Hoe lang blijft prematuur in het ziekenhuis

Discussie in 'Prematuur' gestart door januari2010, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hij heeft al 3,5 dag onder de lamp gelegen toen hij in het ziekenhuis lag en op deze leeftijd leggen ze hem niet meer onder de lamp omdat de huid nu al te dik is en de lamp geen zin meer heeft.
    Ik hoop dat zijn lever gewoon nog niet rijp genoeg is en dat hij daardoor inderdaad nog een te hoge billi heeft, vond het echt vreselijk om hem achter te laten.
    Nu even eten en dan snel naar het ziekenhuis, gelukkig konden opa en oma op onze dochter passen!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, wat maf. Op tijd geboren kinderen gaan toch ook weleens onder de lamp? Die zijn dan toch ook al 40+ weken? Hoeveel is je zoon nu, 39? 40?

Hoe dan ook, sterkte!

Suus

3. januari2010

We zijn weer terug maar ik weet nog helemaal niks! Er was geen kinderarts die ons te woord kon staan! echt belachelijk! :x
    Morgenvroeg gaan we er weer heen en dan ga ik pas weg als ik wat weet! Ons ventje lag heerlijk wakker te zijn en was hartstikke actief! De verpleging vond hem ook lekker actief en pittig! :(:(

Op tijd geboren kinderen gaan idd ook onder de lamp maar het schijnt dat de huid de eerste week (zoiets) dunner is, daarna word de huid dikkker. Of ze nu op tijd of te vroeg zijn. Zoiets zei ze vanmiddag...

Ik ga lekker naar bed, ben heel moe

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, zeker belachelijk. Desnoods had een arts je telefonisch te woord gestaan. Sla maar met je vuist op tafel zo, want dit is geen stijl. En zo te horen heb je hem zo weer thuis.

Suus

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

O en bedankt voor de bili-uitleg. Dag wist ik niet.

Suus

6. januari2010

Het was een storm in een glas water, hij is weer thuis.
    Zijn billi is wel veel te hoog maar ze doen hier niks meer aan, zijn lever moet het zelf gaan afbreken.
    De kinderarts was bang voor een zeldzame ziekte aan de galblaas wat levensbedreigend is, vandaar dat ze hem gister gelijk wilde houden.
    Hij was gister erg geel en suf en zijn urine was erg oranje en zijn onlasting had juist erg weinig kleur. Dit zijn de symptonen voor deze aandoening, ben de naam kwijt maar het was iets van galgangatresi.

Het was in ieder geval loos alarm maar heb mooi wel weer 2 verschrikkelijke dagen gehad en mijn mannetje is ontzettend onrustig. Ze wilde gisterochtend niet gelijk zeggen dat ze aan die aandoening dacht omdat wij dan misschien voor niks helemaal in de stress zouden zitten. Ergens begrijp ik het wel maar aan de andere kant had ik graag wat meer informatie gehad.

Ben blij dat we weer compleet zijn! :)

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Nou januari,

kan me voorstellen dat je daardoor even helemaal van slag bent. Afgelopen weekend is onze dochter opgenomen geweest voor haar verborgen reflux en zo'n opname hakt er echt in!
    Hoop dat jullie en je kleine snel weer wat rust vinden!

Grtz.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje Januari, ik ben ook voor openheid hoor, dit is toch waardeloos. Fijn dat hij weer thuis is maar logisch dat jullie helemaal van slag zijn. Onze kleine moest vorige maand een nachtje in het zknhs blijven ivm inentingen en dat vond ik al zo erg!

Suus

9. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    dat is indd schrikken januari..

nou heeft lizzy ook twee dagen onder de lamp gelegen maar bleef wat geel wij moesten haar van plaatst 20 ml 60 geven dan zou haar lever het sneller afbreken ofzo.. te lang onder de lamp is ook niet goed..
    hoop voor jullie dat het snel beter met hem gaat

soefdeboef jij ook sterkte met je meisje!! heeft ze medicijnen gekregen?

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hallo Mamma patricia, kleine Soef heeft inderdaad medicijnen gekregen en we winnen er iedere dag een paar ml intake bij!:D
    Nu geduld hebben!;)

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Fijn dat je zoontje weer thuis is!
    bedoel je gallige retentie? dat betekend dat de voeding slecht verteert en er gal in zijn maagje zit. Wat zou kunnen duiden op een darmprobleem/ ziekte. Wat mijn zoontje gehad heeft toen hij 10 dagen oud was.
    In dat geval, wees maar gewoon blij dat hij het niet had... en dat het maar 2 vreselijke dagen waren.

die van mij is inmiddels alweer opgenomen.

12. januari2010

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer precies. Ze gaf aan dat er bij deze aandoening vaak een lever transplantatie plaatsvindt als het kindje wat ouder is... maar eerlijk gezegd heb ik maar half geluisterd nadat ze zei dat alles goed was en hij naar huis mocht.

Wat erg dat jou zoontje nu weer is opgenomen! Is dat vanwege die gallige retentie, of voor iets anders (mijn vraagteken doet het ineens niet meer).

Verwachten ze een lange opname

Heb echt veel respect voor jou! Hoe hou je het allemaal vol!

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oh, nee dat heeft mijn zoon niet gehad. het zal dan wel iets anders zijn geweest.
    ze hebben beiden gallige retentie gehad (tweeling) en de ene daar ging het bij over, de ander moest acuut geopereerd worden na 2 dagen.
    Ze hebben hem toen een stoma en slijmfistel gegeven en een stuk afgestorven darm verwijderd. inmiddels is die hersteld en nu is er een breuk in het litteken gekomen daarvoor moet hij nog geopereerd worden maar hij is niet sterk genoeg op het moment.

ik ben doodmoe, echt volhouden doe ik volgens mij ook niet meer. Ik zet mijn verstand maar op nul en hoop er het beste van.
    mijn leven staat al zolang op zijn kop. geen idee ook hoelang de opname duurt, volgens mij ongeveer 1 week hoop ik.
    morgen zal ik meer horen van de kinderarts, maar ik ben vergeten een afspraak te maken. Ik kan niet meer goed nadenken, dat krijg je dan he?

14. januari2010

Het is toch ook ongelovelijk dat je 3 kindjes hebt gekregen en dat ze allemaal al na 27 weken geboren zijn! Denk je na je eerste kindje dat je het achter de rug hebt en dan krijg je er een tweeling bij die constant ziekenhus in ziekenhuis uit gaan!
    Kan me heel goed voorstellen (of eigenlijk niet) dat je leven op het moment langs je heen raast en dat je maar door blijft gaan.

Hoop dat deze operatie en opname voorlopig even de laatste zullen zijn en dat je met het complete gezin kan genieten.

Veel sterkte!

15. Mamavandanny

Mamavandanny Nieuw lid

4 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bevallen met 35.6 weken zwangerschap.
    Ze zeiden dat ik rekening moest houden dat ik zeker wel 10 dagen met hem in het ziekenhuis moest blijven, echter deed danny het zo goed dat hij direct bij mij op de kamer mocht blijven en niet in de couveuse heeft gelegen.

Ze kijken idd naar het gewicht drinkt hij goed en ziet hij niet geel, te vroeg geboren baby's krijgen namelijk snel geelzucht.

Mijn zoontje mocht op de tweede dag naar huis.

Echter heeft hij nu wel heel veellast van krampjes, die kunnen ze ook iets eerder en sterker krijgen.

Deel Deze Pagina