Hoe lang blijft je eigen voeding in je borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Snoopy1979, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

In verband met waarschijnlijk een allergie bij Eva, volg ik nu een dieet. De eerste keer provoceren is niet helemaal goed gegaan, maar ze lijkt in ieder geval te reageren op koemelk en/of soja, de rest heb ik nog niet geprobeerd.

Ik vraag me dus af of ik 's avonds bijvoorbeeld een beker melk zou kunnen drinken, aangezien Eva doorslaapt. Ze krijgt rond 19 uur de laatste voeding en komt 's ochtends rond 7 uur weer voor de volgende voeding, zou de koemelk dan eruit zijn? Mocht ze opeens wel voor een nachtvoeding komen, dan is het ook niet zo heel erg, ze krijgt gelukkig 'alleen maar' eczeem waar ze niet zo heel veel last van heeft, zeker niet als het maar 1x in de zoveel tijd gebeurt.

groetjes,
    Snoopy

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Weet niet of dat net zo snel weer uit je melk is als alcohol. Zou dit even aan de Lactatiekundige vragen.
    Maar daar zeggen ze van direct na een voeding nemen als je echt een glaasje wil.

Britt

3. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze zeggen idd dat alcohol na 2-3 uur weer uit je voeding is... toch zou ik zelf het risico niet nemen...

Ik heb begrepen dat wat je eet, zo'n 4 uur later terug te vinden is in de voeding. Maar hoe lang het dan "blijft zitten"?

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nee voor mij ook niet hoor, maar meer als een voorbeeld! Dan is het met voeding dus andersom!

Zou toch een berichtje sturen naar Lactatiekundige. Die weet het vast.

Britt

Deel Deze Pagina