hoe lang blijft verflucht/damp schadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patty73, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Hallo

Ik heb een vraagje.
    Mijn vriend heeft 1 muur van de babykamer met metallic muurverf van flexa vt wonen geverfd. Rollers en kwasten dienden daarna met water gereinigd te worden, waardoor we er vanuit zijn gegaan dat deze verf op water basis is.
    Hij heeft met het raam open geschilderd. Het raam heeft tijdens en na het verven open gestaan (ongeveer 17 uur). Ik ben na die 17 uur met een andere op waterbasis latex verf de randjes op het plafond bij gaan werken.
    Wordt nu ( de volgende dag wakker met een zere keel en wat misselijk)
    Ben toch nog maar op het etiket van de metallic lak gaan kijken en vond hierop het volgnde:

"Schadelijk voor in het water levende organismen, kan in het aquatisch milieu op langere termijn schadelijke effecten veroorzaken...Damp/spuitnevel niet inademen. ..... Eu grenswaarde voor dit product ( cat A/a) : 75 g/l ( 2007) 30 g/l (2010) Dit product bevat maximaal 35 g/l VOS

Is het schadelijk dat ik nadat de verf opgedroogd was ( dus 17 uur later en al die tijd heeft het raam open gestaan) ik anderhalf uur in die kamer bezig ben geweest? Heb al die tijd wel vlak met mijn mond bij die muur gestaan. Ook toen heeft het raam de hele tijd open gestaan.

Kortom Hoe lang blijven de dampen van deze verf nog schadelijk, nadat het is aangebracht en opgedroogd?

Alvast bedankt voor het antwoord

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Patty73,

maak je maar geen zorgen hoor. Het kan pas echt schadelijk zijn voor het kindje als je op dagelijkse basis met dit soort producten werkt.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina