Hoe lang blijft prematuur in het ziekenhuis

Discussie in 'Prematuur' gestart door januari2010, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wow klinkt goed zeg! Die temp is vaak een kwestie van dagen, ademhaling en drinken zijn doorgaans de grootste struikelblokken. Fijn om te horen dus, dit allemaal.

Suus

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Het lijkt voor nu inderdaad erg goed te gaan, ben ook erg blij dat ie niet aan heel veel draden ligt!
    Ben zelf alleen nu al gebroken, de eerste nacht ziekenhuis had ik amper geslapen vanwege weeën, die niet doorzette. Daarna een nacht iets beter en toen bevallen. Gister heel veel wakker gelegen van de naweeën! Overdag komt slapen er helaas ook nog niet van! Vannacht gelukkig wel goed geslapen! Ik ga vanmiddag naar huis, daar zal ik vast wat beter slapen!
    Wat een achtbaan waar je ineens instapt! Heb het gevoel dat ik hier al weken ben terwijl het pas 4 nachten zijn!

Ik hou jullie op de hoogte.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

:$ zie dat je toch te vroeg bent bevallen,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!!!
    Blij dat het naar omstandigheden goed gaat. En geen beademingsondersteuning, nou super zeg! Geniet ervan (ook al ben je niet thuis, toch doen hoor!)

4. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Mijn zoontje met 34.6 geboren en mocht naar 11 dagen naar huis. Geboortegewicht was 2485. Zodra hij zelf kon drinken mocht hij mee naar huis.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn dat alles goed gaat en dat je naar huis mag, Januari. (Al zal het ook wel moeilijk zijn om je kleintje achter te laten. Snif.)

Suus

6. januari2010

update:

Het gaat heel goed met ons ventje, hij heeft al 2 voedingen uit de borst gedronken, wat ben ik trots!!
    We hopen dat hij met een goede week naar huis toe mag.
    Hij heeft 2 dagen onder de lamp gelegen, dit vond hij helemaal niks maar nu ligt hij weer heerlijk te slapen in de couv.

Zoals het er nu naar uitziet mag hij dinsdag naar een wiegje!! Gaat allemaal dus heel snel dus voor we het weten is hij thuis!

7. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Januari wat fijn dat hij het zo goed doet! Nu op naar huis!

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    meid gefeliciteerd!!!

9. januari2010

Helaas toch wat terug vallen. Hij is weer terug onder de lamp omdat zijn bili ineens torenhoog is. Verder vergeet hij zo nu en dan ineens adem te halen en zijn temp was vandaag constant te laag.
    Ze gaven al aan dat hij een terugval kon krijgen maar het valt toch even tegen.
    hopelijk morgen weer beter nieuws!

10. januari2010

Onze kleine man is vandaag in een wiegje gegaan! Heerlijk! Het gaat dus gelukkig alweer wat beter.

Hij valt de laatste dagen helaas wel veel af! Heeft iemand hier ervaring mee? Hij krijgt 8 voedingen op een dag, grootste deel via de sonde maar ondanks dat valt hij zo'n 20 gram per dag af. De eerste dagen bleef hij in gewicht gelijk en zat hij zelfs 10 gram boven zijn geboortegewicht maar nu sinds een dag of 5 valt hij alleen maar af. In het ziekenhuis vinden ze het wel zorgelijk maar nog niet extreem, hoop echt dat ie snel weer gaat groeien! Wil hem zo graag thuis hebben!

Het op en neer reizen valt me toch wel zwaar en emotioneel krijg ik nu ook een beetje klappen, zullen wel de bekende kraamtranen zijn.

Hopelijk komt hij snel naar huis!

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    #91 soefdeboef, 29 sep 2011
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
    Onze kleine meid geboren met 32.5 is tot 39 weken in het ziekenhuis geweest. Met name het zelfstandig drinken duurde lang... Heb 2 weken ingeroomd, ze dachten dat het nog een paar dagen zou duren toen, maar werd dus 2 weken. Ze was 2300 gram toen ze naar huis mocht. Die laatste weken vond ik erg zwaar... Ze was bijna zover dat ze mee naar huis mocht en ik wilde haar met sonde en al mee naar huis nemen als t aan mij lag (vonden de Dr.'s niet goed :$)
    Afvallen denk ik doordat ze teveel moeten "werken"?!
    Dat zeiden ze bij ons in het ziekenhuis in ieder geval; zelf drinken, op temperatuur houden, in bad gaan, verzorging etc. kost allemaal veel energie. Mogelijk dat jullie kleintje daardoor afvalt?! Anders even navragen bij de KA?!
    Achteraf was t echt beter dat ze nog in het ziekenhuis bleef.. Ze was nog zooo klein (rond de 2 KG).
    Maar snap je frustratie/ emoties dus volledig! Ik kon ook geen maxi cosi met baby's meer zien die het ziekenhuis wel uit mochten.
    Komt goed in the end, maar is zwaar inderdaad.
    Hou je haaks! En neem even rust als je dat kunt. Die tijd met je kleintje haal je straks wel weer in!
    GRTZ.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hoe is het nu, Januari?

Suus

13. januari2010

Het gaat heel goed, waarschijnlijk mag hij donderdag mee naar huis!! We zijn ontzettend blij als het eindelijk zo ver is. Hij heeft nog moeite met zijn temperatuur en met het drinken maar vanaf vandaag bieden ze alles aan per fles of borst (als ik er ben) en ze proberen niks meer per sonde te geven. Als hij dat goed doet dan mag hij donderdag of vrijdag naar huis!
    hoe gaat het met jullie meisje?

Liefs Januari.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd. Dan eindelijk genieten met jullie kleintje thuis

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Januari wat fijn zeg en dat drinken kan ineens heeeeeeel snel gaan hoor

Hier toen ook Vrijdags kregen we te horen nou reken maar op woensdag en op Zaterdag was het o ze mag morgen mee naar huis . Tja ze dronk ineens wel dr flesjes leeg
    En al had ik dr elk uur een kleine beetje moeten geven ik was zooooooo blij dus weet precies hoe je je voelt
    Hopelijk vliegt vandaag voorbij en mag hij morgen mee

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat fijn, Januari! Ik hoop dat het morgen zo ver is.

Suus

17. adi

adi Niet meer actief

Wat een goed nieuws!!! Ik duim voor je!

En spreek met ze af dat je gewoon naar de afdeling mag bellen als je vragen hebt in het begin. Ik vond het fijn dat ik dag en nacht een vpl aan de lijn kon krijgen die mijn kinderen al kent. Dat geeft veel rust.

18. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Dat is fijn nieuws zeg!

19. januari2010

Hij is thuis!!! We zijn ontzettend blij dat we nu lekker met zijn vieren thuis zijn.
    Adi, ik mag inderdaag de komende 2 weken gewoon naar de afdeling bellen met vragen. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is en dat het allemaal goed blijft gaan!!

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Ga nu lekker genieten van mijn 2 kids en van de korte nachtjes.. haha

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jaaaa, wat heerlijk! Slapen is voor mietjes, hahaha :).

Suus

Deel Deze Pagina