eens een diepe snee in de zijkant van mijn wijsvinger gehad en dat deed een maand later nog steeds zeer, ben er toen ook mee naar de ha geweest omdat t zo lang duurde en hij zei dat ik waarschijnlijk een zenuw geraakt had. Kun je verder niks mee ook en de pijn is uiteindelijk wel weg gegaan, maar heeft erg lang geduurd.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    bhleehh krijg al buikpijn als ik aan zo'n snee in mn vinger denk!:$
    kan je idd wel lang last van houden hoor! fijn zo'n kloppend gevoel!:)

succes ermee!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Na 2 weken moet het toch echt wel dicht zijn. Anders kun je misschien met behulp van een hechtpleister of een zwaluwstaartje de boel bij elkaar houden? Ik heb mijn diepe snijwond (mijn duim) een paar weken telkens afgebonden met (te)veel verband, zodat ik hem zou beschermen tegen dom gedrag zoals stoten, kracht zetten, een fles cola opendraaien etc.

Het heeft al met al een week of zes/zeven geduurd voordat het helemaal weer dichtgegroeid was en het verband er permanent af kon. Als ik nu nog iets te hard druk op die duim, voel ik het nog steeds. Ik heb nu ongeveer iets van 73% kracht terug, dus de fles cola kan ik weer openmaken. Ik vermoed dat het nooit helemaal beter zal worden; want het is zo'n anderhalf jaar geleden gebeurd.

12. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Toevallig van de week op mijn werk zoiets in de haast met een magix mes... ook mijn duim en doet nog behoorlijk zeer en ook een kloof! Komt door het eelt! Ik wet nog dat ik een paar jaar geleden de nagel van mijn wijsvinger afsneed en dat bleef behoorlijk lang zeer doen! Je stoot en gebruikt je vingers vaak en er zitten allemaal zenuwen in, vandaar dat het langer duurt voor het geneest en het pijn blijft doen.

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Duurt best lang voordat het dicht gaat hoor. Ook omdat je de duim zo vaak gebruikt heeft het ook niet echt rust om te helen.
    Hechten is nu helaas te laat, goed in de gaten houden.
    Pijn kan ook lang blijven, omdat er veel hele kleine zenuwen in je vinger(top) loopt, daarom doet bijv. zo'n inimini kleine snee al zo snel pijn :)

Als het rood begint te worden of al is, kun je even een soda of badedas badje doen.
    Vertrouw je het echt niet en word het nog roder of krijgt het een wittige/gelige onderrand dan zou ik even contact opnemen met de huisarts.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nou.. Heb hem in de badedas gedaan en nu even zonder pleister.. Mijn dochter zei dat mijn duim nu een mondje heeft ;)

Het tintelt behoorlijk... Maar kan dus nog ff duren... Kan in elk geval vertellen dat de nieuwe keramische messen van de action goed snijden :)

15. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

Ik zal morgen het vlees en stokbrood wel voor je snijden. ;)

Beterschap dear! X

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Lang!!! Hier ook met het broodmes mijn wijsvinger bewerkt. Heeft wel bijna 3 weken geduurd. En nog is het niet helemaal over. Plekje is wel weg, maar is nog wel wat gevoelig.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zoveel mogelijk zonder pleister laten luchten. Gaat nl niet meer aan elkaar groeien maar komt nieuwe huid tussen. En dat duurt lang, ik heb Bijna elke 3 mnd wel zo'n snee. Heb ondertussen dus hechtpleister in huis. Hihi

18. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat snijverwondingen van een gekarteld mes best wel een tijd pijn kunnen doen.

Hoe ziet de wond er verder uit? Niet rood, dik en warm etc?

Deel Deze Pagina