Echt, hier is het precies hetzelfde. Dat ze dan niet doorademen maakt het heel naar om te zien. Ik merk wel dat ze er steeds sneller uitkomt. Heel rustig blijven, rechtop houden en aaien in plaats van op de rug kloppen helpt hier. Niemand weet echt zeker waarom prematuren kreunen. Ze doen het inderdaad allemaal 's nachts. Veel ouders houden het dan ook niet vol om een prematuur geboren kind een half jaar op de slaapkamer te houden, wat eigenlijk wel aanbevolen wordt. Ik heb wel gehoord dat het wellicht iets te maken heeft met onrijpe darmen. Weet niet of dat waar is. Het kan wel een paar maanden tot een jaar (slik!) duren. Maar het belangrijkste: het is niet gevaarlijk of wat dan ook. Het hoort bij te vroeg geboren kinderen. Suus
dat kreunen dat is omdat ze moeite moeten doen om te ademen, tenminste dat denk ik. ik las namelijk op een site over inspanningsastma, dat je dan als verschijnsel hebt `kreunen`. Maar inderdaad zoals bovenstaande, eigenlijk weet niemand het echt. Hier beginnen ze al veel minder te kreunen en ze zijn nu een half jaar oud. ze hebben 19 weken in het ziekenhuis gelegen voordat ze thuiskwamen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou heftig was dat hij 2 weken in het ziekenhuis lag.
Mmm bij ons klinkt het niet alsof het inspanning kost om te ademen, ze heeft echt totaal geen ademhalingsproblemen. Het klinkt eerder als pijn in de darmen. Als ze aan het persen is, klinkt het namelijk hetzelfde. 19 weken in het ziekenhuis, jemig, wat ontzettend lang. Hoe heb je dat overleefd? (Domme vraag, want je moet gewoon wel, ik weet het.) Suus
Trouwens, wat bij ons erg geholpen heeft tegen het kreunen is een Puckababy. Die tip kreeg ik hier op het forum. Top! Suus
sowieso is een puckababy heel goed voor de ronde houding! ben ook groot voorstander van de puckababy! kleintjes zijn na aanschaf en gebruik ervan, ontzettend gegroeid, veeeeel rustiger geworden (ze waren erg onrustig en sliepen eerst de hele nacht niet en nu slapen ze van 8 tot half 6 en de ander van 8 tot 8) en hebben zich hierna ook vrij snel op andere gebieden ontwikkeld. @suus ik heb t niet echt overleefd, maar het heeft mij overleefd. het was en is vreselijk. ja de kleinste ligt weer in het ziekenhuis, hij had een te lage saturatie en deed (bijna) niets meer. Gelukkig hebben we we hulp van psycholoog & thuiszorg. ik ben nog steeds mezelf niet en erg moe.
Arme jij! Ik snap wat je bedoelt hoor, je blijft ademen en doet wat je doen moet, maar je voelt je onderhand net een robot. Heel veel sterkte, nog steeds. Ik hoop dat de kleine snel weer thuis is en dat het dan eindelijk allemaal beter mag gaan. Suus
jeetje ons kleintje 19 weken pfff ik snap best dat je dan nog steeds je zelf niet bent.. ik vond twee weken al heftig ik moet bijna weer aan het werk en ben nog steeds kapot ook gewoon omdat je niet een middag even lekker heb kunnen liggen het was telkens vliegen en draven naar het zkh dan weer snel naar huis andere kindjes je huishouding noem maar op.. maar ja je heb het niet voor het kiezen en doet wat je hoort te doen.. petje af voor jou in ieder geval 19 weken vliegen en draven heel veel respect dat kokken doet onze dochter nog steeds en ook het niet ademhalen eerste keren schrok ik daar erg van nu weet ik dat als ik in de gezicht blaas ze weer verder gaat met ademen
bedankt! zoontje is inmiddels vandaag thuisgekomen met een zuurstoftankje na 10 dagen ziekenhuisopname. het is vreselijk wanneer je je kind zo lang moet missen en zoveel zorgen hebt omtrent de gezondheid. Hij is nu ook niet helemaal gezond, maar met een beetje hulp gaat het nu aardig. Binnenkort moet hij opnieuw geopereerd worden en daarvoor moet hij nu eerst wat groter zijn. We hebben ondertussen zo`n beetje alles meegemaakt wat je als prematuurmama kunt meemaken. @kokken, bedoelen jullie het verslikken en dat ze dan helemaal overtrekken en niet meer ademen? Eng is dat he? in het begin was dat hier heel vaak zo en nu wordt het wat minder, ze zijn nu een half jaar oud. als advies kregen wij vanuit het ziekenhuis de safe t sleeper te gebruiken (die blokjes) voor in bed, zodat ze op hun zij liggen. als de voeding omhoog komt dan kan de voeding in elk geval uit het mondje lopen.
Koopjesannie.nl • Toon onderwerp - safe T sleeper/veilig slapen volgens mij een beetje hetzelfde, ik heb deze (plaatje in tweede bericht)
vaag. het is juist veilig! anders stikken ze (misschien) in hun voeding. als het uit het mondje kan lopen is t juist beter. maar ik las het inderdaad ook toen ik ging googelen. Maar volgens mij ging dat over eentje waar je je kindje in kunt vastleggen en dat is bij deze niet zo. Je moet in elk geval er voor zorgen dat je kleintje hoger ligt dan de heuveltjes, zodat hij zijn gezichtje er niet tegenaan kan leggen. eventueel in combi met een sensormatje? hebben we ook.. bezorgde moeder he?
Mamma´s van premature baby´s zijn niet bezorgd (in die zin zoals je het omschrijft ons kleintje)!! Zij zijn zorgzaam, oplettend, sterk, lief en kennen hun kind het allerbeste! Zij zijn TOP mamma´s!!!! (wij hebben altijd als ze slaapt of in bed ligt de babyfoon nog aan met geluid EN beeld, zelfs als we in de kamer ernaast zijn , maar bezorgd niet hoor! ZORGZAAM, hihihi !)
geweldig he? kind in puckababy, matrozenbedje, safe t sleeper, sensormatje en met de deur open slapen en dan ook nog de babyfoon aan.........
haha, ik lach me dood! maar het is heel herkenbaar. Onze kleine boef ligt nog bij ons op de kamer en bij ieder geluid sta ik er naast! Waar hij eerst alleen aan het kokken was is hij nu ook aan het spugen en ben steeds bang dat hij er in stikt.
Wij slapen wel gewoon...... soort van. Maar onze kleine meid huilt eigenlijk niet... Heerlijk hoor, daar niet van! Dus als ze een beetje onrustig is, is er ook vaak iets met haar aan de hand... Vandaar die babyfoon altijd aan met geluid (en beeld ook aan)! Maar ik schijn ook wel in m'n slaap tegen de babyfoon gepraat te hebben (zonder het talk knopje in te drukken ; wij kunnen ook terugpraten) stil maar schatje, komt allemaal goed... En dan rustig verder slapen! Vervolgens man wakker en naar de kleine toe ! Verder hier een verborgen reflux, dus niet spugen . Matrozenbedje kende ik nog niet, maar ziet er ook knus uit...! Sensormatje wel eens van gehoord, maar ook (nog) niet in huis... Misschien toch maar eens gaan kijken. Tot nu toe ligt ze nog heel erg graag op haar rug en draait nog niet...!
Vandaag voor controle naar het ziekenhuis met onze kleine en zonder kind terug naar huis!! Hij was veel te geel, zijn luier zag er niet goed uit en ze vonden hem te suf, ik ben helemaal van slag! Ze vermoeden dat er misschien iets is met zijn lever of galblaas. Ik was alleen naar het ziekenhuis gegaan zodat mijn man bij onze dochter kon blijven maar wat had ik hem er graag bij gehad! Ik wist niet wat ik moest vragen en heb alles wat ze vertelden maar half verstaan. Vanavond ga ik samen met mijn man naar hem toe en hoop dat er dan een kinderarts met ons kan praten. Ze zeiden tegen me dat ik me geen zorgen moest maken dat het ook gewoon een terugval kan zijn maar dat ze hem ter oberservatie wilden houden. Iemand hier ervaring mee?! ik weet het allemaal niet meer, de tranen prikken achter mijn ogen.
O nee, wat een schrik! Kan z'n bilirubine niet gewoon te hoog zijn dat hij even onder de lamp moet? Sterkte, en ga inderdaad niet naar huis voor je een duidelijk gesprek hebt gehad! Suus