We hebben een heerlijke nacht achter de rug met het complete gezin in 1 bed... haha. Dochterlief was ziek, waarschijnlijk komt de vermoeidheid er bij haar nu een beetje uit. Ze is natuurlijk steeds onder gebracht bij opa's en oma's en nu eindelijk weer een dagje thuis. Onze kleine man krijgt om de drie uur voeding maar was verder erg rustig. Na de voeding doet hij alleen steeds zijn mond open en lijkt hij erg misselijk, hij geeft verder geen voeding terug maar het lijkt wel of hij aan het kokken is, vervolgens krijgt hij ontzettend de hik. Klinkt dit voor iemand bekend? In het ziekenhuis is het me nooit echt opgevallen, hij had daar wel vaak de hik. Het zal wel niks zijn maar vind het wel vervelend voor hem. Meiden, goed weekend!! Jammer dat ze dit weekend niet zulk mooi weer voorspellen, anders konden we lekker gaan wandelen.
Wat een heerlijk verhaal!!! Heerlijk om met z'n allen thuis te zijn en een tijd en rust die je nu weer hebt (w.s.)! Hoop dat jullie er heerlijk van kunnen genieten komende tijd!!
Januari, wat heerlijk voor je! Dat kokken en mond open-gedoe komt me heeeel bekend voor, dat is bijna bij alle voedingen wel raak. Ik weet eigenlijk niet hoe dat komt... Krijgt hij de fles of de borst? Suus
Ha Suus, Bedankt voor je berichtje, ben blij dat jij het herkend. Mijn dochter had het helemaal niet maar nu lijkt het bij iedere voeding erger. Het zal dan wel bij hem horen! Fijne avond.
hallo heb net alles even gelezen.. ten eerste gefeliciteerd met jullie wondertje.. onze dochter is geboren met 34.4 en was 2230 gram en 43 cm ze moest 2 weken in het ziekenhuis blijven .. ik heb niet rooming in gedaan omdat ik er nog 2 thuis heb en dat vonden ze daar prima.. ik ben zelf naar 3 dagen naar huis gegaan ivm de andere kindjes. en ik lag er ook al een week met gebroken vliezen dus ja was blij dat ik naar huis kon.. ons meisje deed het eigenlijk gelijk super anderhalve dag couveusse geen beademing niks alleen het drinken ging echt waardeloos toen ze naar huis kwam dronk ze nog niet elke fles leeg.. wij werden op het ergste voor bereid door de vk en gyn . dus dan valt het altijd mee.. dat mondje op en kokken komt me echt heel bekend voor ons meisje deed dat ook heel erg en het is eigenlijk nog maar net over.. ook kreunde ze heel veel dat kan ze nog heel goed maar is ook al veel minder.. ik zou zeggen geniet van je gezinnetje
Fijn dat het goed gaat thuis! Ik vroeg me iets af: heeft de ka iets gezegd over naar buiten gaan en zo? Wij kwamen in september thuis uit zkh (ook zulk weer) en de kinderen mochten de eerste 10 dagen niet naar beneden (om te wennen aan nieuwe geuren, temp en de omgeving) en de eerste maand niet wandelen buiten.
Wat fijn dat jullie thuis zijn. De hik herken ik wel. Ons kleintje hikte heel wat af, maar dat werd wel steeds minder. Meen dat het iets met groei en snel eten te maken heeft.( ons kleintje heeft er niets aan overgehouden, eet nu twee jr nog steeds als een bouwvakker) Geniet van elkaar. @adi dat klinkt streng van ka. Nu hebben wij bij het ontslag helemaal de ka niet gezien(vonden we wel heel raar) hadden hoofdverpleegkundige en zaalverpleegkundige van die dag en kwamen in oktober thuis. Alleen de eerste twee weken oppassen met naar buiten gaan met regen en wind. Twee dagen later hadden we rop controle in zh en die dag was het zoals nu, maar dat was geen probleem. Thuis wennen enkel gezegd om niet te veel hand tot hand te laten gaan. Wij hebben trouwens wel mensen die belde voor de kraamvisite gevraagd om niet verkouden te komen, omdat dat voor longetjes van zulke kleintjes heel vervelend kan verlopen. Uiteindelijk vertelde iemand doodleuk boven de box dat haar kind pas de Mexicaanse griep had gehad...helemaal hou je het helaas niet tegen, maar alle beetjes helpen.
Wij mochten alleen de eerste week niet naar buiten met haar, en idd niet door iedereen laten bepotelen. Ook werd de creche erg afgeraden, dus dat gaan we ook voorlopig niet doen. Suus
Omdat onze kleine man nog steeds wat moeite heeft met zijn temperatuur is ons afgeraden om naar buiten te gaan met het weer dat het nu is maar als het niet zo hard waait en niet te koud is dan mochten we gewoon naar buiten. Verder inderdaad niet teveel van hand op hand maar dat hou je natuurlijk niet heel erg tegen, we leggen hem wel zoveel mogelijk in zijn eigen bed. Dat kokken vind ik wel heel vervelend, je merkt aan hem dat ie het echt niet naar zijn zin heeft. Vanmorgen kwam er ook steeds melk terug als hij kokte. Hoop dat dat snel over is. Fijne zondag!
Anders vraag je dat toch even na, van het kokken. Ik vind het ook heel vervelend hoor, maar bij ons komt het door te veel lucht meehappen tijdens het drinken (fles) en daarna slecht boeren. Suus
onze dochter doet dat nog steeds wel eerder was het net of haar voeding omhoog kwam of dat ze last had van zuur.. ons werd aangeraden om zwaardere voeding te nemen en daar gaat het indd wel iets beter mee maar af en toe blijft ze toch kokken.. dat kreunen was indd heel erg ik lag er in het begin nachten van wakker want ja dat ben je niet gewent in het zkh krijg je dat niet mee ik was er om de haverklap wakker van.. tegen ons werd door de ka gezegd dat we het rustig aan moesten opbouwen eerst boven leggen voor haar rust dan beneden omdat wij al twee kindertjes hadden was het wel gelijk druk voor haar beneden met van arm op arm was ook geen goed idee ,, en ik kon alleen maar zeggen je hebt hellemaal gelijk haha ik geef haar nu nog niet uit handen ja de opa.s oma,s en tantes maar voor de rest niet hoor vind ik niet nodig
Hoi hoi, Mijn zoontje ligt op dit moment nog in het ziekenhuis, Hij is geboren met 28 weken en we hopen dat hij begin november naar huis kan. Over het kokken en de hik herken ik meteen! Ons zoontje heeft ook altijd de hik na het eten en algemeen ook vaak de hik. Wat ze ons als tip gaven is je kindje op een speentje te laten sabbelen, dan sabbelen ze de hik weg, dan is het zo over! Maarja, mijn zoontje wil niet altijd de speen hebben. Over het kokken weet ik niet, ze leggen hem in het ziekenhuis vaak even op zijn buik. Alleen vind ik dat zelf niet echt een fijne oplossing omdat je dat thuis vaak niet mag doen. Wel als je erbij blijft overigens.
Onze jongens waren echt 2 reflux baby's. Het was even zoeken naar de juiste verhoudingen met de verdikker, maar toen we dat eenmaal door hadden ging het echt prima. Wel veel extra hydrofieldoeken gekocht
Dat van dat speentje tegen de hik klopt, dat doen wij ook. Maar helpt Nutriton ook tegen het kokken dan? Suus
Dat speentje tegen de hik hebben wij inderdaad ook ontdekt, werkt super maar dat kokken stopt hier maar niet. Af en toe ademt hij ook niet door tijdens het kokken omdat het maar blijft komen. Had het zh gebeld en zij wisten ervan. Volgende week woensdag controle in het zh en dan ga ik het er wel over hebben. Hij kreunt hier ook heel veel maar vooral s'nachts, overdag bijna niet. Zodra ik hem omhoog hou of tegen mijn borst leg dan stopt ie met kreunen. Waarom doen ze dat kreunen eigenlijk? We zijn ontzettend blij dat ie thuis is maar ik merk dat ik wel onzeker ben, vooral over dat kokken en kreunen. Fijne dag vandaag!
Jeetje wat heftig! Ik hoop dat jullie zoon snel mee naar huis mag! Ala ik al die verhalen lees van kindjes die tussen de 27 en 30 weken geboren worden, dan voel ik me echt een zeur! 2 weken ziekenhuis is niks vergeleken bij jullie! sterkte nog even jullie! Hopelijk is het snel november!
Heb je het bedje al omhoog gezet? Wij hadden meteen uit het ziekenhuis de tip meegekregen om de bedjes aan het hoofdeinde op te hogen. We hebben er dus bij beide een baksteen onder iedere poot gelegd. (wel ingepakt hoor) Als het hoofdeinde wat hoger staan, liggen de kinderen wat schuin en dan blijft het eten makkelijker in de maag zitten.