Hoe lang blijft je eigen voeding in je borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Snoopy1979, 30 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi Ilse,

    In verband met waarschijnlijk een allergie bij Eva, volg ik nu een dieet. De eerste keer provoceren is niet helemaal goed gegaan, maar ze lijkt in ieder geval te reageren op koemelk en/of soja, de rest heb ik nog niet geprobeerd.

    Ik vraag me dus af of ik 's avonds bijvoorbeeld een beker melk zou kunnen drinken, aangezien Eva doorslaapt. Ze krijgt rond 19 uur de laatste voeding en komt 's ochtends rond 7 uur weer voor de volgende voeding, zou de koemelk dan eruit zijn? Mocht ze opeens wel voor een nachtvoeding komen, dan is het ook niet zo heel erg, ze krijgt gelukkig 'alleen maar' eczeem waar ze niet zo heel veel last van heeft, zeker niet als het maar 1x in de zoveel tijd gebeurt.

    Alvast bedankt voor je antwoord!

    groetjes,
    Snoopy
     
  2. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Snoopy,

    In pricipe blijven stoffen zo lang in de voeding als ze ook in het bloed zitten.

    Mijn collega is meer deskundig op het gebied van allergie dus is stuur je vraag naar haar door zodat zij je een meer op maat antwoord kan geven.

    Later meer.

    Ilse
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi Ilse,

    Heb je al iets van je collega gehoord hierover?

    En weet je hoe lang voeding in je bloed blijft zitten? Ik heb geen idee namelijk.

    Alvast bedankt!

    groetjes,
    Snoopy
     
  4. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi Snoopy,

    Goed dat je mailt, ik had er zelf evne niet meer aan gedacht. Mijn collega waarschijnlijk ook niet. Ik heb je vraag daarom zojuist doorgestuurd naar een dietist. Ik verwacht daar spoedig antwoord van.

    ZOdra je wat weet hoor je het,

    Sorry dat het nu een beetje lang duurt.

    Ilse
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geeft niks hoor ;). Vind het allang geweldig dat je zoveel moeite doet!
    Ik ga volgende week weer provoceren met melk, de rest is helemaal goed gegaan! Zou wel een giller zijn als ze er nu niet op reageert, laten we het hopen... Maar mocht ze er dus wel allergisch voor zijn, dan zou het ivm calcium en eiwitten erg fijn zijn als ik 's avonds wat melkproducten kan nemen!
     
  6. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Yep, ik wacht nog op het antwoord van de dietist. Ik hou je op de hoogte want ik kan me voorstellen dat het voor jezelf fijn is te weten dat je eigen voeding niet tekort schiet. Doe je dit dieet wel onder begeleiding van een goede (BV-minded) dietist?

    Later meer.

    Ilse
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja, ik loop bij Monika Broeders, ze staat ook vermeld op borstvoeding.com. Maar het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk en ik vind het dieet ook heel erg meevallen. Alleen met uit eten gaan enzo is het wel lastig, gelukkig wil ik volgende week gaan provoceren en heb ik toevallig ook een etentje, mag ik lekker alles eten. Ga ik ook lekker van genieten!

    Een koemelkallergie groeien ze ook vaak overheen toch? Na 1 jaar ofzo?

    groetjes,
    Snoopy
     
  8. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Snoopy,

    Daar ben ik weer met een antwoord!

    Ik had je vraag neergelegd bij Stefan Kleintjes (van borstvoeding.com) en dit is zijn antwoord.

    Hoewel het niet duidelijk is hoelang precies stoffen die je eet, terug te vinden zijn in de mm, is het wel bekend dat het dagen kan duren voordat de moedermelk helemaal vrij is van zelfs de kleinste sporen. Als je dus ’s avonds een glas melk drinkt, krijgt Eva dus ook ’s morgens die koemelk in haar moedermelk. Dat ze er ‘alleen maar op reageert met eczeem’ is wat je ziet als reactie van haar lichaam. Maar ook binnen in haar lijfje komt het systeem niet tot rust omdat het moet blijven vechten tegen de allergenen. De dieetperiode is er voor bedoelt dat je kind geen klachten heeft, maar ook om haar de kans te geven te herstellen en in rust te kunnen groeien en ontwikkelen.

    Als je je niet 100% aan je dieet houdt, maak je het haar onnodig lastig.

    Ik raad je aan een diëtist te zoeken die verstand heeft van borstvoeding en kindervoeding, je kunt ze hier vinden:

    http://www.borstvoeding.com/zoekdskndgn/dietisten/

    Succes met het provoceren

    Ilse

    Inderdaad groeien ze na ene tijd eroverheen. Er is niet zo te zeggen wanneer dat precies is.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nog bedankt voor het antwoord! Ik zal even een update geven:

    Ben nu alweer een weekje aan het provoceren, ben rustig aan begonnen. Maar het lijkt erop dat Eva er helemaal geen reactie op geeft! De eczeem in haar nek die ze bij de vorige provocatie kreeg en had voordat ik met het dieet begon, komt er helemaal niet! Haar nek is gewoon helemaal gaaf. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het ziet er dus wel goed uit. Kan het zijn dat ze wel allergisch was, maar er nu al overheen is? Ze lijkt verder nergens last van te hebben. Of zou het toeval zijn geweest?
    Wat ik eerst wilde gaan doen, een paar dagen echt veel melkproducten nemen. Maar aan de andere kant, wat heb ik daar aan? Volgens mij kan ik beter gewoon eten zoals ik altijd al at en als het dan goed blijft gaan, is het toch gewoon goed?

    Ik loop trouwens bij een dietiste die op bovengenoemde site staat, maar ben er niet zo over te spreken... ze had het telkens over het teruglopen van de borstvoeding, opvolgmelk en eventueel eerder beginnen met bijvoeden. Terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven dat ik tot een jaar borstvoeding wil gaan geven (en dat gaat me lukken ook!) en niet eerder dan met 6 maanden met bijvoeding wil beginnen :(.

    groetjes,
    Snoopy
     
  10. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Snoopy,

    Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt als je zegt, waarom ineens teveel melkproducten nemen met de kans dat ze weer veel last krijgt. En dat terwijl je nu geen last hebt.

    Ik zou zeggen, als het nu goed loopt, lekker zo door gaan.

    Succes

    Ilse
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga nu toch weer twijfelen :(. Ze heeft dan wel geen echt eczeem nu, maar haar beentjes en vooral knieen zijn wel een stuk droger met toch wat eczeem achtige plekjes. Met het dieet was dat helemaal niet. Ik stop woensdag weer met de melkproducten en als het dan weer beter wordt, stop ik er de komende maanden mee. En dan gaan we het wel weer eens een keer proberen. Ik hou je op de hoogte ;).
     
  12. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ben benieuwd naar jullie vervolg.....succes met je dieet.

    Ilse
     

Deel Deze Pagina