Dames, waar ik van de week nog twijfelde over welke camera is de keus gevallen op een Nikon3200, fijn! Nu is deze camera in een kit verkrijgbaar met een 18-55mm lens of de 18-105 mm lens. Nu twijfel ik of ik de eerste moet nemen en meteen de 55-200m lens erbij moet nemen omdat de 18-55 toch tekort komt. Of... meteen voor de 18-105mm moet gaan. Liefst zou ik de 18-200mm hebben maar die kost ruim 600 (ivm stalen behuizing) en is voor mij te duur. Een andere optie is de 18-200mm van Tamron. Geen Nikon-lens dus. Wie heeft hier verstand van? Ik moet nog echt helemaal beginnen met fotograferen, ben echt een leek maar wil er wel wat mee gaan doen. Ik hou van portretfotografie maar ook leuk om over een paar jaar de kleine op het voetbalveld te fotograferen. Wie helpt mij?
Tamron is een goed merk en levert prima foto's op. Kwalitatief zijn de Nikkor lenzen wel het beste, maar Tamrom is het beste alternatief. Als je je vooral wilt focussen op portret fotografie zou ik sowieso de 50 mm lens overwegen. AF Nikkor 50mm f/1.8D from Nikon
Dankjewel. Die portretlens ga ik heel zeker onthouden. Maar welke lens zouden jullie mij dan nu als eerste aanschaf aanraden? Ik wil niet al te gek veel wisselen dus wellicht de 18-105 en dan die portretlens er later bij? Of toch de (voor een leek) allesomvattende tamron 18-200?
Ik zou persoonlijk dan toch voor de 18-105 gaan. 200 mm is toch best een eindje zoomen, dus dan moet er wel een goede af motor in zitten. Ik weet niet hoe dat bij de Tamrom is namelijk, maar hoor er wel altijd positieve verhalen over.
Ik heb een Tamron lens gehad in combinatie met een Canon Eos. Ik vond het de meest fijne lens die ik tot nu toe gehad heb. Ik heb nu een Nikon D3100. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet voldoende in verdiept heb, maar ik wilde dat ik die Canon nog had met de Tamron lens. Wat was dat een fijne combi. Misschien is dat op m'n huidige camera ook wel zo, maar voorlopig even geen middelen om een lens er bij te kopen.
Heb een 18_200 lens van het merk Sigma, stuk goedkoper dan Nikon en schijnt ook goede kwaliteit te zijn. Zit ook een stabilisator op, dat was wel erg fijn heb ik mij laten vertellen. Nou ja, heb er nog niet veel verstand van, hihi, komt vast wel. Maar de lens bevalt in ieder geval super!