Hoe lang blijft een zwangerschapstest positief na een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pinguïns, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hallo meiden,
    Ik heb op vrijdag 16 april (2 weken geleden) een miskraam gehad die vanzelf op gang kwam.
    Ik zou toen 9w5d zijn geweest.
    Op 9 weken was de echo nog goed, op 9w2d helaas niet meer.
    Na de miskraam heb ik nog best regelmatig wat bloed verloren en nu al een aantal dagen niks meer.
    Mijn man en ik hebben na de mk alweer regelmatig gevreeen.
    Ik heb 2 dagen geleden met middagurine een kv 2 voor 5 euro gedaan om te kijken of de hcg al uit mijn lichaam was.
    Toen kwam er een licht streepje.
    Nu heb ik vandaag weer een kv 2 voor 5 euro gedaan met de 2e urine vanmorgen en die was donkerder :$ dan die van 2 dagen geleden.
    Zou het kunnen dat ik alweer zwanger ben?
    Kan dat zo snel na een miskraam?
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

2. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    las dit op de predictor site.....------>
    Hoe verder je in de zwangerschap bent, hoe hoger de hCG-waarde in de urine en dus in het bloed. Als je een miskraam hebt gehad, ligt het er dus aan bij welke termijn er geen hCG meer is aangemaakt. Binnen enkele weken is het uit het lichaam verdwenen. Maar hier geldt dus: hoe meer in het lichaam, des te langer het duurt.
    misschien heb je er iets aan....in ieder geval heel veel sterkte met het verlies en hopelijk dient zich snel een nieuwe zwangerschap aan.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    bij mij gaven de zwangerschapstesten (2 voor 5 van kv en cb met indicator) tot 7 weken na de miskraam nog positief aan!

Ik denk niet dat je zo snel na een miskraam al positief op een nieuwe zwangerschap kan testen en dat dit dus nog hormonen van de miskraam zijn.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het lijkt mij ook niet zo heel waarschijnlijk dat de streepjes op een nieuwe zwangerschap duiden als je twee weken geleden een miskraam hebt gehad. Meestal duurt het even voor je cyclus weer op gang komt na een mk, maar zelfs als die meteen weer op gang is gekomen zou je nu pas een eisprong moeten hebben en kun je dus nog zeker niet positief testen ivm een nieuwe zwangerschap. Dat duurt namelijk minimaal een week.

Dat het streepje met ochtendurine donkerder is dan die met middagurine komt omdat ochtendurine veel geconcentreerder is. Ik wil je niet ontmoedigen, want het kan best dat je nu meteen alweer zwanger raakt, maar je kunt het nu alleen nog niet aantonen met een test.

Als je over 4 weken nog steeds positief test, dan zou ik me laten doorsturen voor een echo. Dat is namelijk de enige manier om te bepalen of je echt weer zwanger bent als je positief test en nog niet ongesteld bent geworden na een miskraam. (Ik spreek uit ervaring, en ja, ik was meteen weer zwanger.)

Suus

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk ook niet dat het een nieuwe zwangerschap is, al zou ik het je wel ontzettend gunnen. Ik vroeg me eigenlijk af of je al een controle-echo hebt gehad? Het kan voorkomen dat er iets is achtergebleven van de placenta wat nog hormonen produceert. Hier is mijn HCG ook weleens licht gestegen (was aangetoond met bloedtest) en dat kwam doordat ik niet helemaal schoon bleek te zijn. Nogmaals sterkte en een knuffel!

6. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hoi meiden,
    Bedankt voor de reacties!

@ Trees: Ik heb al een controle echo gehad en alles leek schoon te zijn, dat was vorige week dinsdag, dusja, ik had nu zoiets van: He?
    Vooral omdat we er niet echt mee bezig zijn.
    Maar laten we het maar afwachten en als ik over 4 weken niet ongi ben, dan ga ik nog maar eens testen.
    I keep my fingers crossed :)

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    He meis,

Helaas verwacht ik ook niet dat je opnieuw zwanger bent al
    Vreemd genoeg gebeurt het wel eens vaker dat je test streepjes van kleur veranderen, en dat wil niet altijd zeggen hoe dikker de streep hoe verder een zwangerschap

Hier heb ik 2 jaar geleden een ma gehad met 12 weken waarna ik gecurreteerd ben
    Na 2 weken was bij mij de test nog positief na, 3 weken was hij 9 weken

Hopelijk heb je hier iets aan

Ik wens je alvast alles succes toe, en hoop heel erg dat je snel weer zwanger mag zijn!

8. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

na mijn miskraam van 5 weken was bijna gelijk negatief, en bij mn miskraam van 10wkn duurde het 3 weken.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik duim met je mee! Ook al is dit niet van een nieuwe zwangerschap kan je nog steeds meteen weer zwanger raken. Ik hoop het voor je en dan een keer goed zwanger!

Deel Deze Pagina